Eftersnack MotoGP 2006

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Satt och snabbkollade igenom samtliga av säsongens race idag och insåg att det finns en hel del nämnvärda incidenter värda att diskutera :tummenupp

Reagerade på att Pedrosa har gjort en hel del kamikazemanövrar utöver den på Estoril, t.ex på Donnington där han som Toby Mody säger "- By the grace of God" klarar sig på hjulen efter en titt på insidan av Melandri.

Vilka är era minnen av säsongen som gått? Visst, det är ett race kvar och allt kan hända. Vi kan väl lämna Estorilincidenten utanför denna tråd, för det är bara att inse att vi aldrig kommer att nå en kompromiss för det som hände.

Fyll på med bilder, filmer och allt annat roande för slösurfning!

Hittade en grej jag iaf missat på livesändningen från Catalunya :tuttar

Bifogat

• vavaviva.jpg
    vavaviva.jpg
    83.3 KB · Visningar: 552
Mitt minne, Setes (jävla klant) torpedering av Capirex samt halva övriga fältet. Där sumpades Capirossis chanser att vara med o kriga i översta toppen. Skönt att han försvinner från Ducati och att Stoner (mina andra favorit) får komma in o göra ett försök på förstklassigt material.

Maverick_ou812 skrev:
2574798 Mitt minne, Setes (jävla klant) torpedering av Capirex samt halva övriga fältet. Där sumpades Capirossis chanser att vara med o kriga i översta toppen. Skönt att han försvinner från Ducati och att Stoner (mina andra favorit) får komma in o göra ett försök på förstklassigt material.
Du menar att Stoner kört på annat än förstklassigt material i år? Han har förvisso inte haft det värsta värsta från HRC men det finns betydligt fler som kör med sämre grejer än honom.

Maverick_ou812 skrev:
2574798 Mitt minne, Setes (jävla klant) torpedering av Capirex samt halva övriga fältet. Där sumpades Capirossis chanser att vara med o kriga i översta toppen. Skönt att han försvinner från Ducati och att Stoner (mina andra favorit) får komma in o göra ett försök på förstklassigt material.

Var det inte så att när Capirossi bromsade så trycktes Setes bromshandtag in och bromsen nöp så hårt att han flög över styret och hojen slog en volt? Det var väl mer en olycka än ren torpedering i stil med vad Pedrosa gjorde med Hayden, Elias gjorde med Rossi eller Stoner gjorde med Sete.

Och det material Stoner kör på går ju bevisligen att vinna på, han har väl så gott som samma material som alla icke-Repsol Hondor i startfältet?

Last edited:
DR-Zätare skrev:
2574973 Var det inte så att när Capirossi bromsade så trycktes Setes bromshandtag in och bromsen nöp så hårt att han flög över styret och hojen slog en volt?
jovisst, därför man kör med kortare bromshandtag på sin racepump, otroligt att dom har långa i GP, som har bästa bromsarna som finns och aldrig behöver hela handen.

och du, DEI :tummenupp

Rossis mekaniska problem i början är väl det jag kommer att tänka på när jag tänker tillbaka på säsongen, bl.a. när en stor bit av framdäcken lossnade och han fick bryta.
148307959_afc7cc8731_m.jpg

Gustav O skrev:
2574807 Du menar att Stoner kört på annat än förstklassigt material i år? Han har förvisso inte haft det värsta värsta från HRC men det finns betydligt fler som kör med sämre grejer än honom.

Du kan inte låta bli o förstöra alla trådar med massa annat snack hela tiden?...

Värt att minnas är när Capirossi tog pole på Motegi, helt sinnessjukt varv med massa vobbel och bakhjul.

Fighten mellan Rossi och Capirossi i Sepang var en höjdare, särskilt under sista varvet när hojarna toucha varandra i en kurva! Grymt!!!!

Maverick_ou812 skrev:

Stoner kommer att passa bättre på Ducatin än Sete, det behövs en helt orädd (läs: hjärndöd) förare på den hojen, vilket jag inbillar mig att Sete inte är längre. Det är ren underhållning att se Capirossi brottas med Duccen.

Men jag vet inte om jag skulle kalla den förstklassigt material jämfört med Hondan...

Last edited:
selin skrev:
2575193 Stoner kommer att passa bättre på Ducatin än Sete, det behövs en helt orädd förare på den hojen, vilket jag inbillar mig att Sete inte är längre. Det är ren underhållning att se Capirossi brottas med Duccen.

Men jag vet inte om jag skulle kalla den förstklassigt material jämfört med Hondan...

Capirossi är idag inte ens första Ducce i kvalet...:D

Historiens största misstag inom MotoGP blir ju svårt att glömma samt Haydens varvning av Butter på PI i det läskiga regnet.

För övrigt var det underbart att serien vart så pass jämn och att många race likaså vart jämna med tanke på en del bakåtsträvares misstro till bara 19 startande.

Gustav O skrev:
2574807 Du menar att Stoner kört på annat än förstklassigt material i år? Han har förvisso inte haft det värsta värsta från HRC men det finns betydligt fler som kör med sämre grejer än honom.
Alltid lika roligt att hävda att Duccarna är förstklassigt material medan det andra är skräp. :D Det blir alltid reaktioner.

DR-Zätare skrev:
2574973 Var det inte så att när Capirossi bromsade så trycktes Setes bromshandtag in och bromsen nöp så hårt att han flög över styret och hojen slog en volt? Det var väl mer en olycka än ren torpedering i stil med vad Pedrosa gjorde med Hayden, Elias gjorde med Rossi eller Stoner gjorde med Sete.

Och det material Stoner kör på går ju bevisligen att vinna på, han har väl så gott som samma material som alla icke-Repsol Hondor i startfältet?
Tycker faktiskt Sete gjort en otroligt svag insats 2006, hade höga förväntningar på honom och kvala kan han. Visst var det en olycka men, det var även Pedrosas omkullkörning av Hayden, men det kändes klumpigt.

Gällande Hondan... se ovan

selin skrev:
2575193 Stoner kommer att passa bättre på Ducatin än Sete, det behövs en helt orädd (läs: hjärndöd) förare på den hojen, vilket jag inbillar mig att Sete inte är längre. Det är ren underhållning att se Capirossi brottas med Duccen.

Om han håller sig på hjulen ja. Jag åker ner o ger soplingen styk om han kastar det förstklassiga materialet i backen på samma sätt som han gjort med skräphondan. Den fick ett dopp i bollhavet idag igen på WUpen :tungan

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2576543
Om han håller sig på hjulen ja. Jag åker ner o ger soplingen styk om han kastar det förstklassiga materialet i backen på samma sätt som han gjort med skräphondan. Den fick ett dopp i bollhavet idag igen på WUpen :tungan

Det är bara att hoppas på att Ducati har gjort 2000 extra uppsättningar kåpor till sin 800 cc. :D Kommer helt klart att bli intressant.

Capirossi's ifrånåkning av klungan på Brno.
Vann med 5 sek...eller nåt?
Tog starten, sen bara drog han ifrån.

Kan bara instämma: Melandri's ställ - Så jävla coolt :yoparty
magnus_moss skrev:

Väntar med spänning på -07 säsongen, finns alla förutsättningar att den blir lika spännande och jämn som årets.

Måste bara få lägga till Elias körning på Estoril, helt underbar :yoparty

sandstream skrev:
2576533 Historiens största misstag inom MotoGP blir ju svårt att glömma...
Ja, vem kommer inte att dagligen förföljas av detta trauma av historiska dimensioner och försöka begripa hur en människa kan hysa så vidriga egenskaper att med motorcykel köra in i sin lagkamrat. Låt oss samlas i bön och be om Herrens välsignelse och beskydd från de onda krafter som kör in i andra med motorcykel...osv. osv.

Nyteknik skrev:
2578502 Ja, vem kommer inte att dagligen förföljas av detta trauma av historiska dimensioner och försöka begripa hur en människa kan hysa så vidriga egenskaper att med motorcykel köra in i sin lagkamrat. Låt oss samlas i bön och be om Herrens välsignelse och beskydd från de onda krafter som kör in i andra med motorcykel...osv. osv.
Jag har redan beställt 2 st voodoo-dockor (en till Valmers i julklapp så säg inget till honom) från www.ihatedanipedrosa.com som dagligen kommer att genomborras med knappnålar.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8