Element Bluetooth Helmet

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Det var ju smart med Bluetooth inbyggt i hjälmen direkt från fabriken, finns de att köpa i Europa?

Kan ju hoppas att det blir standard på de flesta hjälmar snart.

[YOUTUBE-ID]2_rP3K29FGE[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Det tycker jag låter intressant! Vart köper man dem?

Jag vill inte ha blåtand i hjälmen. Jag vill vara ifred när jag kör hoj. :)

Är inne på precis samma linje!

Tekniken ska inte utvecklas mer i vissa fall! Jag vill då minsann inte att det ringer(för mig eller den jag möter) när jag ligger och pressar på favoritvägen med fullt nedlägg! Kör man sporthoj behöver man oftast koncentrera sig ännu mer än vid vanlig körning och då är alla slag intrång på detta dåligt!

Visst sitter du på din feta intruder och cruisar E4 eller dylikt så må det vara hänt...

Är inne på precis samma linje!

Tekniken ska inte utvecklas mer i vissa fall! Jag vill då minsann inte att det ringer(för mig eller den jag möter) när jag ligger och pressar på favoritvägen med fullt nedlägg! Kör man sporthoj behöver man oftast koncentrera sig ännu mer än vid vanlig körning och då är alla slag intrång på detta dåligt!

Visst sitter du på din feta intruder och cruisar E4 eller dylikt så må det vara hänt...

Finns ju många som är längre hemifrån än halv tank, och som inte ser att pressa järnet på en 70-sträcka som det mest väsentliga.
För egen del tycker jag att intercom har gjort mina långresor betydligt trevligare. Jag blir inte lika trött som av ett konstant monotomt sövande motorljud.
Sen skulle jag inte lägga mina slantar på just den hjälmen bara för att den har BT. Finns andra lösningar.

Finns ju många som är längre hemifrån än halv tank, och som inte ser att pressa järnet på en 70-sträcka som det mest väsentliga.
För egen del tycker jag att intercom har gjort mina långresor betydligt trevligare. Jag blir inte lika trött som av ett konstant monotomt sövande motorljud.
Sen skulle jag inte lägga mina slantar på just den hjälmen bara för att den har BT. Finns andra lösningar.

Nu pratar vi äpplen och päron!

Självklart skulle jag ha intercom eller BT-mobil om jag åker långkörning med sällskap eller liknande men nu skrev jag faktiskt sporthoj och körning förknippad med sådana skall inte förenas med denna teknik!

Jag är en "solskensåkare" och står för det samt vet riskerna förenat med detta och därför är jag negativ till detta just för att forumet för tråden är sporthoj.com!

Tänk dig själv hur bulten skulle se ut med ett gäng 25-åringar på literklubbor som pratar mobil....:jisses

Nu pratar vi äpplen och päron!

Självklart skulle jag ha intercom eller BT-mobil om jag åker långkörning med sällskap eller liknande men nu skrev jag faktiskt sporthoj och körning förknippad med sådana skall inte förenas med denna teknik!

Jag är en "solskensåkare" och står för det samt vet riskerna förenat med detta och därför är jag negativ till detta just för att forumet för tråden är sporthoj.com!

Tänk dig själv hur bulten skulle se ut med ett gäng 25-åringar på literklubbor som pratar mobil....:jisses

Läge för ett mail till Tingvall. "Livsfarligt med BT i hjälmen":tummenupp

Jag kan lätt köra bulten o snacka i telefon/lyssna på musik, men inte i dubbla skyltade hasigheten plus moms. För att minska riskerna så måste jag säga att det är den höga hastigheten som är det största problemet. Jag tror att en 25-åring kan snacka i telefon i 70 km/h.
Av egen erfarenhet så kan jag säga att det är säkrare att köra 130km/h och ha aktivt intercom än att hålla 200 km/h utan. Vägen är Autobahn. Man får anpassa hastigheten efter omständigheterna.
Sajten har utvecklats en aning och inbjuder till andra mc-diskussioner än bara supersport-relaterat.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back