Dvd-brännar strul...

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
HAr precis inhandlat en dvd-brännare och ska bränna ondskan men brännaren vill inte bränna .img filen. Någon som vet vilket program jag ska använda?? :va
Filmen är ju rippad men den villinte bränna.. Det säger bara ett det är ett okänt format.....
 
Stephen skrev:
HAr precis inhandlat en dvd-brännare och ska bränna ondskan men brännaren vill inte bränna .img filen. Någon som vet vilket program jag ska använda?? :va
Filmen är ju rippad men den villinte bränna.. Det säger bara ett det är ett okänt format.....

Jag köe ett prog som heter "stomp reckord now" dvd decrypter funkar åsså bra, nero kan osså funka bra, finnes även alcohol120% ... jag andvänder alla dessa prog o funkar fin fin dvddecrypter tycker jag funkar bäst



Crash
 
jag använder nero & isobuster

Isobuster backar upp img filen och nero bränner de uppackade filerna.
 
Stephen skrev:
HAr precis inhandlat en dvd-brännare och ska bränna ondskan men brännaren vill inte bränna .img filen. Någon som vet vilket program jag ska använda?? :va
Filmen är ju rippad men den villinte bränna.. Det säger bara ett det är ett okänt format.....

Ulead DVD MovieFactory tar img om jag inte minns fel!
 
En annan variant är att mounta i daemon och sen välja copy dvd i valfritt program
 
När du bränner i Nero, använder du File/Burn Image... ? Om du inte gör det så är det förmodligen därför det blir fel. Sen kan det vara att du har en för gammal version av Nero som inte stöder DVD-bränning. Före 5.5 stödjer inte DVD iaf.
 
Jag har alltid använt Stomp Record Now MAX. Funkar perfa.
Men det finns som sagt många andra alternativ som säkert fungerar lika bra.
 
Coola Ola skrev:
När du bränner i Nero, använder du File/Burn Image... ? Om du inte gör det så är det förmodligen därför det blir fel. Sen kan det vara att du har en för gammal version av Nero som inte stöder DVD-bränning. Före 5.5 stödjer inte DVD iaf.

Tillägg: Om du ska köra Nero version 6, se till så att du har den senaste uppdateringen. Det fanns en rejäl bug i 6.0.0 som gjorde att man riskerade att radera hela hårddisken, när man tog bort filer från listan som skulle brännas. När man deletade dem från listan, deletades de från hårddisken... Detta fixades i 6.0.15
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top