Dynojet installation + inställningar?

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Jag har köpt ett dynojet-kit till mina förgasare på bladen -92 tillsammans med ett helsystem.
Är det svårt att installera dynojet-kittet på hojjen? helsystemet sitter redan där.. Märker man någon skillnad och/eller är det svårt att ställa in så den går bra?
Är det någon som har detta installerat på sin hoj?
 
Som vanligt är min synpunkt att du ska lämna tillbaka Dynojettet och köpa vanliga munstycken. Du kan själv grovjustera tills du tycker att hojen går bra, men det är ett måste att köra den i bänk med lambdasond för att veta vilket munstycke/steg på nålen/varv på skruven som ger dig den bästa effekten.
 
Yepp!! Plös in hojen på en bromsbänk! Skit i dynojetmojjarna å kör i bänken för de pengarna
 
om man lämnar in hojen för en dyno-körning med optimering och allt vad det innebär, vad kostar det då, ungefär? sitter en V4 om det är av betydelse....
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top