Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom jag klarar mig med att ladda hemma till 99,5% så har mitt snittpris
under förra året varit 51 öre + nätavgift 77 öre = 1.28 kr/kWh
Det här året hittills, 77 öre + nätavgift 77 öre = 1.54 kr/kWh
Det ger milkostnad på drygt 3kr/mil.
Men det var absolut inte anledningen till att jag köpte elbil, det är en helt annan historia…

”Lease from”… där gäller det nog att läsa allt det finstilta. Antar att det inte finns gratisluncher i USA heller, så leasingkostnaden = värdeminskningen över hyrestiden plus vad uthyraren vill tjäna. Ingen ger bort pengar gratis.Tankade dieseln igår - snittat 1.4l/mil. Mestadels motorväg
Hursomhelst; detta verkar vara en bra deal, eller?
![]()
Hade man fått köpa loss till det garanterade restvärdet så fine men.. inbetalar man ofta mer än värdeminskning medan mellanskillnaden hamnar hos försäljaren. Måste vara den bästa affären för handlaren som kommit på.”Lease from”… där gäller det nog att läsa allt det finstilta. Antar att det inte finns gratisluncher i USA heller, så leasingkostnaden = värdeminskningen över hyrestiden plus vad uthyraren vill tjäna. Ingen ger bort pengar gratis.
Har du någonsin hört om en ägare till en Polestar eller modern Volvo som är nöjd?Tankade dieseln igår - snittat 1.4l/mil. Mestadels motorväg
![]()
Polestar skall väl sluta säljas/förbjudas i USA?
Kanske går att pruta på priset tom.
Har du någonsin hört om en ägare till en Polestar eller modern Volvo som är nöjd?

Det är en fasligt bra affär. Vi har passerat 13 000 mil med vår P2 och är nöjda som bara den. Vi har ju lanseringsmodellen och den rullar utan nämnvärd degradering. Vad betalar Du kontant för denna dära med den rabatten?Tankade dieseln igår - snittat 1.4l/mil. Mestadels motorväg
![]()
Det är en fasligt bra affär. Vi har passerat 13 000 mil med vår P2 och är nöjda som bara den. Vi har ju lanseringsmodellen och den rullar utan nämnvärd degradering. Vad betalar Du kontant för denna dära med den rabatten?
Varför ska de sluta sälja, folk trötta på kinesiskt spionage?Precis, det är nog därför priset är attraktivt.
Det kan nog vara en god idé om valet av drivmedel kan väcka sådana känslor. Ett lika gott som vänskapligt råd, baserat på uppriktig omsorg om Ditt blodtryck, kan dessutom vara att konsumera denna tråden med måtta…Hatar verkligen elbilar och allt vad de representerar faktiskt, borde nästan prata ut med någon om det.
Varför ska de sluta sälja, folk trötta på kinesiskt spionage?
Jag var nära beställa en elbil som tjänstebil tidigare i vår. Hejdade mig i sista sekund och köpte en tysk diesel och är ofattbart nöjd med det.
Hatar verkligen elbilar och allt vad de representerar faktiskt, borde nästan prata ut med någon om det.
Fair enough. Lite info om PS4: Jag kör just nu en Zeekr 001 Privilege som delar plattform med PS4. I min bekantskapskrets finns 2 st PS4 samt en PS3 så jag tror jag kan relatera hyfsat bra till PS4 - mer än vad man kanske kan efter en provkörning.Tycker elbilar är skitsmart som praktiskt transportmedel, men som med cyklar och GS-hojar verkar de dra till sig en hel del ”holier than thou”-personligheter. Då betalar jag hellre mer per mil och/eller kör ett mer opraktiskt fordon för att slippa den gruppmentaliteten.
Just nu har jag två dieslar - en på 6.7L och en på 7.3L. Ingendera är sexig eller vardagspraktisk på något vis. Den ena är 25 år gammal och har rullat 25k mil - ser precis lagom bonnig och skabbig ut. Skulle väldigt gärna kombinera dessa med en elbil till kortare vardagsturer, men letar efter något med både premium-känsla och som inte kräver att man gör märket till ens hela personlighet (Tesla går alltså bort av två skäl).
Fair enough. Lite info om PS4: Jag kör just nu en Zeekr 001 Privilege som delar plattform med PS4. I min bekantskapskrets finns 2 st PS4 samt en PS3 så jag tror jag kan relatera hyfsat bra till PS4 - mer än vad man kanske kan efter en provkörning.
Bilen är premium och upplevs premium. Vår 001 har kanske något mer ombonat materialval inne i kupén men det uppvägs av att PS4 har mer användarvänlig mjukvara med Google Android Auto i botten. Det gör den väldigt lättanvänd och med en Assistent som gör mycket knappande på skärmen onödig - Du ber bara bilen ställa in temperatur, lägga in en rutt eller slå på någon funktion.
Att det blev 001 för oss är att vi har hund och avsaknaden av bakruta gjorde mig tveksam. Sedan har 001 luftfjädring medan P4 har aktiva fjäderben (gäller de fyrhjulsdrivna som mina kompisar har). Jag skulle säga att vår bil kanske är snäppet mer komfortabel men Polestar är duktiga på att tuna chassi och drivlina så idag skulle jag hålla P4 väl så bra.
Kompisen med P3 har fått lämna in sin några gånger, det har ingen av P4orna behövt. Så är Du intresserad kan jag rekommendera en provtur!
Mina 2p, lycka till med funderingarna!
Mmm, det ska också nämnas att jag pratat med ägare som har hund i PS4. De menar att det funkar bra och att den reducerade instrålningen av sol sommartid är en fördel att beakta. Och att tillräckligt ljus kommer uppifrån och från sidorutorna vid baksätet.Tack! Har också hund(ar), så tackar för den rekommendationen.
Hur är PS4:an om man är iPhone-användare?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |