Effekt på din hoj?

sant

sant,,..bara man kommer ner sig på tiderna då jävlar :tummenupp
Som folk säger kommer du olika siffror för varje bänk.
Vad som är intressant är ju hur effektkurvan går eller!?

Min R6a 06 med hemmabyggt helsystem och luftfilter gav 114.78 hästar på hjulet och 60.04Nm
 
Är inte det viktiga effektökningen? Vad man hade innan och med dom medel man har gjort lyckas få i hojen. Så tycker jag i alla fall.

Ska bänka min cykel nästa helg. Har tyvärr inte hunnit bänka den innan men återkommer med vad protokollet säger.

/A
 
Som folk säger kommer du olika siffror för varje bänk.
Vad som är intressant är ju hur effektkurvan går eller!?

Min R6a 06 med hemmabyggt helsystem och luftfilter gav 114.78 hästar på hjulet och 60.04Nm

Min är ju mer eller mindre samma då, glömde att ja har öppetfilter med. 116 hk i en Dynojet.
 
ringde o prata med han som bänka den o det var ett soft slick på o med litta dåligt med luft så han sa att om man vill ha mkt på pappert så e det gatudäck med 3kg tryck o då kanske mer på pappert.....ja får väll slå i underläge om ja nu ställer upp men kolla lite på varvtiderna på falken o anderstorp o det lockar mig inte precis o komma långt bak:va

Skulle du bli snabbare på banan bara du bänkade med ett hårt gatdäck med mycket luft få? Slå i underläge?

Det enda viktiga vid en bänkning är ju att man får en "snygg" effektkurva och ett hanterbart register. Som sedmera ger en lättkörd motor. Att sedan erhålla en effektökning från ursprungseffekten i samma bänk är ju det man eftersträvar.

Dom siffrorna du är ute efter är korvmojshästkrafter. Dom kan du hitta på själv, behöver inte hyra någon dyr bänk för det :fakta

/ Jens
 
hmmm

mena bara att om ja hade haft ett hårdare pumpat däck så hade det kanske varit mer hästar...bara en parantes. Kurvan ser riktigt jämn o bra ut faktiskt o hojen 9kg lättare så nu e det som vanligt upp till han bakom styret o förvallta det :tummenupp
Skulle du bli snabbare på banan bara du bänkade med ett hårt gatdäck med mycket luft få? Slå i underläge?

Det enda viktiga vid en bänkning är ju att man får en "snygg" effektkurva och ett hanterbart register. Som sedmera ger en lättkörd motor. Att sedan erhålla en effektökning från ursprungseffekten i samma bänk är ju det man eftersträvar.

Dom siffrorna du är ute efter är korvmojshästkrafter. Dom kan du hitta på själv, behöver inte hyra någon dyr bänk för det :fakta

/ Jens
 
mena bara att om ja hade haft ett hårdare pumpat däck så hade det kanske varit mer hästar...bara en parantes. Kurvan ser riktigt jämn o bra ut faktiskt o hojen 9kg lättare så nu e det som vanligt upp till han bakom styret o förvallta det :tummenupp

Jag förstår vad du menar, men i sammanhanget är det ju som sagt helt intetsägande (förutom utanför sibylla med Dakota-gänget).

Däremot är det kul att du fått en jämn och fin kurva. Får man fråga hur mycket hojen väger nu efter lättningen?

Jag vägde in min ZX10a under besiktningen på Falkenberg förra året med nästintill full tank på under 170kg (har för mig 167 och Martins ZX6a vägde 2 kilo mer men mindre i tanken och Patriks ZX6a vägde 17x med mindre i tanken).

Frågan är egentligen: Vet någon om den vågen är akkurat, eller ljög den?

/ Jens
 
:)

den e nog ok, min vtr sp2 vägde 199kr torr ha ha,...skall väga min kawa där sen i år osså:tummenupp
Jag förstår vad du menar, men i sammanhanget är det ju som sagt helt intetsägande (förutom utanför sibylla med Dakota-gänget).

Däremot är det kul att du fått en jämn och fin kurva. Får man fråga hur mycket hojen väger nu efter lättningen?

Jag vägde in min ZX10a under besiktningen på Falkenberg förra året med nästintill full tank på under 170kg (har för mig 167 och Martins ZX6a vägde 2 kilo mer men mindre i tanken och Patriks ZX6a vägde 17x med mindre i tanken).

Frågan är egentligen: Vet någon om den vågen är akkurat, eller ljög den?

/ Jens
 
Bänkade min i lördags hos peter på aspenryd. Förjädra trevlig kille alltså. Fick upp min honda cbr600rr -07 till 105,05hk. Ända som är gjort är bortkapad katalysator på std. avgas. Men effektkurvan vart otroligt mycket bättre än innan och efter provkörning igår på anderstorp kan jag säga att hojen gick sjukt mycket bättre än förra året. Nu ska man bara kunna gasa också...........
 
Jag förstår vad du menar, men i sammanhanget är det ju som sagt helt intetsägande (förutom utanför sibylla med Dakota-gänget).

Däremot är det kul att du fått en jämn och fin kurva. Får man fråga hur mycket hojen väger nu efter lättningen?

Jag vägde in min ZX10a under besiktningen på Falkenberg förra året med nästintill full tank på under 170kg (har för mig 167 och Martins ZX6a vägde 2 kilo mer men mindre i tanken och Patriks ZX6a vägde 17x med mindre i tanken).

Frågan är egentligen: Vet någon om den vågen är akkurat, eller ljög den?

/ Jens

Vikt hit å vikt dit!!! vad väger köttklumpen som sitter bakom styret??:va
 
Han väger faktiskt inte så mycket. Runt 70 kilo utan utrustning...

Så 168+70+10=248kg körklar och tankad med förare.....

/ Jens

Har du helium i däcken då ,,, fan min maskin väger 190kg fullproppad med alla vätskor, om nu den vågen jag ställde den på funkar :whip
 
Har du helium i däcken då ,,, fan min maskin väger 190kg fullproppad med alla vätskor, om nu den vågen jag ställde den på funkar :whip

Nä, jag tror att det är en kombination av att den är:

En gammal WBSK-hoj, pulad med i varenda skrymsle. Papuniserad, alltså lättad där Dockshops hade glömt...

Så den är lätt som en 600 och har motor som en 1200 :)

/ Jens
 
Back
Top