Dynojet installation + inställningar?

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Jag har köpt ett dynojet-kit till mina förgasare på bladen -92 tillsammans med ett helsystem.
Är det svårt att installera dynojet-kittet på hojjen? helsystemet sitter redan där.. Märker man någon skillnad och/eller är det svårt att ställa in så den går bra?
Är det någon som har detta installerat på sin hoj?
 
Som vanligt är min synpunkt att du ska lämna tillbaka Dynojettet och köpa vanliga munstycken. Du kan själv grovjustera tills du tycker att hojen går bra, men det är ett måste att köra den i bänk med lambdasond för att veta vilket munstycke/steg på nålen/varv på skruven som ger dig den bästa effekten.
 
Yepp!! Plös in hojen på en bromsbänk! Skit i dynojetmojjarna å kör i bänken för de pengarna
 
om man lämnar in hojen för en dyno-körning med optimering och allt vad det innebär, vad kostar det då, ungefär? sitter en V4 om det är av betydelse....
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top