Ej Mc relaterat. Vad hade ni gjort?

UrbanTiger skrev:
Har han inte hört av sig ännu skitstöveln ?
Ring du och fråga hur han tänkt sig lösa situationen.

Vägrar han så skickar du bara ett SMS till hans tjej och skriver att hennes äckel till kille ska hålla sig borta från dig eftar att han kladdat dig på brösten, typ.
Då får han sitt helvete :lol

Ha ha så elak kan jag inte vara även om jag ville.
Men ska ge han veckan ut. Sen får vi se!

Pink_dreams skrev:
Så här är det! Jag lånade ut min gamla Honda civic -88 till en kille. Från torsdag till fredag. Ringer honom på fredag och säger att jag inte behöver ha bilen i helgen så han kan ha den då med. Han säger ok. Sen efter ett tag säger han att du måste göra nåt åt din termostat för bilen kokar hela tiden!!!! :confused: Då säger jag? Ja det varkar ju skumt?
Dagen innan körde jag omkring med släp och min trasiga hoj på i 25C värme, och den gick inte ens det minsta varm. Iaf jag frågar? Men har du kollat så att det finns vatten då?
Jo det hade han fyllt på. Så jag säger inte nåt mer än att du får väl kolla hela tiden så den håller sig nere.

Sitter hemma och funderar ett tag och ringer sen upp han igen och ber han komma med bilen! För Är den inte som den ska tycker inte jag att han ska sitta och köra runt.

Iaf han kommer och hämtar mig. Ser redan då att temp mätaren är hög. Och sitter och funderar när han sak stanna. Men efter ett tag säger jag? Du måste ju förfan stanna bilen är ju kokhet!!!!!
Så då stannar han. När jag lyfter på huven så har han inte skruvat åt locket till kylaren!!! Plus att locket till expansions kärlet är uppe. Iofs vet även jag att det kan flyga upp om det är för mkt tryck. Men locket till kylaren ska fan inte flyga upp. Men iaf. saken är den att det går att fylla på med 5liter jävla vatten. Och när den har fått stå ett tag så startar vi den och ja som jag trodde så gick toppen!.

Så nu sitter man med trasig hoj, trasig bil och utan pengar. Iofs går hojen på garantin för det är inte jag som haft sönder den.
Men iaf skulle ni kräva pengar av killen som körde sönder bilen? Han är en rätt bra kompis (när inte hans boss är i närheten... tjejen) och även utb. bilmekaniker!!!!!! Och visst skulle jag kunna byta packning själv med men tycker inte att det är mitt jobb!!
Vad hade ni gjort? :confused: :confused: :confused:

Det är precis därför man inte ska låna ut prylar. Jag har vatt med liknande grejer många gånger, tyvärr. Så nu lånar jag helst inte ut mina grejer, faktiskt.

När jag var student, bl.a., så hade jag en (annan) gammal bil men som funkade perfekt och var i fint skick. Grannen/klasskompisen ville låna bilen för o "storhandla" på Maxi typ, så han fick låna den. Kunde väl inte säga nej.

Han lämnar tillbaks den och tanklocket sitter löst, samt lädret under växelspaken är sönderrivet. Va fan ska man göra då? Man blir så jävla pist, och han fick aldrig låna ngt igen av mig. Jag konfronterade honom om lädret vid växelspaken och han frågade om han "skulle fixa ett nytt till min gamla bil".... jävla idiot. Sicken attityd han hade. Gamla bil?! Fan spelar det för roll?! Av principiella skäl ska man fan va rädd om andras prylar och man ska fan fixa dem om man har isönder dom. Oavsett om det är små eller stora pengar det handlar om. Efter det snackade jag knappt med den killen asso..

Men just att det retar en så in i helvete när sånt händer.

Nej, jag lånar tyvärr helst inte ut bilar/hojar/grejer.

HönaPower skrev:
LÅNA ALDRIG UT DIN BIL / MOTORCYKEL TILL POLARE!!!

Punkt!

Äh!

Jag lånar utan en sekunds tvekan ut bilen till vem som helst som jag anser vara en kompis. De är inte mina kompisar för att de är opålitliga!

Det enda jag inte lånar ut till vem som helst är hojen, när jag har nån, men det är en fråga om körvana och risken för olyckor som eventuellt hamnar på mitt samvete.

Vad fan har ni för kompisar egentligen?

Chrille skrev:
Äh!

Jag lånar utan en sekunds tvekan ut bilen till vem som helst som jag anser vara en kompis. De är inte mina kompisar för att de är opålitliga!

Det enda jag inte lånar ut till vem som helst är hojen, när jag har nån, men det är en fråga om körvana och risken för olyckor som eventuellt hamnar på mitt samvete.

Jag brukar låna ut grejer till mina vänner med.
Men har aldrig varit med om att få tillbaka en bil i detta skick som jag fick.

Har alltid haft 2 bilar. men nu när jag köpte hoj fick jag sälja "finbilen". Så har därför alltid haft en extra som jag kunnat låna ut när en annan behövt ha den.
Men nu hade jag ju oturen att det blev som det blev.

UrbanTiger skrev:
Har han inte hört av sig ännu skitstöveln ?
Ring du och fråga hur han tänkt sig lösa situationen.

Vägrar han så skickar du bara ett SMS till hans tjej och skriver att hennes äckel till kille ska hålla sig borta från dig eftar att han kladdat dig på brösten, typ.
Då får han sitt helvete :lol

mohohahaa!!
den va fan finfin :tummenupp

Chrille skrev:
Äh!

Vad man har för bil väger ju in en del i ekvationen också..... :hihi

Last edited:
HönaPower skrev:
Vad har har för bil väger ju in en del i ekvationen också..... :hihi

Nja, har jag en riktigt fin bil är den helförsäkrad. Har jag en skitbil så bryr jag mig inte.

Enda gången det är problem är ingift släkt.

Säg till din själs älskade: "Jag vill inte låna ut bilen till din brorsa för jag litar inte på att han gör rätt för sig...."
Det tar skruv....

Tyvärr är jag sorten som är löjligt rädd om prylarna....det´kan vara jobbigt när nån frågar om att få låna bilen.
Men skulle du låna ut en M3 till någon som ska hämta en bokhylla på IKEA...? :gnissla

HönaPower skrev:
Tyvärr är jag sorten som är löjligt rädd om prylarna....det´kan vara jobbigt när nån frågar om att få låna bilen.
Men skulle du låna ut en M3 till någon som ska hämta en bokhylla på IKEA...? :gnissla

Varför inte. OM det var min bruksbil dvs. Jag skulle däremot inte låna ut min "tusentimmarigaraget"-bil men det är inte ett bruksfordon. Min bruksbil kan lika gärna jag eller en polare buckla - det gör ju ingen skillnad. Shit happens.

Chrille skrev:
Äh!

Jag kan vara din kompis.. Det verkar som vi tänker lite likadant i den här frågan.

Chrille skrev:
Enda gången det är problem är ingift släkt.

Säg till din själs älskade: "Jag vill inte låna ut bilen till din brorsa för jag litar inte på att han gör rätt för sig...."
Det tar skruv....

Jodu det har man fått erfara i liknande sammanhang. Släkten är värst!

tur i oturen är ju att den är hyfsat enkel att lyfta toppen på, men det blir ju din sk "bilmekaniker"s uppgift tycker jag iaf om han har någon form av heder.

"A bike is like a girlfriend. You might look at her and admire her but if you touch or test drive, you die." :D

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8