Effekt på din hoj?

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
Fick mina resultat på min zx6r 2008 med powercommander och Leo Vince helsystem. Positiva e att den blev 9kg lättare men e inte 107hk lite:va visserligen så ger hans maskin lite mindre på pappert men men....


va har ni?
 
Jag har en zx6r som startmotor på min Honda, och det är precis att den orkar dra runt...


Återkommer med besked vad min 600:a ger efter inställning av PC3.
 
vart bänkade du??
g-son på br hörbergs är riktigt grym
 
För att någon ska kunna uttala sig om det är mycket eller litet behövs lite info som om det är

uppmätt hjuleffekt och hur den mätts?

är det omräknad effekt?

är det uträknad motoreffekt?
 
Det är så extremt olika mellan bänkar! Jag har bänkat min zx10r 4 ggr utan att förändra nått på hojen! Har fått 4 olika resultat! Så de en bänk igentligen tyx vara bra till är att justera så att alla världen är korrkta! Siffran med hk blir bara mer eller mindre än utlåvat från leverantören! Fick dock 169,8hk som genomsnitt på min 1000cc hoj!
 
Bänkade min -96 YZF600R Thundercat för något/några år sedan (helt orginal föruom ett enkelt slipon för utseendet/ljudets skull). Fick då 95 Hp på bakhjulet hos Peter på FLR Racing om det nu skulle säga något (det skulle vara 105 Hp i motorn orginal mer än 10 år tidigare):
 

Bifogat

  • Bankning_liten.jpg
    Bankning_liten.jpg
    46.2 KB · Visningar: 126
Last edited:
aspenryd

gjorde det hos aspenryd utanför Bjuv, han hållt på med dragracing mkt o tävlat själv med det. Men han alltid hört att hans bänk ger mindre men ja hoppades på mer......:huvet Förr mig handlar denna säsongen egentligen att vänja mig vid en rad4a istället för en tung twin som ja kört i NordicBott:yoparty o få upp kurvhastigheten lite o se om tiderna e hyffsade......o då kanske tävla en tävling:glömdet
 
Jag bänkade min ducce nu i våras hos AVA MC. Enligt instruktionsboken ska jag ha ca 79hk i motorn men bänken sa 81 på bakhjulet, med PCIII, slipon och öppet luftfilter.
 
gjorde det hos aspenryd utanför Bjuv, han hållt på med dragracing mkt o tävlat själv med det. Men han alltid hört att hans bänk ger mindre men ja hoppades på mer......:huvet Förr mig handlar denna säsongen egentligen att vänja mig vid en rad4a istället för en tung twin som ja kört i NordicBott:yoparty o få upp kurvhastigheten lite o se om tiderna e hyffsade......o då kanske tävla en tävling:glömdet

Håller också RG-i falkenberg som den "kunnigaste". Det viktiga är ju inte vad som står på pappret utan hur hojen går efteråt.
Som killen i denna tråden , bänka en hoj 4ggr utan att göra något däremellan, är det en hög siffra han vill ha så finns ju photoshop.
 
Håller också RG-i falkenberg som den "kunnigaste". Det viktiga är ju inte vad som står på pappret utan hur hojen går efteråt.
Som killen i denna tråden , bänka en hoj 4ggr utan att göra något däremellan, är det en hög siffra han vill ha så finns ju photoshop.

Exakt, finns ju ännu värre saker också, folk som slänger in 100 000:- i en motor och bara puttrar på gräsmattan :va
 
Håller också RG-i falkenberg som den "kunnigaste". Det viktiga är ju inte vad som står på pappret utan hur hojen går efteråt.
Som killen i denna tråden , bänka en hoj 4ggr utan att göra något däremellan, är det en hög siffra han vill ha så finns ju photoshop.


Kan bara hålla med!! Rg e grym på de han håller på med.. Vill du ha mer effekt på pappret så kan du ju alltid sätta på ett gatdäck istället för slicks. Sen vem bryr sig om effekten?? så länge kurvan ser bra ut!?
Vill du se förändringar på de du gör. så se till att du använder samma bänk.
 
Exakt, finns ju ännu värre saker också, folk som slänger in 100 000:- i en motor och bara puttrar på gräsmattan :va

Trodde först det var mig du menade, men då jag brukar köra 2500-3000mil om året så får gräsmattan vara enorm och de pengarna räcker inte långt,
glöm inte att att jag köpt och utrustat en BMWs1000rr. Dream on loser:hoppskrat:hoppskrat:hoppskrat:hoppskrat:
 
ja ja ja ja

ringde o prata med han som bänka den o det var ett soft slick på o med litta dåligt med luft så han sa att om man vill ha mkt på pappert så e det gatudäck med 3kg tryck o då kanske mer på pappert.....ja får väll slå i underläge om ja nu ställer upp men kolla lite på varvtiderna på falken o anderstorp o det lockar mig inte precis o komma långt bak:va
 
Som folk säger kommer du olika siffror för varje bänk.
Vad som är intressant är ju hur effektkurvan går eller!?

Min R6a 06 med hemmabyggt helsystem och luftfilter gav 114.78 hästar på hjulet och 60.04Nm
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top