Egga inte customåkare

Vikten påverkar accelerationen mycket mer än man tror.
Men visst finns det "glidare" som spöar i stort sett vilken sporthoj som helst till 100 eller till och med 150.
Ofta när man bygger chopper eller bobber, så siktar man på rejält tryck upp till motorvägsfart.
Mycket volym och låg vikt är skiten.
Men:
Missar man starten kan man lika gärna ge upp.
Oavsett hoj.

Varit med om en liknande grej men han som vurpa va polarn =P va på tiden när jag körde husa o en polare hadde en Husa 650 -04 o skulle ta kk ett par goa kurvor typ 500 meter från där jag bodde jag gasade på lite igenom dom o tänkte han e la tillräckligt smart för o inte försöka haka på (sagt innan att jag kör ju inte ifrån han kanske gasar lite då o då men väntar in såklart), sagt o gjort jag stanna en liten bit efter kurvorna o undrade vart fan tog han vägen så jag åkte tillbaka då låg han i diket o kräla lite groggy av addrenalin men annars va det ok.
Kanske skall tillägga att det inte var frågan om ngn övningsskörning.

//J

Kawa VN2000 06/07
340kg 166Nm

Kawasaki zx10r 06/07
175kg 115Nm

Sen lägger vi på 20kg oljor och bränsle + 80kg förare = 100kg

Kawa VN2000 06/07
440kg 166Nm
166/440 = 0,377Nm/kg

Kawasaki zx10r 06/07
275kg 115Nm
115/275 = 0,418Nm/kg

:)
Jo självfallet är en modern sporthoj snabbare än en kromsläde, jag ville bara påpeka att det inte nånstans sagts nåt om skillnaden mellan twin/radfyra endast glidare. Jag är övertygad om att det är lättare att göra en bra start med en glidare än en ZX10a. Optimal start är en helt annan sak. Jag tror nog vi är rätt överens :)
Rocket har f.ö 3cyl med en sammanlagd volym på 2.3l och är en hoj jag jäkligt gärna skulle testa :yoparty

Såhär står det på sidan www.triumphrocket.com
Triumph claims 147 ft.-lbs. of torque at 2,500 RPM and 140HP at 5,750 RPM for the oversquare fuel-injected mill. All this power should give the 704-pound (dry) juggernaut a 0-60 time of around 2.8 seconds, and a 0-100 time of just over 7 seconds.Power is laid down through a five-speed gearbox, shaft drive (a first for Triumph) and an impressive 240/50-16 rear tire.
Låter rätt imponerande för en 350kilos klump

Sorry för trådkapningen :gnissla

Jaa, du känner för att gnälla över att 2 bokstäver hamnade fel på ett forum som inte har något som helst krav på rättstavning, särkilt när jag stavat det rätt innan så man verkligen ser att det är för att man skrev lite för fort som de bytte plats. Känner du dig viktig då? :arsele

:rolleyes:

Läs igen.. Du skrev costum två gånger. Dessutom skriver du särkilt i detta inlägg. Jag tror numera att båda faktorerna i mitt förra inlägg stämmer...

Inte undra på att Lina dragit sig ur..

Läs igen.. Du skrev costum två gånger. Dessutom skriver du särkilt i detta inlägg. Jag tror numera att båda faktorerna i mitt förra inlägg stämmer...

Haha, precis vad jag tänkte på, står ju fel i båda inläggen, på flera ställen:tummenupp :)

Det sjuka är ju att våran(MR.duDe och jag) lärare i 7an hette Lina:3freak :rofl :brynad Men hon drog sig nog ur:gnissla

Skämtar du eller ?
0-100 har vi eller åtminstånde inte jag några växlingar.
hur många har de ? 2 ?
har aldrig blivit dragen av en förutom de första metrarna trots kort hjulbas och svårt att hålla ner framhjulet. Och jag startar som en skräphög.

på min gamla custom... fyra.. :huvet

Hehehe, ja dessa ettriga "valpar"....:D
Costum-hoj är grejen!:hihi

@TS Jag tror det gått till som du beskrev det, men du är knappast skyldig till något! Hoppas costum-föraren piggnar till snabbt.

Last edited:
Rocket har f.ö 3cyl med en sammanlagd volym på 2.3l och är en hoj jag jäkligt gärna skulle testa :yoparty

Jag delar garage med en. Riktigt phet när de står stilla och med motorn på blir man sugen att gå över till den mörka sidan.
Kanske dax att fråga om en provtur? :D

Fan vad alla valpar syns mycket på detta forumet. Har för mig att jag sett nåt 125:a forum eller har jag drömt det? Lunarstorm kanske har stängt. Hormonstinna jäklar dom där...
Till trådskaparen vill jag säga att det var inte alls ditt fel, alla har sitt eget föraransvar. En intressant historia var det ju i alla fall och hoppas killens skrapsår läker fort och bra :)

Hur svårt är det att hålla sig till trådämnet liksom, för det är väl ingen rättstavningstråd eller? :hihi

Absolut inte ditt fel, det var ju hans eget val om han ville haka på och rejsa, om det nu var så, och hans eget val att gasa på.

Verkar som att jag får förklara igen, jag kan stava, men jag lägger ingen vikt i att stava rätt på ett forum :tummenupp Men visst, stör det dig så otroligt mycket ska jag från och med nu aldrig stava fel igen :pannkyss

Och angående min stavning av ordet "särkilt", inte fan tror du väl på att jag tror att det stavas så?! :va Det är väldigt lätt att missa en bokstav när man skriver snabbt på ett tangentbord, och (detta kommer låta som en dålig ursäkt men är faktiskt sant) så är tangenten "s" på mitt tangentbord halvt trasig, och fungerar därför väldigt dåligt.

Nu får nu gärna återgå till topic, eller svara på detta inlägg angående mina åsikter om topicen. Men som du borde se nu kan jag faktiskt stava även fast jag inte bryr mig om att göra det för det mesta :gnissla

Haha, precis vad jag tänkte på, står ju fel i båda inläggen, på flera ställen:tummenupp :)

Det sjuka är ju att våran(MR.duDe och jag) lärare i 7an hette Lina:3freak :rofl :brynad Men hon drog sig nog ur:gnissla

Du borde vara den sista som klagar på någon annan angående stavning :tummenupp Särskilt som du faktiskt vet att jag kan stava :)

Verkar som att alla vill ha något att mobba mig för, därav så otroligt mycket snack som stavningen, bara för att jag inte tror att alla custom tycker att sporthojspiloter är det coolaste som finns, och alltid vill vara som dom :tummenupp Men visst, det är säkert så. :) Så, kan vi återgå till topicen nu?

Last edited:
Måste återigen påpeka hur löjligt det är när sporthojsförare tror att alla andra tror att de är coolas, och vill göra precis som dem. Hade så varit fallet hade de också ägt sporthoj... Inte glidare. Menmen, du kan ju fortsätta att åka runt och tänka så, eller inse att väldigt många av costumförarna kör därför det är kul, och inte bryr sig om vad andra tycker om ens hoj.

YEPP...sporthojare är cooolast av alla o alla...ALLA..som vistas på mer än ett hjul önskar de hade sporthojar för d e sååå världsbäst och överkewlt så man vill spyy :yoparty :yoparty :D så e d bara...och yepp...jag e universums center när jag hojar, punkt slut :p

va faen...han wheelar juh !!! trodde inte d var möjligt på en så hoj :??

Last edited:
Ok, vad kul du måste ha :gnissla Allvarligt talat, har ni inget bättre för er än att klaga på hur man skriver? Tydligen kunde vi inte återgå till topicen... Ska jag behöva skirva varenda jävla mening med korrekt meningsbyggnad också? Fick ett MVG i Svenska a :gnissla Men det räcker tydligen inte här, för det är otroligt viktigt med rättstavning här.

Hur jävla kul kan det vara?

Jag garvar ganska gött, så lite kul var det allt.:D
Vi driver ju bara lite med dig lille vän. :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage