El, mat, sprit och hyra, är det allt som kostar?

Kevorkian skrev:
Ju mer man tjänar desto mer utgifter drar man på sig. Ge mig 15 papp till i månaden och jag kommer ha det lika "jävligt" ändå. :3freak
Jo det är sant. Spelar ingen roll hur mycket man har, man gör slut på dom ändå =)

Hyra: 3500 (inkl parkering) 1:a 42 kvm
Mat: 1800 (inkl. Hygienartiklar)
Försäkringar vintertid: ca 800 (inkl bil och mc)
Försäkringar sommartid: ca 1500 (inkl bil och mc)
El: 200
Bredband: 320
Hemtel: 200
Mobil: 150
------------------
Total vinter: 6970
Total sommar: 7670

Kevorkian skrev:
Jo drygt 30 papp, men jag skulle gärna kapa ett par-tre tusingar i utgifterna. När hojen rullar lever man verkligen på marginalen.

schysst du tjänar en 60% mer än mig...om du får ut 30 alltså.

ja jag vet...I am a slave :huvet

Det är mao vääldigt lätt att rätta mun efter matsäck, uppåt iallafall :gnissla men som jag brukar säga; konsumera sverige ur krisen!! :hihi

Hyra hemma:2000
hyra stora garaget: 1500
soppa 2500
lån 1300
försäkringar 1000
internet 400
telefon 750
mat 2000

FAAN ja blir alldeles svettig.... :rofl

Mark skrev:
140000:- i lön (efter skatt)

Mark. Det vet både du och jag att vi taxiförare räknar inga pengar före och efter skatt. Vi räknar bara dom pengar vi får in... :nicka
Snacka skatt med en taxiförare är som att prata moms med torghandlarna på hötorget i sthlm...

Visste du förresten att taxiförarna kallas för sveriges bäst klädda alkoholister! :hihi

juha01 skrev:
Mark. Det vet både du och jag att vi taxiförare räknar inga pengar före och efter skatt. Vi räknar bara dom pengar vi får in... :nicka
Snacka skatt med en taxiförare är som att prata moms med torghandlarna på hötorget i sthlm...

Visste du förresten att taxiförarna kallas för sveriges bäst klädda alkoholister! :hihi

jo, förvisso. Du har såklart helt rätt! Kumrif* är underskattat!
Till saken hör dock att jag just nu är på ericsson. Ska vara här i 6 mån tot (tom feb. ut). Dette gör ju att mitt lönekuvert minskade med ytterligare 2000/mån. Får vara glad för praktikersättningen, men de är surt att gå ner i pengar. jaja, vaffan du/ni shark:ar säkert.

Vad kör du för släde/bolag mm? Jag ska ut och slåss ( :fyllisar ) på fredag, jobbar du då? kumrifpotenttiellt! :)

*Kumrif - Kontant Utan Moms Rätt i Fickan

Mark skrev:
jo, förvisso. Du har såklart helt rätt! Kumrif* är underskattat!
Till saken hör dock att jag just nu är på ericsson. Ska vara här i 6 mån tot (tom feb. ut). Dette gör ju att mitt lönekuvert minskade med ytterligare 2000/mån. Får vara glad för praktikersättningen, men de är surt att gå ner i pengar. jaja, vaffan du/ni shark:ar säkert.

Vad kör du för släde/bolag mm? Jag ska ut och slåss ( :fyllisar ) på fredag, jobbar du då? kumrifpotenttiellt! :)

*Kumrif - Kontant Utan Moms Rätt i Fickan

Nu kör jag ingenting för att jag pluggar, dessutom så är det ett jäkla jobb att köra i den här stan... Har kört på mindre ställe förr med riktigt bra bilar dessutom! Fullutrustade E-klasse 320cdi avantgarde och dyl. Här verkar bilarna vara rätt risiga med när det är flera olika som kör dom..

Edit: Vad kör du?? Och vart kör du? Finns det vettiga körningar i stan med??

Last edited:
mb skrev:
Tänk om man skulle ha din inkomst och mina utgifter. Då vore man stormrik :)

Nä, man lever efter sina tillgångar. Hade du haft mer pengar så hade du haft mer utgifter. :fakta

Edit: Svarade innan jag läst hela tråden... :rodnar

Fy... :fatta!

Last edited:
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...