Elhojar från Zero Motorcycles

( kanske redan har sagt, men... )

Tillverkarna skulle ju satsa på pendlarhojar/ brukshojar i första hand, där elen fungerar som "bäst", i kombination med skattelättnader och sådant.

DÅ skulle det troligen sälja ganska hårt, gratis förflyttning liksom? Och inom ett område där ljud och prestanda inte är lika viktigt

( kanske redan har sagt, men... )

Tillverkarna skulle ju satsa på pendlarhojar/ brukshojar i första hand, där elen fungerar som "bäst", i kombination med skattelättnader och sådant.

DÅ skulle det troligen sälja ganska hårt, gratis förflyttning liksom? Och inom ett område där ljud och prestanda inte är lika viktigt

Inget som är roligt blir gratis... kostar ju att ladda skiten..slitdelar osv..men det kanske drar ner kostnaden per km med eldriven hoj..:)

Last edited:
Känns det här bättre än ljudlösa fjollerier?
[YOUTUBE-ID]uxLoA9YULtE[/YOUTUBE-ID]

Elhojar kommer inom några år vara snabbare än bensindrivna, jag misstänker att du kommer byta frivilligt.

Jag myntar härmed uttrycket förbränningsmotortaliban!
Det kommer nog inte användas än på att par år men kom ihåg var ni såg det först.:D

Vi är nog närmare än vad vi tror...fast tyvärr så finns det inget än som slår lukten av bensin ångor en tidig sommar morgon på väg ut i det fria..:)

Jag kommer att byta till elhoj så fort som räckvidden och laddningtiderna är tillräckligt bra. Bara väntar på att det ska finnas vettiga alternativ till den föråldrade förbränningsmotorn.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd