Elhojar

Det är väl tunga batterier som gjorde att elklassen var långsam och tråkig så jag ser det inte som en omöjlighet att depåstopp med batteribyte kunde ha gjort att det blev en racingklass som publiken skulle vara road av att se.

Möjligheterna är ju obegränsade, det kunde tex ha varit tvåhjulsdrivna hojar med 3-400 hk.
I praktiken skulle det väl krävas ett reglemente som hindrar att det blir allt för extremt.

Folk tittar ju på Moto2 och Moto3, motoE påstås ju ligga mitt emellan hastighetsmässigt, så det argumentet köper jag inte, och att införa ett moment som gör att förarens/motorcykelns prestation kan åsidosättas av ett långsamt depåstopp gör ju inte motorcykeltävlingen bättre.

Dom får helt enkelt bygga bättre elmotorcyklar så att folk vill titta på skiten

Folk tittar ju på Moto2 och Moto3, motoE påstås ju ligga mitt emellan hastighetsmässigt, så det argumentet köper jag inte, och att införa ett moment som gör att förarens/motorcykelns prestation kan åsidosättas av ett långsamt depåstopp gör ju inte motorcykeltävlingen bättre.

Dom får helt enkelt bygga bättre elmotorcyklar så att folk vill titta på skiten

Mitt imellan duger inte, dom måste vara snabbast för att bli intressanta och inget säger att rejsen kommer avgöras i depån, det är bara din killgissning. Depåstopp kan bli väldigt snabba när hojarna är konstruerade för batteribyten. Sen kanske det blir däckbyten när hojarna ändå är inne och klistrigare däck kan också höja hastigheterna på banan.

Håller inte med om att mediatäckning har varit 100% jämfört med övriga klasser.
Dessutom noll utveckling av formatet. Absolut att MotoE inte haft så mycket tittare och därmed intäkter, men har Dorna gjort någonting för att göra racen mer intressanta?

Att skylla på Dorna är fel, för Dorna har täckt MotoE precis likadant som alla andra klasser. Varje enskilt träningspass direktsänds i feeden som går ut till TV-bolagen.

Det är TV-bolagen som väljer att inte sända MotoE, antingen på grund av lägre reklamintäkter och / eller mycket mindre intresse för den klassen specifikt från TV-tittarna.

Sedan finns inte heller hur mycket tid som helst under en racehelg för att göra klassen till underhållning med konstgjord andning. Om publiken uppenbart föredrar MotoGP, Moto2 och Moto3 så är det nog inget genidrag att ge MotoE ännu mer tid.

• Gilla
Reaktioner: GuW
Att skylla på Dorna är fel, för Dorna har täckt MotoE precis likadant som alla andra klasser. Varje enskilt träningspass direktsänds i feeden som går ut till TV-bolagen.

Det är TV-bolagen som väljer att inte sända MotoE, antingen på grund av lägre reklamintäkter och / eller mycket mindre intresse för den klassen specifikt från TV-tittarna.

Sedan finns inte heller hur mycket tid som helst under en racehelg för att göra klassen till underhållning med konstgjord andning. Om publiken uppenbart föredrar MotoGP, Moto2 och Moto3 så är det nog inget genidrag att ge MotoE ännu mer tid.
Jag syftade mer på att åtminstone PROVA förändra racens upplägg för att se om det genererar mer intresse, i och med att intresset varit svalt. Nu är det mer, ”vi gör samma sak hur länge som helst och blir förvånade varför det inte sker någon förändring i intresse så vi lägger ner det”.

Jag syftade mer på att åtminstone PROVA förändra racens upplägg för att se om det genererar mer intresse, i och med att intresset varit svalt. Nu är det mer, ”vi gör samma sak hur länge som helst och blir förvånade varför det inte sker någon förändring i intresse så vi lägger ner det”.
Om det är maskinmaterialet som är orsaken till ointresset spelar formatet mindre roll,racingen blir fortfarande lika spännande som att se färg som torkar.
Eller möjligtvis lyssna på färg som torkar i det här fallet...

Dom gör väl exakt samma sak som MotoGP, Moto2 och Moto3, och det finns det intresse för.

Det är möjligt att det kan finnas intresse för jonglerande clowner på monowheels också. tycker du att Dorna har någon skyldighet att prova det också, eller ska han syssla med motorcykelracing?

Om det är maskinmaterialet som är orsaken till ointresset spelar formatet mindre roll,racingen blir fortfarande lika spännande som att se färg som torkar.
Eller möjligtvis lyssna på färg som torkar i det här fallet...
Likt tvåtaktsmannen var min tanke att man ändrar hojarna så de blir roligare. Lättare genom mindre batteri samt möjlighet till snabba byten, mer effekt, ett par depåstopp för att kompensera för litet batteri, lite längre race. Tror det hade kunnat vara kul.

Håller med om att det inte är superspänannde som det är just nu.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park