Elbil eller inte?

Jag som alltid har haft en kraftig allergi mot allt Franskt har ju sakta fått inse att dom ju faktiskt har varit europaledande på elbilar, inte nog med att dom har många olika modeller, dom delar ju plattformar med varandra och har snart sagt en för varje biltyp, dessutom har dom många billiga modeller.

Okej batterihyran var väl inte så jäkla lysande, men det var ett nödvändigt steg efter att dom tidigt hade sålt bilar med dåliga batterier, folk litade helt enkelt inte på att batterierna skulle hålla bilen ut.

Idag hamnade jag bakom en nyare Zoe, en bil som jag faktiskt har provkört och funnit... intressant.....

Inte nog med att baklysena påminde om en rave-fest på Smack när han körde, när han bromsade slocknade allt, utom båda bakblinkersarna som fungerade som bromsljus.

Jag passerade honom i den andra filen och det var uppenbart att även alla lysen framåt slocknade när han bromsade.

Är verkligen franska bilar såhär dåliga även i dag?
Det krävs ju verkligen talang för att fucka upp något så enkelt som belysning på en bil.

Och dessutom på en elbil, man får ju verkligen hoppas att dom har tagit in kineser till att designa och dra högvoltssystemen då

Det måste varit en italienare som körde...

Skämt åsido så är Zoe faktiskt en helt OK bil.
Den är inte särskilt snygg, snabb, häftig eller lyxig. Den laddar inte snabbt. Den är inte jättejättestor. Den har inte jättejättestora däck. Den är inget "premium"-märke.

Däremot duger den utmärkt till att frakta arslet från punkt A till punkt B, och förvånansvärt nog är det fortfarande rätt många som bara behöver det, och inte ser bilen som en nödvändig statussymbol.

Det måste varit en italienare som körde...

Skämt åsido så är Zoe faktiskt en helt OK bil.
Den är inte särskilt snygg, snabb, häftig eller lyxig. Den laddar inte snabbt. Den är inte jättejättestor. Den har inte jättejättestora däck. Den är inget "premium"-märke.

Däremot duger den utmärkt till att frakta arslet från punkt A till punkt B, och förvånansvärt nog är det fortfarande rätt många som bara behöver det, och inte ser bilen som en nödvändig statussymbol.
Din beskrivning passar bra in på min kompis som har en Nissan leaf.
Dom tycker den är perfekt som andra bil och pendlar 2×30km till jobbet och lite små resor i veckorna till träning och mataffären mm

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg