El till pump.

Det är en enfaspump och det är de tre kablarna som går nedåt som går till pumpen?
Vilken för är gul/grön(jord) kopplad mot?

Blå är ju normalt nolla och den används ju inte iom att det är en trefasmotor. Så det lär väl vara hyffsat rätt med fas till fas och jord till jord iom att befintlig pump har fungerat som den ska.

ajjmen, den blåa är klippt dosan så den används ej. så antar att ända som kan hände med nya pumpen är att den eventuellt går baklänges så man får ändra sessa igen ?

Fullständigt normalt att den går baklänges, så att man får skifta två fasledare.
Murphy's law.

Last edited:
Gör dig själv en tjänst och byt den kabel som har den röda ledaren i sig, gammalt junk från 60'talet. :7peta

Blå är ju normalt nolla och den används ju inte iom att det är en trefasmotor. Så det lär väl vara hyffsat rätt med fas till fas och jord till jord iom att befintlig pump har fungerat som den ska.

Har man inte nolla i en trefasmotor? Nu har jag inte petat i sånt här på jävligt länge så mitt minne kan definitivt vara knas men borde inte varje fas behöva en nolla för referens (och dessutom jord för apparatsäkerhet)?

/R

Har man inte nolla i en trefasmotor? Nu har jag inte petat i sånt här på jävligt länge så mitt minne kan definitivt vara knas men borde inte varje fas behöva en nolla för referens (och dessutom jord för apparatsäkerhet)?

/R
0, nej.....
Jorden är fuskad i skärmen.

Tekniskt sett rätt kopplat men fel enligt regelverket.

Nu är allt kopplat, och motorn funkar. Dock behöver motorskyddet 0an för att fungera correct ?, då pumpen endast går genom tvångsmatning.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back