GRATTIS
Det skulle kunna vara så!
Ändras reglerna till att hojen MÅSTE vara i ursprungsskick vid registreringsbesiktningen så är det många som blir rökta!
Alltså att alla detaljer måste vara till den cykeln och som den årsmodellen såg ut, och E-märkta! (D.v.s originalkåpor, gaffel, fälgar, lysen, körriktningsvisare, mätare, mm!)
Regeringen har utsett Bilprovningen bl.a till att kontrollera trafiksäkerheten på fordon på vägarna!
Bilprovningen kontrolleras i sin tur av SWEDAC som "godkänner" företag inom vissa branscher att utföra sina kontroller!
Skulle Bilpr. börja slarva i större utsträckning, och släppa igenom "ej trafiklagliga fordon" så kan de förlora sin ackreditering på registreringsbes och/eller kontrollbes beroende på vad som det har slarvats med. Och i nuläget är det bara Bilpr. som kan/får reg. bes. fordon. Och då blir det helstopp med alla importer och ny/ombyggen, mm tills de återfår godkännandet eller något annat företag blir godkänt, och det kan ta "lååång tid innan dess!
Så klaga inte FÖR mycket på det svenska systemet!
Vi har fortfarande några av de bästa reglerna i världen vad det gäller ombyggen och nybyggen av bilar och mc!