Effekt på din hoj?

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
Fick mina resultat på min zx6r 2008 med powercommander och Leo Vince helsystem. Positiva e att den blev 9kg lättare men e inte 107hk lite:va visserligen så ger hans maskin lite mindre på pappert men men....


va har ni?
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag har en zx6r som startmotor på min Honda, och det är precis att den orkar dra runt...


Återkommer med besked vad min 600:a ger efter inställning av PC3.
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
vart bänkade du??
g-son på br hörbergs är riktigt grym
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
För att någon ska kunna uttala sig om det är mycket eller litet behövs lite info som om det är

uppmätt hjuleffekt och hur den mätts?

är det omräknad effekt?

är det uträknad motoreffekt?
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Det är så extremt olika mellan bänkar! Jag har bänkat min zx10r 4 ggr utan att förändra nått på hojen! Har fått 4 olika resultat! Så de en bänk igentligen tyx vara bra till är att justera så att alla världen är korrkta! Siffran med hk blir bara mer eller mindre än utlåvat från leverantören! Fick dock 169,8hk som genomsnitt på min 1000cc hoj!
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Bänkade min -96 YZF600R Thundercat för något/några år sedan (helt orginal föruom ett enkelt slipon för utseendet/ljudets skull). Fick då 95 Hp på bakhjulet hos Peter på FLR Racing om det nu skulle säga något (det skulle vara 105 Hp i motorn orginal mer än 10 år tidigare):
 

Bifogat

  • Bankning_liten.jpg
    Bankning_liten.jpg
    46.2 KB · Visningar: 126
Last edited:

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
aspenryd

gjorde det hos aspenryd utanför Bjuv, han hållt på med dragracing mkt o tävlat själv med det. Men han alltid hört att hans bänk ger mindre men ja hoppades på mer......:huvet Förr mig handlar denna säsongen egentligen att vänja mig vid en rad4a istället för en tung twin som ja kört i NordicBott:yoparty o få upp kurvhastigheten lite o se om tiderna e hyffsade......o då kanske tävla en tävling:glömdet
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Jag bänkade min ducce nu i våras hos AVA MC. Enligt instruktionsboken ska jag ha ca 79hk i motorn men bänken sa 81 på bakhjulet, med PCIII, slipon och öppet luftfilter.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
gjorde det hos aspenryd utanför Bjuv, han hållt på med dragracing mkt o tävlat själv med det. Men han alltid hört att hans bänk ger mindre men ja hoppades på mer......:huvet Förr mig handlar denna säsongen egentligen att vänja mig vid en rad4a istället för en tung twin som ja kört i NordicBott:yoparty o få upp kurvhastigheten lite o se om tiderna e hyffsade......o då kanske tävla en tävling:glömdet

Håller också RG-i falkenberg som den "kunnigaste". Det viktiga är ju inte vad som står på pappret utan hur hojen går efteråt.
Som killen i denna tråden , bänka en hoj 4ggr utan att göra något däremellan, är det en hög siffra han vill ha så finns ju photoshop.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Håller också RG-i falkenberg som den "kunnigaste". Det viktiga är ju inte vad som står på pappret utan hur hojen går efteråt.
Som killen i denna tråden , bänka en hoj 4ggr utan att göra något däremellan, är det en hög siffra han vill ha så finns ju photoshop.

Exakt, finns ju ännu värre saker också, folk som slänger in 100 000:- i en motor och bara puttrar på gräsmattan :va
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Håller också RG-i falkenberg som den "kunnigaste". Det viktiga är ju inte vad som står på pappret utan hur hojen går efteråt.
Som killen i denna tråden , bänka en hoj 4ggr utan att göra något däremellan, är det en hög siffra han vill ha så finns ju photoshop.


Kan bara hålla med!! Rg e grym på de han håller på med.. Vill du ha mer effekt på pappret så kan du ju alltid sätta på ett gatdäck istället för slicks. Sen vem bryr sig om effekten?? så länge kurvan ser bra ut!?
Vill du se förändringar på de du gör. så se till att du använder samma bänk.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Exakt, finns ju ännu värre saker också, folk som slänger in 100 000:- i en motor och bara puttrar på gräsmattan :va

Trodde först det var mig du menade, men då jag brukar köra 2500-3000mil om året så får gräsmattan vara enorm och de pengarna räcker inte långt,
glöm inte att att jag köpt och utrustat en BMWs1000rr. Dream on loser:hoppskrat:hoppskrat:hoppskrat:hoppskrat:
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
ja ja ja ja

ringde o prata med han som bänka den o det var ett soft slick på o med litta dåligt med luft så han sa att om man vill ha mkt på pappert så e det gatudäck med 3kg tryck o då kanske mer på pappert.....ja får väll slå i underläge om ja nu ställer upp men kolla lite på varvtiderna på falken o anderstorp o det lockar mig inte precis o komma långt bak:va
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Som folk säger kommer du olika siffror för varje bänk.
Vad som är intressant är ju hur effektkurvan går eller!?

Min R6a 06 med hemmabyggt helsystem och luftfilter gav 114.78 hästar på hjulet och 60.04Nm
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top