Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

www.mestmotor.se
Vad jag läst har många leverantörer krävt att få installera separat jordfelsbrytare för den ändå då den uppenbart inte fungerar som en "riktig" jordfelsbrytare (tror den övervakar felström elektroniskt istället för elektromekaniskt. Problemet med överspänning är i sådana fall värre.Det kanske är lika bra att ladda i det gamla vägguttaget
"Norska Easee får hård kritik av Elsäkerhetsverket testat deras laddboxar. Enligt myndigheten saknar tre av tillverkarens boxar jordfelsbrytare och uppfyller inte kraven för DC-skydd"
"Anledningen är att laddboxen Easee Home saknar inbyggd jordfelsbrytare och DC-skydd trots att det står i bruksanvisningen. Boxen klarar inte heller överspänningsprov. Kritiken gäller även varianterna Easee Charge och Ready eftersom de enligt myndigheten har samma konstruktion."
![]()
Populära laddboxar kan säljstoppas – saknar jordfelsbrytare
Norska Easee får hård kritik av Elsäkerhetsverket testat deras laddboxar. Enligt myndigheten saknar tre av tillverkarens boxar jordfelsbrytare och uppfyller inte kraven för DC-skydd…www.mestmotor.se
Det låter ju inge vidare.Vad jag läst har många leverantörer krävt att få installera separat jordfelsbrytare för den ändå då den uppenbart inte fungerar som en "riktig" jordfelsbrytare (tror den övervakar felström elektroniskt istället för elektromekaniskt. Problemet med överspänning är i sådana fall värre.

Spännande att tesla just nu släppte master plan part 3 o i den inkluderas säkerligen model 2 och pickupen.

Ja fast DETTA är ännu mer imponerande!Tesla försäljning upp 900% i Tyskland sedan nyår.
Tesla försäljning i Kina gör att BYD har minskat sin med 56% o den näst största tillverkaren i Kina med 46%
I USA carlifonien är tesla model Y den mest sålda bilen oavsett kategori eller bränsle.
Toyotas VD avgår då han har erkänt att han är för gammal i inte förstår elbils grejen.
Chevrolet förlorar just nu 1000 kronor på varje bil dom tillverkar och säljer oavsett model, katergori, bränsle.
Ford går plus minus 0 just nu.
BMW merzeders Volvo audi/VW alla backar kraftigt i försäljning.
Spännande att tesla just nu släppte master plan part 3 o i den inkluderas säkerligen model 2 och pickupen.
Det skulle kunna bli fler än 2022. Svåra tider får folk att hålla igen, även hos de som har råd.Befintligt bestånd är föränderligt med varje ny bil och varje utskrotad. Kurvorna möts någon gång och tittar man just nu i Europa torde dieselbilarna vara i majoritet men Sverige sticker ut med gammal bilpark så det går långsammare här - å andra sidan större andel elbilar än Europa som helhet. Hur många nya dieselbilar säljs i Sverige 2023?
Ekonomiskt är dieselbilen nog svårt att räkna hem 2023. Kör man kort vinner nog oftast bensin, kör man långt vinner el. Åtminstone om man kan ladda hemma eller på jobb. Dyrt bränsle, skatt och dyra service/reparationer talar till dess nackdel mot bensin. Kanske om regeringen lyckas sänka priset med en massa kronor per liter som de lovat, men tror de ens själva på det länger? Och då förutsatt att sänkningen blir rejält mycket mer än motsvarande för bensin som också utlovats.Befintligt bestånd är föränderligt med varje ny bil och varje utskrotad. Kurvorna möts någon gång och tittar man just nu i Europa torde dieselbilarna vara i majoritet men Sverige sticker ut med gammal bilpark så det går långsammare här - å andra sidan större andel elbilar än Europa som helhet. Hur många nya dieselbilar säljs i Sverige 2023?

Ja, inte sjutton ska man lägga egna pengar på en bil i närtid med tanke på alla komponenter som inte är de som satt inritade från början.Jag tror hellre att man låter bli att köpa ny bil,
Jag kommer behålla min E-klass diesel 2018, skitnöjd. Går snålt och den har ökat i värde på de 4år jag ägt den.Jag tror hellre att man låter bli att köpa ny bil, väldigt få gör nog analysen att diesel är det bästa för framtiden.
Jätteskumt. Jag ger 3200 kr i skatt för min V90 D4 från 2018. Fast jag behåller den nog ett tag till ändå.Jag kommer behålla min E-klass diesel 2018, skitnöjd. Går snålt och den har ökat i värde på de 4år jag ägt den.
Endast 380kr i årsskatt.
Gissar på laddhybrid. Mersa är väl en av få som kör det just i kombo med diesel.Jätteskumt. Jag ger 3200 kr i skatt för min V90 D4 från 2018. Fast jag behåller den nog ett tag till ändå.
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |