Elhojar från Zero Motorcycles

( kanske redan har sagt, men... )

Tillverkarna skulle ju satsa på pendlarhojar/ brukshojar i första hand, där elen fungerar som "bäst", i kombination med skattelättnader och sådant.

DÅ skulle det troligen sälja ganska hårt, gratis förflyttning liksom? Och inom ett område där ljud och prestanda inte är lika viktigt

( kanske redan har sagt, men... )

Tillverkarna skulle ju satsa på pendlarhojar/ brukshojar i första hand, där elen fungerar som "bäst", i kombination med skattelättnader och sådant.

DÅ skulle det troligen sälja ganska hårt, gratis förflyttning liksom? Och inom ett område där ljud och prestanda inte är lika viktigt

Inget som är roligt blir gratis... kostar ju att ladda skiten..slitdelar osv..men det kanske drar ner kostnaden per km med eldriven hoj..:)

Last edited:
Känns det här bättre än ljudlösa fjollerier?
[YOUTUBE-ID]uxLoA9YULtE[/YOUTUBE-ID]

Elhojar kommer inom några år vara snabbare än bensindrivna, jag misstänker att du kommer byta frivilligt.

Jag myntar härmed uttrycket förbränningsmotortaliban!
Det kommer nog inte användas än på att par år men kom ihåg var ni såg det först.:D

Vi är nog närmare än vad vi tror...fast tyvärr så finns det inget än som slår lukten av bensin ångor en tidig sommar morgon på väg ut i det fria..:)

Jag kommer att byta till elhoj så fort som räckvidden och laddningtiderna är tillräckligt bra. Bara väntar på att det ska finnas vettiga alternativ till den föråldrade förbränningsmotorn.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back