Ecu/kabel avklippt Suzuki Hayabusa

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej

håller på att bygga om bakdelen på hojen. så när jag tog bort ecu´n för att komma åt så märkte jag att en svart/vit kabel är avklippt/gått av. min fundering är vad fasen går den till ? har tyvärr inte kopplings schema.

hojen är en gammal 99a 16 bitars ecu

Förmodligen så är jag inte mycket till hjälp men på min k7a så är den svart/vita till avgasspjället. Så om det är borttaget så kanske det är gjort för att inte det ska bli några felkoder? Om ni ens en 99 har avgasspjäll :)

Förmodligen så är jag inte mycket till hjälp men på min k7a så är den svart/vita till avgasspjället. Så om det är borttaget så kanske det är gjort för att inte det ska bli några felkoder? Om ni ens en 99 har avgasspjäll :)

tyvärr så finns det inget avgasspjäll på 99an. kanske är något med avgas reningen?

Last edited:
kolla i elschemat för att se vad den kabeln går till. jag har inte servicemanuallen till just den hojen, annars hade jag kollat åt dig. alltid bra att ha den sparad i datorn

Det er ikke Lambdasonde på 99-00 ( eller 01 ) Hayabusa.
Den kabelen som er klippt kan være styring til MS0 map hvis du har en laveffekt Hayabusa. ( og da har du nå fulleffekt ).

Hvilken pinne går denne til på ECUen ?

Ledning for 0map/laveffektmap er svart/brun, sitter på den store kontakten på ECU
Om det er en laveffekt ECU så er den merket32920-24F10
Om sykkel er lev som laveffekter så starter ch.nr med JS1A1311200......
Fulleffekt har JS1A1111200......

Last edited:
Svartvit på busan är till 99% jordkabel

I viket kontaktstycke sitter den å till vilken pin

har inte varit så aktiv på sporthoj på länge därav inge svar :P. ska kolla upp vad ecun heter och vilket kontakt stycke det var + bilder. vore roligt att veta vad det är för kabel. återkommer i morgon ;).

mvh,johan

sådär ja nu har man lekt elektriker en stund ;).

ecun har nummer

32920-24f10
112100-0380
nep030

kabeln är svart/ljusbrun (svårt att se) med silvriga punkter. här kommer ett (enkelt kopplings schema) stift 21 på det stora kontakt stycket och stift 20 på det mindre till ecun.

Bifogat

• Namnlös.png
    Namnlös.png
    21.3 KB · Visningar: 107
Last edited:
sådär ja nu har man lekt elektriker en stund ;).

ecun har nummer

32920-24f10
112100-0380
nep030

kabeln är svart/ljusbrun (svårt att se) med silvriga punkter. här kommer ett (enkelt kopplings schema) stift 21 på det stora kontakt stycket och stift 20 på det mindre till ecun.

På min gsxr 1000 01
drog jag ur en brun svart kabel ur ecun. Nu var det hemskt länge sen men om jag inte kommer ihåg fel så var det för att inte få felkod pga av slipon eller helsystem.

Om det er en ECU p/n 32920-24F10 du har i din sykkel så er det en laveffekts ECU og ganske sannsynlig at bortkoblede svart/brun ledning er for å gjøre om til fulleffekt, den sitter på den store kontakten, men kan ikke huske hvilket nr for øyeblikket.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph