El, mat, sprit och hyra, är det allt som kostar?

Jag är student med en hyra på ca 3k. Med allt skit som busskort och grejer brukar det sluta på ca 6500:-. Då lägger jag in pengar i ett separat matkonto direkt när jag fått csn pengarna så att man är av med alla obligatoriska utgifter. För mig tillkommer då böcker, kläder, fest, pizza osv utanpå denna nätta summa.

Kan tillägga att jag har tillägslån från csn, annars skulle jag nog gå back 1500 i månaden...

Markus skrev:
Din analys delas inte av pliktverket, den var dock ej mer smickrande... :hihi
Den kan inte ha varit mindre smickrande än min: "Fyller kravet för att utbildas till en befattning med låga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig". Sammanvägd hälsa: "Y". "Befattning vid fredsmässiga arbetsplatser".

Hehe, hade knappt ätit eller sovit på två veckor innan mönstringen så det var inte undra på att man var risig :hihi

mb skrev:
Den kan inte ha varit mindre smickrande än min: "Fyller kravet för att utbildas till en befattning med låga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig". Sammanvägd hälsa: "Y". "Befattning vid fredsmässiga arbetsplatser".

Hehe, hade knappt ätit eller sovit på två veckor innan mönstringen så det var inte undra på att man var risig :hihi

Jag låter någon annan avgöra:

Lider av neurotiska besvär

:hihi

Jag sade att jag inte vågade sova på nätterna för det är så mörkt då, och att jag led av en gammal haschpsykos.

Tar du fortfarande droger:
"Ja"
Ska du göra det igen tror du:
"Absolut"

Jag vete fan om han gick på allt. Jag var ganska fast beslutsam att säga att jag var nasse och gärna ville ha utbildning för det kommande slaget :hihi men jag vågade inte eftersom han var invandrare (fegis).

Långa farbron skrev:
PM-varning men men.

Redbergsplatsen.

Tror inte det spelar så stor roll vart jag bor.Hojen kommer inte att stå där vintertid och på sommaren kan ju vem som helst snoka upp den, om det var så du tänkte.

Budget låter bra, men jag vet ju inte än hur mkt saker och ting kommer att kosta. typ el mm.

Lönar det sig alltid att ha samma f-bolag för bostad, bil, hoj mm?
isf har man ju ganska mkt att sitta och räkna på :va

Milla skrev:
Om du inte har lyx och en otroligt snäll mamma (som tvättar, diskar, mm åt dig) så tänk på att det kostar med tvättmedel, schampoo, tvål, diskmedel, dammsugarpåsar mm mm mm.. Tråkiga utgifter men nödvändiga..
Känns inte så aktuellt med den hjälpen. Däremot är man nog välkommen hem på lite mat ibland :)

hyra= 4800
hemförsäkring = 150
mat/lunch 2000
månadskort = 500
bredband = 420

+ en massa andra räkningar som sammanlagt blir ca 10-11000

sharpedge skrev:
hyra= 4800
hemförsäkring = 150
mat/lunch 2000
månadskort = 500
bredband = 420

+ en massa andra räkningar som sammanlagt blir ca 10-11000
Prenumerar du på kvinnligt sällskap? :D

Hyra: 2000:-
Bensin: 1700/2000:-
Telefon: 300:-
Lån: 1500:-
Div annat shit: 2000:-

Och på detta så ska man försöka spara ihop pengar till en kommande RR-säsong. Måste börja skrapa triss...

Btw - hemförsäkring, är ni inte med i facket? Där ingår ju hemförsäkring... Iaf i Handels.

Då jag bodde i lgh med hyra på 3100kr la jag 6000 i månan till räkningskontot, det täckte allt utom mat. Maten låg då på typ 1500-2000kr i månan.

Skulle vara intressant med en poll för att se hur många % av sin inkomst folk lägger på räkningar.

:gnissla

Mark skrev:
Tror inte det spelar så stor roll vart jag bor.Hojen kommer inte att stå där vintertid och på sommaren kan ju vem som helst snoka upp den, om det var så du tänkte.

Budget låter bra, men jag vet ju inte än hur mkt saker och ting kommer att kosta. typ el mm.

Lönar det sig alltid att ha samma f-bolag för bostad, bil, hoj mm?
isf har man ju ganska mkt att sitta och räkna på :va

Kolla här
http://www.nordea.se/privat/hjalpmedel/index.html

Nja var väl mer för att alla tjejer inte skulle komma springande.

Här kommer lite höftade värden från mig,baserat på min räkningar

El ca 250 månaden
Telefon ink mobil 600 månaden
Räkna med 500 för hygien ink diskmedel (Yes)
Mat runt 1500-2000
Kläder, bestäm själv.
Soppa
Sparande

Sen när det gäller försäkringar så kan det ibland löna sig och i bland inte(skit-svar jag vet)
Som med Mc-försäkringar ring och kolla.

Långa farbron skrev:
Kolla här

Nja var väl mer för att alla tjejer inte skulle komma springande.

El ca 250 månaden
Telefon ink mobil 600 månaden
Räkna med 500 för hygien ink diskmedel (Yes)
Mat runt 1500-2000
Kläder, bestäm själv.
Soppa
Sparande

Sen när det gäller försäkringar så kan det ibland löna sig och i bland inte(skit-svar jag vet)
Som med Mc-försäkringar ring och kolla.
jo, det där med brudarna är ju ett gemensamt problem för oss båda. Hade ju såklart aaaaldrig lagt ut min adress på det viset på stallet.se . Man är ju inte dumihuvets-pojk direkt :)

vad bra! jag skulle få ca: 88 000 per år över i den kalkylen. Tror jag gjorde lite fel bara :huvet

min huvudräkning ger följande:

140000:- i lön (efter skatt)

4200x12= 50 400:- (hyra)
2000x6= 12 00:- (hoj förskn)
2500x 12 = 30 000:- (mat, ute och hemma)
1500x12= 18 000:- bensin -bil -mc, bil försäkring

bara detta, utan schampoo, kläderr mm blir ju ca 110 000 papp.

tog inte med amortingar på lån. jag får lura lite på det där...enl. den kalkylen blir de bara 30 papp över till resor, cigg och sprit. får nog hora lite extra i taxibilen, eller så överdrev jg mina utgifter...

Tänkte för övrigt prova att ragga brudar med hojen till våren...aldrig fått chansen för ut. *pga bonding*

Hyra: 3800
Lån: 3000
Tele/mob: 1000
Internet: 398
Käk: 2000
Facket: 320
El/gas: 250
Hoj: avställd o inpackad
Nöje: resten :(

Usch. Det är verkligen deprimerande att räkna på fasta utgifter. Ja ja. När inte hojen är påställd ser det ung. ut så här:

Hyra: 3800:-
Lån(inkl. studielån): 4000:-
Mat: 1500:-
Försäkringar: 1000:-
SL-kort: 600:-
Övriga räkningar: 4600:-

Summa sumarum: 15500:-/månad

Kevorkian skrev:
Usch. Det är verkligen deprimerande att räkna på fasta utgifter. Ja ja. När inte hojen är påställd ser det ung. ut så här:

Hyra: 3800:-
Lån(inkl. studielån): 4000:-
Mat: 1500:-
Försäkringar: 1000:-
SL-kort: 600:-
Övriga räkningar: 4600:-

Summa sumarum: 15500:-/månad

antar att man har en mån. lön på ca 30 papp då?
minst...hojen va ju avställd oxå...

Mark skrev:
antar att man har en mån. lön på ca 30 papp då?
minst...hojen va ju avställd oxå...

Jo drygt 30 papp, men jag skulle gärna kapa ett par-tre tusingar i utgifterna. När hojen rullar lever man verkligen på marginalen.

hyra 2500kr
lån ca 2000+kr
telefon 300-350kr
övrigt ca 1500+kr
---------------
ca 6000++kr

jag bor fortfarande hemma, betalar då ingen mat

Tja, hur fan går det ihop egentligen :va

Studentekonomi, mao 6900 i månaden har jag.

Hyra inkl. värme, el, vatten, internet - 2990 kr
Mat - ca 1500 kr
Hojkostnader, inkl soppa - ca 1000 kr (rörlig kostnad)
Telefon, mobil - ca 1000 kr, mao alldelese för jävla mycket.
Övriga räkningar - 300 kr
Hemförsäkring - 150 kr

Mao cirka 6940 :3freak

Det brukar gå ihop. Nudlar är inte så dumt ändå, man kan både äta dom stekta och kokta.

Nä, det blir vad man gör det till. Jag har min hoj, drar ner på andra kostnader (borde iaf)...

Lycka till!

Kevorkian skrev:
Jo drygt 30 papp, men jag skulle gärna kapa ett par-tre tusingar i utgifterna. När hojen rullar lever man verkligen på marginalen.
Tänk om man skulle ha din inkomst och mina utgifter. Då vore man stormrik :)

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R