<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kan sammanfatta historian med att vi crossåkare brukar kalla dom där stiften för ""orginal-stift"". Dyra som satan, lite tunnare elektrod. That's it.
Sätt i ett BR9EG ELLER B9EG.
R:et står för att det är radioavstört. Spelar egentligen ingen roll.
Jag har åkt 125 cc och 250 cc nu i ett antal säsonger så jag VET att det funkar.
Dom "är" inte olika varma utan grejen är den att stiftens siffra står för hur mycket värme det transporterar bort!
En 125 cc vill man ha ett "kallare" stift i än en 250 - 500 cc då dom i regel har lite "lugnare/kallare" förbränning ioch med mycket lägre varv.
En orginal 125 cc varvar ca 15 - 16 k. En vässad så kan du lägga på upp till 17-18 k kanske....
Sätt i ett BR9EG ELLER B9EG.
R:et står för att det är radioavstört. Spelar egentligen ingen roll.
Jag har åkt 125 cc och 250 cc nu i ett antal säsonger så jag VET att det funkar.
Jo, att det kan gå snett är jag med på, men jag förstår fortfarande inte hur stiften kan vara olika varma?! Jag kan köpa att olika tändspolar gör skillnad, 20kV-30kV-40kV ger ju olika häftig gnista, men inte att stiften kan vara olika varma![]()
Dom "är" inte olika varma utan grejen är den att stiftens siffra står för hur mycket värme det transporterar bort!
En 125 cc vill man ha ett "kallare" stift i än en 250 - 500 cc då dom i regel har lite "lugnare/kallare" förbränning ioch med mycket lägre varv.
En orginal 125 cc varvar ca 15 - 16 k. En vässad så kan du lägga på upp till 17-18 k kanske....
Last edited: