Ej Mc relaterat. Vad hade ni gjort?

Man kör inte med en bil som kokar!

Lär dig se skillnad på snyltare och polare, vägrar han samarbeta så säg upp kontakten!!!

Själv skulle jag varit grymt arg om jag fick låna någons bil och så visar den sig vara skitdålig och typ trassig, va ska man med en trassig bil till? Man lånar inte ut grej er som är pajj!

Killen ska självklart hjälpa till att byta topplockspackning! En topp till en civic finns på vilken bilskrot som helst, och det rör sig inte om stora pengar. be honom göra jobbet så kan ni dela på kostnaderna! Självklart är HANS jobb gratis!!

Jag har haft lite otur när jag varit fylleschaffis åt en polare.

Hade varit och lämnat av honom och åkte en sväng med en annan polare.
Det är en lite trimmad saab 9000 som jag kört en del tidigare.
När jag var på väg att hämta honom igen så gjorde jag ett gasande och när jag släpper gasen senare hör jag ett skumt ljud som fan.
Det visade sig att det var remmen som gått, är samma rem till generator, ac osv .

Stannade längre fram och ringde han med en gång och han fick gå dom sista hundra meterna och möta upp. Sa att jag hade gjort ett gasande längre bort och sen började det låta som fan. I den här situationen så visste han att remmen inte var i toppskick så det var ju lugnt. Han bytte den måndagen efter och allt var frid och fröjd.

Det var dock lite jobbigt att det hände nånting med hans bil när jag körde, speciellt när han inte var med.

Hade det dock varit nåt annat, tex att jag skrapat en fälg mot trottoarkanten lr så så hade jag ju självklart betalat.

Är man bra polare så kan man snacka om det och då löser det sig.

Det finns allvarliga fel i Pink's berättelse. Framförallt delen som säger att det är en bra "polare" och att han är "bilmekaniker.

Då är ju grabbjäveln grundligt och oåterkallerligt dum i huvudet och bör snarast förpassas ur kretsen av polare.

Att bilen kokar kan han inte hjälpa gamla bilar går sönder och det får du leva med. Att han sen kör den i kok, gång på gång, och inte en orkar röva sig ut och fylla den tyder på total frånvaro av tankeförmåga.

Eller så har han lånat ut bilen till regeringen och hon har sprängt den. ....

Masonit skrev:
Låter ju som att kolvringarna gått isönder.

\Masonit

Mmm den är iaf på verkstaden nu. Dom skulle höra av sig i eftermiddags vad dom hade stött på men ringde ej!
Så imorrn bitti kl 10 när dörrarna slås upp ska jag dit och kolla.

Easy_Mike skrev:
då lever vi i samma värld du och jag..

en riktig kompis hade varit helt bestört och hjälpt till (betalat om kunskapen saknas).

i mina öron låter han som en snyltare,gasar tills det rasar ..den är ändå inte min typ...

hade jag varit i samma sits hade jag krävt att han skulle hjälpa dig..ekonomiskt elr med sin kunskap.punkt slut.

Eftersom jag inte hört ett ljud av han sen jag släppte av han så drog jag iväg ett sms. För ja som jag ser det så tycker inte jag att jag sak behöva ringa och höra med han utan det borde ligga i hans "samvete" att han ska höra av sig. Men nej ännu inte hört nåt. Men jag kan till nästan 100% säga att hans tjej har nåt med detta att göra med. Det är hon som är bossen och bestämmer.
Men men ja jag får cykla så länge:(

Chrille skrev:
Det finns allvarliga fel i Pink's berättelse. Framförallt delen som säger att det är en bra "polare" och att han är "bilmekaniker.

Då är ju grabbjäveln grundligt och oåterkallerligt dum i huvudet och bör snarast förpassas ur kretsen av polare.

Att bilen kokar kan han inte hjälpa gamla bilar går sönder och det får du leva med. Att han sen kör den i kok, gång på gång, och inte en orkar röva sig ut och fylla den tyder på total frånvaro av tankeförmåga.

Ja man undrar ibland. Jag vet eg inte vad man ska säga.
Jag kommer ju laga bilfan vilket fall, men tänker då fan inte låna ut nåt till han igen!

Det som suger mest är att det inte går å få tag på delar på biltema. För helst vill jag inte lägga ut ett skit på den.
Men men det är väl bara att ta fram plånboken....

Chrille skrev:

Att köra med en bil som varnar för hög temp utan att stanna är
något man kan förvänta sig av någon som kan noll om bilar (fordon)!
Det är inte så att kan skäms riktigt mycket för att han som "bilskruvare" missar
en så pass enkel sak som att stanna bilen när den kokar....
Det verkar ju faktiskt som om killen har noll koll?

Har du frågat han vad han hittade på?
En förklaring är faktiskt det minsta man kan kräva, annars är något alvarligt fel!

FUBAR skrev:
Håller med vad som sagts. Du köper delarna och han lagar bilen, går han inte med på det så är det ingen bra kompis och såna klarar man sig utan.

Låter som ett OK upplägg :tummenupp

---------------------------------------------------------

Pink_dreams, fyllde ni på nytt (kallt) vatten i en het motor? :ajjabajja

johan.simonsson skrev:
Att köra med en bil som varnar för hög temp utan att stanna är
något man kan förvänta sig av någon som kan noll om bilar (fordon)!
Det är inte så att kan skäms riktigt mycket för att han som "bilskruvare" missar
en så pass enkel sak som att stanna bilen när den kokar....
Det verkar ju faktiskt som om killen har noll koll?

Har du frågat han vad han hittade på?
En förklaring är faktiskt det minsta man kan kräva, annars är något alvarligt fel!

Jag har inte försökt få tag på han!
Tycker att det är han som ska höra av sig till mig. Ska ge han veckan ut. Sen ska jag ringa.

Markus skrev:
Själv skulle jag varit grymt arg om jag fick låna någons bil och så visar den sig vara skitdålig och typ trassig, va ska man med en trassig bil till? Man lånar inte ut grej er som är pajj!

Ja, trassiga bilar är inte bra.... :3freak

Pink_dreams skrev:
Ja men vilken jävla tur att jag inte kommer låna ut nåt till dog då!

Ja facktist! Han kanske inte ringer dej för han e sur för att bilen var pajj, har du tenkt på det?

Jag skojar lite med dig. :pannkyss

Markus skrev:
Ja facktist! Han kanske inte ringer dej för han e sur för att bilen var pajj, har du tenkt på det?

Jag skojar lite med dig. :pannkyss

Det stod inte "Vad hade du gjort om du fick låna en bil som redan var trasig och den gick sönder"?

Jag tycker inte dina "skämt" är roliga....

Pink_dreams skrev:
Det stod inte "Vad hade du gjort om du fick låna en bil som redan var trasig och den gick sönder"?

Jag tycker inte dina "skämt" är roliga....

Nej det gjorde det inte och jag kan helt klart lova att sluta skämta om du inte gillar det, känns det okej?

Markus skrev:
Nej det gjorde det inte och jag kan helt klart lova att sluta skämta om du inte gillar det, känns det okej?

Om det är någån tröstt så tykcte jag dinna skämtet var jette roliga!! :pannkyss

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...