Egga inte customåkare

Nej, fast man kan ju inte dra på så värst mycket med en glidare... Iaf inte om man jämför med en Kawa zx10R :näsblod Han kan lätt ha blivit en prick i backspegeln på ett kick. Hoppas det gick bra för Mc- Åkaren!(Även om han körde HD) :kryckor
Går det inte att gasa fullt med glidare? :va En lite större glidare tar dom flesta sporthojar vid rödljusen (0-100). Abnormt vrid, 240-bakdäck, lång hjulbas och bra tyngdpunkt gör att dom kan ge det som finns å bara sikta framåt. Att göra riktigt bra starter med en sporthoj är rätt svårt.

Går det inte att gasa fullt med glidare? :va En lite större glidare tar dom flesta sporthojar vid rödljusen (0-100). Abnormt vrid, 240-bakdäck, lång hjulbas och bra tyngdpunkt gör att dom kan ge det som finns å bara sikta framåt. Att göra riktigt bra starter med en sporthoj är rätt svårt.

Skämtar du eller ?
0-100 har vi eller åtminstånde inte jag några växlingar.
hur många har de ? 2 ?
har aldrig blivit dragen av en förutom de första metrarna trots kort hjulbas och svårt att hålla ner framhjulet. Och jag startar som en skräphög.

Vet inte hur din hoj beter sig men om jag ger full gas på ettan så ligger jag snart på rygg.. Det lär inte hända 300kg hd..

Skämtar du eller ?
0-100 har vi eller åtminstånde inte jag några växlingar.
hur många har de ? 2 ?
har aldrig blivit dragen av en förutom de första metrarna trots kort hjulbas och svårt att hålla ner framhjulet. Och jag startar som en skräphög.
Å hur långsamt växlar du? :va Det tar ju en tiondels sek eller så att dutta i en ny växel. Det märks inte i axxet iaf.

Troligtvis är det nått krom (typ en backspegel) som lossnat från vänster sida och då blir det snedbelastning och han flyger enligt naturlagen rätt ut i klorofyllen.
Metal är ju som alla vet "heavy shit" :yoparty

Det kanske till och med egentligen var en sporthojsförare som var ute och testade en gynekologstol?
Jag har själv varit i den sitsen och tog en S-kurva i en tunnel i 140.
Till och med på min gamla slyna hade det gått alldeles utmärkt att bara lägga ner eller att dutta lite på frambromsen innan kurvan, men på en 400kg HD var det inte lika enkelt.
Det blev 5 meter gnistregn bakom av att fotplattan tog i backen. Hade kunnat sluta lite illa.

Sådär säger du bara för att du kör en såndär koreansk hujusung eller vafan dom heter!!!

:rolleyes: :gnissla

CUSTOM

Jaa, du känner för att gnälla över att 2 bokstäver hamnade fel på ett forum som inte har något som helst krav på rättstavning, särkilt när jag stavat det rätt innan så man verkligen ser att det är för att man skrev lite för fort som de bytte plats. Känner du dig viktig då? :arsele

:rolleyes:

ÅHNEJ!

Det där med vridet har vi redan gått igenom, Radfyra går före V-twin !

Edit:

Yamaha V-star bänkpapper
http://www.totalmotorcycle.com/pics/VTwin-Dyno-YamahaV-Star1100Silverado1063cc.jpg

Bänkresultat på hayabusa, zx9r och r1:
http://www.mcnews.com.au/MotorcycleRacing2000/bus_dyno.htm

Vad man kan konstatera är att V-star har maxvrid på 2500 rpm, 57,8Nm

Radfyrorna har inga siffror under 3000, på vilket dom har
99Nm, 54,5Nm och 69,2Nm (Glidaren har 55Nm på 3000)

Så från början har Zx9an lite mindre vrid

-------------

Sen kollar vi vid 6000rpm då Glidaren har ca 47Nm
Där har sporthojarna 124.3, 79.1 och 77.1Nm

De fortsätter sen till 128, 86,9 och 96,4Nm som max.

Glidaren har 1063cc, Busan 1299, Zx9an 899 och R1an 998

Last edited:
Jaa, du känner för att gnälla över att 2 bokstäver hamnade fel på ett forum som inte har något som helst krav på rättstavning, särkilt när jag stavat det rätt innan så man verkligen ser att det är för att man skrev lite för fort som de bytte plats. Känner du dig viktig då? :arsele

Blev du så störd före eller efter du drog iväg med skivbromslåset i? (se profil) :D

profilepic23824_7.gif

ÅHNEJ!

Det där med vridet har vi redan gått igenom, Radfyra går före V-twin !

Men volym går före allt :fakta

Triumph Rocket - 199Nm
Kawasaki VN2000 - 166Nm
ZX10R - 113Nm

Varken han har försökt hänga på eller komma ikapp en sak är klar iaf; han har haft för hög fart och inte kunnat ta kurvan, om det nu var en singelolycka som de skrivit i tidningen.

Krya på dig grabben...

//Dio

Päätetiskt! Lägg ner nu!:pannkyss

Kawa VN2000 06/07
340kg 166Nm

Kawasaki zx10r 06/07
175kg 115Nm

Sen lägger vi på 20kg oljor och bränsle + 80kg förare = 100kg

Kawa VN2000 06/07
440kg 166Nm
166/440 = 0,377Nm/kg

Kawasaki zx10r 06/07
275kg 115Nm
115/275 = 0,418Nm/kg

:)

Meh, värst vad "alla" tar det är fel då.

Nej, vi rejsade inte.
Nej, jag om någon åker inte runt i stan och är "cool".
Nej, jag vill inte åsamka någon annan smärta.

Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Allt stämde så väl med tidpunkt och plats. En märklig händelse som jag bara ville dela.

Jag förstår hur du menar iaf :) Hoppas det gick bra med killen.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage