Elektrisk Superbike

[YOUTUBE-ID]W3I3YZ9if10[/YOUTUBE-ID]
 
Roberto Locatelli testar eCRP 1.2 åt Italienska SKY Sport.

[YOUTUBE-ID]oFlioOf0EYc[/YOUTUBE-ID]
 
Vi kör en Mavizen...

lite som den är. Vi startade teamet 15 mars i år så det har inte funnits mycket tid. Och vår cykel är inte klar till första loppet så vi kör Mavizens utvecklinghoj nu den 10-11/7. Hårda bud helt enkelt.

Blir roligare till omgång 2-4 när vi har grejerna på plats.

Och sedan håller vi på att skapa en TTXGP Nordic till 2011. Och tills dess hinner vi utveckla massor (om vi inte druknar i arrangörsfällan...)

/morris
 
lite som den är. Vi startade teamet 15 mars i år så det har inte funnits mycket tid. Och vår cykel är inte klar till första loppet så vi kör Mavizens utvecklinghoj nu den 10-11/7. Hårda bud helt enkelt.

Blir roligare till omgång 2-4 när vi har grejerna på plats.

Och sedan håller vi på att skapa en TTXGP Nordic till 2011. Och tills dess hinner vi utveckla massor (om vi inte druknar i arrangörsfällan...)

/morris

ok då förstår jag, va kul att ni tar fram eget.
Som jag skrev i mitt email så får ni höra av er om ni har funderingar om kåpor etc. (om nu emailet kom fram)
nordic, hm... :)
MVH
/Petter
 
http://www.morrismotorcycles.com/2010/07/07/fyra-dagar-kvar-startlistan-forundras/

Fyra dagar innan start är det på sin plats att presentera motståndet. Ett formidabelt och spännande startfält.

Teamen:

62 Kingston University RIDER: Adam Palfreman. Peter Williams Carbon Fibre chassis PW1 Paul Brandon

63 Team ManTTX Racing RIDER: James McBride. Team från Isle of Man, deltog i TTXGP Isle of Man 2009.

64 MRB Racing RIDER: Russ Licence. MRB Racing består av tre vänner som är motocykelentusiaster som bestämde sig för att bygga en elmotocykel och ställa upp i TTXGP. Deras RGV-E är i grunden en 1989 Suzuki RGV250l.

65 Tork india RIDER: Jim Lovell. Teamet tog tredjeplatsen, öppna klassen, i TTXGP:s Isle of Man. Deltar i år med sin andra prototyp av sin elektriska T002X.

66 LiFeBATT LiFeTECH Racing RIDER: Harry Hardi. Exklusivt för TTXGP-mästerskapen är detta det enda teamet som är fabrikssponsrat av en batteritillverkare.

67 Imperial TTXGP RIDER: Daniel Jackson. Ingenjörstudenter som utvecklat eget koncept baserat på en Suzuki Hayabusa.

77 Team Agni Bike 1 RIDER: Jenny Tinmouth. Cykel 1 från Agni, “vinnarteamet” från TTXGP Isle of Man och första omgången i TTXGP USA.

69 Team Agni Bike 2 RIDER: Rob Moon. Cykel 2 från Agni, “vinnarteamet” från TTXGP Isle of Man och första omgången i TTXGP USA.

68: Electric Hussar (Mavizen TTX02) RIDER: Pete Ward. Pete Ward från The British Army’s Queen’s Royal Hussars. Kör MavizenTTX02.

och så vi:

61 Morris Motorcycles Racing Team (Mavizen TTX02) RIDER: Annie Seel.

/morris

PS. Är det någon i Stockholm som kan låna ut däckvärmare över helgen?
 
http://www.morrismotorcycles.com/2010/07/07/fyra-dagar-kvar-startlistan-forundras/

Fyra dagar innan start är det på sin plats att presentera motståndet. Ett formidabelt och spännande startfält.

Teamen:

62 Kingston University RIDER: Adam Palfreman. Peter Williams Carbon Fibre chassis PW1 Paul Brandon

Kan detta vara Evo Design Solutions / XenophyDesigns Ev0-rr hoj från 2009? (som väl inte körde på iom varken 09 eller i år om jag minns rätt? )
Peter Williams utvecklade ju det självbärande ram/kåp conceptet på Lotus på 90 talet, det togs senare över Evo.

03EVO3.jpg


02EVO2.jpg


Smart med medie populära Annie i sadeln.
 
Last edited:
Annie tog en 7:e plats trots enorma problem med den för tävlingen nylevererade hojen!

Läs kval och racerapporten om hopp och förtvivlan under TTXGP på http://www.morrismotorcycles.com/

Den här veckan är jag stolt över att vara teammedlem!
 
Annie tog en 7:e plats trots enorma problem med den för tävlingen nylevererade hojen!

Läs kval och racerapporten om hopp och förtvivlan under TTXGP på http://www.morrismotorcycles.com/

Den här veckan är jag stolt över att vara teammedlem!

Hell yeah! :yoparty :Bugar

Alla kan bli medlemmar, alternativt delägare, finns ett par olika alternativ. Läs mer, lovar att det är intressant ur flera synvinklar :)

/Också stolt teamdelägare :rodnar
 
Grattis till Morris sjundeplats.

Roehr har presenterat sin "eSuperbike"

e9L.jpg


Specifications:
Drivetrain:
Twin AC Induction Motors
96HP
Single speed direct drive
Ratio 12:54
Batteries:
Large format, cylindrical LiFePo4
Capacity: 7.7 Kw/h
96 Volts/ 80Ah
800 amps (continuous)
1200 amps (max)
Battery Management System:
LVC, HVC, Shunt balancing
On- board 6 amp charger
Chassis:
Steel twin spar beam frame with integral
motor and battery mounting substructure.
Rake: 24deg
Trail: 89mm
Wheelbase: 56in.
Suspension:
Front:
43 mm Ohlins inverted
Rear:
Ohlins Single shock with linkage
Wheels:
Front:
3.5 x 17 6 spoke lightweight aluminum
Rear:
6.0 x 17 6 spoke lightweight aluminum
Brakes:
2 x 320mm discs
2 x 4 piston radial
Tires:
120/70/17 front
190/55/17 rear
Overall weight:
500 lbs.
MSRP:
$34,495
 
För gata alltså? Ja, det börjar närma sig då, priset var ju inte helt absurt även om vikten och utseendet är det. Någon har tittat för mycket på 20 år gamla CBR600 när de designade "framtiden". :tungan
 
För gata alltså? Ja, det börjar närma sig då, priset var ju inte helt absurt även om vikten och utseendet är det. Någon har tittat för mycket på 20 år gamla CBR600 när de designade "framtiden". :tungan

En gatmodell med 48 hk
395 lbs. (180kg ca), "standard" broms och fjädring
för $16,965

en lite värre gatmodell:
96hk, 500 lbs. ( 226kg ca) med lite brembo och Öhlins, kostar $27,595

och så den ovan för bana enbart.

e11L.jpg


http://www.roehrmotorcycles.com/ebike.html

Ser inget vidare ut nej, synd att de flesta (alla utom Czysz) missar design biten, men tåget går väldigt fort nu om man ska slå sig fram på den här fronten, så jag förstår att man inte tar sig tid till det.
Men, iom att så många nya dyker upp så gäller det att stå ut från mängden också, ingen hemlighet hur man gör det . .
 
Last edited:
Back
Top