El till pump.

Det är en enfaspump och det är de tre kablarna som går nedåt som går till pumpen?
Vilken för är gul/grön(jord) kopplad mot?

Blå är ju normalt nolla och den används ju inte iom att det är en trefasmotor. Så det lär väl vara hyffsat rätt med fas till fas och jord till jord iom att befintlig pump har fungerat som den ska.

ajjmen, den blåa är klippt dosan så den används ej. så antar att ända som kan hände med nya pumpen är att den eventuellt går baklänges så man får ändra sessa igen ?

Fullständigt normalt att den går baklänges, så att man får skifta två fasledare.
Murphy's law.

Last edited:
Gör dig själv en tjänst och byt den kabel som har den röda ledaren i sig, gammalt junk från 60'talet. :7peta

Blå är ju normalt nolla och den används ju inte iom att det är en trefasmotor. Så det lär väl vara hyffsat rätt med fas till fas och jord till jord iom att befintlig pump har fungerat som den ska.

Har man inte nolla i en trefasmotor? Nu har jag inte petat i sånt här på jävligt länge så mitt minne kan definitivt vara knas men borde inte varje fas behöva en nolla för referens (och dessutom jord för apparatsäkerhet)?

/R

Har man inte nolla i en trefasmotor? Nu har jag inte petat i sånt här på jävligt länge så mitt minne kan definitivt vara knas men borde inte varje fas behöva en nolla för referens (och dessutom jord för apparatsäkerhet)?

/R
0, nej.....
Jorden är fuskad i skärmen.

Tekniskt sett rätt kopplat men fel enligt regelverket.

Nu är allt kopplat, och motorn funkar. Dock behöver motorskyddet 0an för att fungera correct ?, då pumpen endast går genom tvångsmatning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT