Skulle kunna skriva en hel bibel om dumma grejer både dottern & frugan gjort.
(Fast, handen på hjärtat... vinner nog jag den ligan)
Gumman ringer mig & säger att hon inte kan köra fortare än 70-80, för då skakar bilen sönder.... Låter konstigt gör den med, men det är nog de 10cm nysnö på vägen... tror hon
Ber henne svänga av motorvägen & möter upp..... Punka på bakdäcket & knappt nå gummi kvar på svindyr, numera 4-kantig alu-fälg. Hon hade kört 3 mil så
Måste ha slagit som satan när gummit slog i skärmen, men hon hade stereon på ganska högt sa hon????
Nästa gång ringer hon å säger "det ryker vattenånga där fram, fast det regnar å jag körde just igenom en vattenpöl, så det är nog därför"
Återigen ber jag henne svänga av & invänta mig.
När jag kommer dit, är hon borta så jag ringer: "Nää, det slutade ryka så jag körde vidare. Lyser några lampor vid ratten och luktar konstigt, men det är nog bara för att regnvattnet ångade så mycket.
TRASIG VATTENPUMP = bränd topplockspackning. Bara skrota en bil för 35000:-
Nästa gång hon ringer "plingar" det i bilen och hon fattar inte varför. (Vi hade en ny bil)
Med den historiken hon har BEORDRAR jag henne att tvärnita, stänga av bilen & invänta mig (som var 45min bort) Kallt var det med.. När jag kommer fram fryser hon så hon skakar...
"Felet" var att hennes tunga handväska låg på passageraresätet och "plingandet" var påminnelse för säkerhetsbältet.

Jag skrattar fortfarande gott åt det, men hon var arg som ett bi....
MEN....
Det här är samma kärring som sa till mig förra sommaren, att "nu har du varit grinig lika länge som du varit utan hoj.... (3v) Så nu får du fanimig åka & köpa en ny"
I höstas skickar hon en länk till en sista minuten resa till Thailand, "Jag får inte ledigt, men du behöver göra nått roligt, varför tar du inte 2v semester?" (jag drog som en avlöning

)
She´s definetly a keeper...