Elhojar

Du menar den som loggar vart du är, vad du gör och sen säljer den informationen till andra företag....som Tesla
Och tar bilder i kupén. Om de har röstkommando så skulle jag misstänka att det också skickas till moderskeppet.
 
Och tar bilder i kupén. Om de har röstkommando så skulle jag misstänka att det också skickas till moderskeppet.

Det är bara på ett fåtal utvalda bilar den lyssnar hela tiden...

Ett fåtal av FBI utvalda bilar...

Under STASI tiden var bilen ett av få ställen folk tordes prata öppenhjärtligt, nu är det snart tvärtom
 
Körde energica ribelle Eva, ni vet den där streetfightern, idag. Dra åt satan vad det gick när sportläge var aktiverat och rullen vreds! Den kändes väldigt smidig på kurviga vägar.

Litet märkligt att inte ha kopplingshandtag och inget motorljud. Men backväxel var sjukt nice när man skulle tillbaka i depåtältet.

Tyvärr Hanns bara en kvart i sadeln med så mer ingående intryck kan jag inte dela med mig av.
 
Vadå, tog batteriet slut redan då?
?

(just kidding)
Jaru, sånt bombartempo som jag har så räckte det inte till mer... ?

Skämt åsido. Kom på en sak till. Det var inlagt en sjuhelvetes motorbroms på hojen som enligt uppgift var valbar. Hade gärna tagit ut den på Gelleråsen (där den fanns tillgänglig) ett pass men det fick jag inte.
 
Det är bara på ett fåtal utvalda bilar den lyssnar hela tiden...

Ett fåtal av FBI utvalda bilar...

Under STASI tiden var bilen ett av få ställen folk tordes prata öppenhjärtligt, nu är det snart tvärtom
Mmh, jag litar inte ett enda litet dugg på varesig företagen eller myndigheter och vad gäller USA så här de ju en hel industri för att spionera på resten av världen. FBI är ju bara för den egna befolkningen. Har bilen funktionen för att avlyssna kan du lita på att den gör det, även om systemen ovanpå filtrerar på nyckelord och fraser.
 
Jaru, sånt bombartempo som jag har så räckte det inte till mer... ?

Skämt åsido. Kom på en sak till. Det var inlagt en sjuhelvetes motorbroms på hojen som enligt uppgift var valbar. Hade gärna tagit ut den på Gelleråsen (där den fanns tillgänglig) ett pass men det fick jag inte.
Hittade du någon inställning för att mildra hjälpsystemens ingrepp? När jag provade den kändes det som att få en smäll på fingrarna när framhjulet tenderade till att lätta lite över ett krön.

Undrar om det inte var den som blinkade hysteriskt med varningsblinkers när man bromsade också.
 
Hittade du någon inställning för att mildra hjälpsystemens ingrepp? När jag provade den kändes det som att få en smäll på fingrarna när framhjulet tenderade till att lätta lite över ett krön.

Undrar om det inte var den som blinkade hysteriskt med varningsblinkers när man bromsade också.

Det borde ju rent teoretiskt gå att programmera "ABS" på motorbromsen på elhojar, och hjälpsystemen går förhoppningsvis att tämja, eller stänga av.

Blinkande blinker med bromsen är ju inte godkändt av bilprovningen så det må dom ju ha tagit bort.

Jag har miniblinkers med en rad röda lysdioder i som var tänkta att kopplas till bromsljuset, jag frågade på besiktningen om att koppla in dom på bromsljuset, och det var big no no, jag kan tänka mig att det är ännu värre med blinkande skit

Jag frågade även om att koppla in dom tillsammans med blinkersen för att få ett mera orange ljus, men han tyckte inte att det behövdes, vi provade att bara stoppa in den oisolerade kabeländen i kontaktstycket till blinkerskabeln, och han sa att han inte skulle anmärka på det, men han tyckte att enbart gult ljus såg bättre ut
 
Att varningsblinkers går igång vid kraftig inbromsning har ju varit standard på bilar i många år.
Jag trodde det var likadant på mc.
Tyvärr har jag ingen nyare hoj med blinkers så jag kan inte prova.
 
Att varningsblinkers går igång vid kraftig inbromsning har ju varit standard på bilar i många år.
Jag trodde det var likadant på mc.
Tyvärr har jag ingen nyare hoj med blinkers så jag kan inte prova.
Jag har bara sett det på en mc och det var en jag provade på Gillinge på mässan där. Energica var den konstigaste jag provade så jag tror det var den.
 
Hittade du någon inställning för att mildra hjälpsystemens ingrepp? När jag provade den kändes det som att få en smäll på fingrarna när framhjulet tenderade till att lätta lite över ett krön.

Undrar om det inte var den som blinkade hysteriskt med varningsblinkers när man bromsade också.
Tog mig inte tid att gå vilse i inställningarna. Hade för bråttom ut från depån på min egen hoj...
 
Att varningsblinkers går igång vid kraftig inbromsning har ju varit standard på bilar i många år.
Jag trodde det var likadant på mc.
Tyvärr har jag ingen nyare hoj med blinkers så jag kan inte prova.
T.ex Aprilias 660 har det, sett det flertalet ggr på bana...minns en gång när jag påtalade det för en förare, då letade personen fram i menyn var man kunde stänga av det så inte alla skulle se när personen använde ABS :crash
 
T.ex Aprilias 660 har det, sett det flertalet ggr på bana...minns en gång när jag påtalade det för en förare, då letade personen fram i menyn var man kunde stänga av det så inte alla skulle se när personen använde ABS :crash

Vilken jävla idioti, man kan väl bromsa hårt utan att det för den sakens skull är en olycka?

I synnerhet på motorcyklar
 
Ehhh, du tänker som ett.... bromsljus?
Bromsljus betyder bara att någon har foten lite lätt på bromsen allt som oftast. När någon pallnitar så att ABSen börjar slamra är det en väsenskild hastighetsminskning som kan vara bra för bakomvarande tröttmössor att bli medvetna om.
Det är inte helt poänglöst enligt mig. Men likväl stör jag mig som fan på det, för det jävla blinkandet startar varje gång jag testar hur fästet är.
 
Bromsljus betyder bara att någon har foten lite lätt på bromsen allt som oftast. När någon pallnitar så att ABSen börjar slamra är det en väsenskild hastighetsminskning som kan vara bra för bakomvarande tröttmössor att bli medvetna om.
Det är inte helt poänglöst enligt mig. Men likväl stör jag mig som fan på det, för det jävla blinkandet startar varje gång jag testar hur fästet är.

Fast man kan ju göra alla normala hastighetsminskningar genom att växla ner och motorbromsa, så lyser bromsljuset förutsätter jag att det bromsas
 
Fast man kan ju göra alla normala hastighetsminskningar genom att växla ner och motorbromsa, så lyser bromsljuset förutsätter jag att det bromsas
De flesta häromkring kör definitivt inte så. Och det är gott om tomatbilar häromkring med tack vare kökörningen som är vanlig och då behöver man ofta lite broms för att sänka hastigheten.
 
De flesta häromkring kör definitivt inte så. Och det är gott om tomatbilar häromkring med tack vare kökörningen som är vanlig och då behöver man ofta lite broms för att sänka hastigheten.

Ahh, jag tänkte inte på handikappfordonen som inte har motorbroms, kan inte dom ha en saftblandare på taket ständigt igång så att man vet att det är någon som inte kan köra?
 
Bromsljus betyder bara att någon har foten lite lätt på bromsen allt som oftast. När någon pallnitar så att ABSen börjar slamra är det en väsenskild hastighetsminskning som kan vara bra för bakomvarande tröttmössor att bli medvetna om.
Det är inte helt poänglöst enligt mig. Men likväl stör jag mig som fan på det, för det jävla blinkandet startar varje gång jag testar hur fästet är.
Nu vill inte jag komma här och lägga näsan i blöt men då är det bättre att bromsljuset blinkar än varningsblinkersen tycker jag.
 
Back
Top