duketråden?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
jimpo skrev:
2424575 hallå ni dukes å dukettes, jag har en fråga: det sitter en mikuni fugge på min duke, brukar det göra det?

Japp, Mikuni BST40 original (vaccum fugge). Är det en flat slide fugge så är den inte original.
 

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
jaha ok, tack för hjälpen. fan, i morgon blir det bränna av. e barnfri å hela dan kommer att spenderas på hojen.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
jimpo skrev:
2424575 hallå ni dukes å dukettes, jag har en fråga: det sitter en mikuni fugge på min duke, brukar det göra det?

Som innan svarat,ja.

Enklaste sättet är att kolla om den har en svart ovandel/topp då är det en orginal vaccumförgasare.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Nickeluring skrev:
2413603 Byter du till 17 fram så blir det mer som 16/40 som du hade innan. Vill du ha upp den på 4an så kanske du skulle prova med ett 45 bak istället. Eller ett big bore kit...
Vad är ett big bore kit förnåge rolig grejj??
 

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
tjena, nu har jag bestämt mig, nu i vinter blir det skruva av. vill ha mer effekt och mer vrid. vi får se vart det landar kostar ju pengar som bekant, men får väl ta en sak i taget. det här e vad jag tänkt, håll i ert minne att jag knappt mekat sen jag hade moppe och är inte kunnig om motorer, men det kommer väl. vad jag kan/ska göra med fuggen har jag redan fått berättat för mig. vidare har jag funderat att byta kam eller snarare kammar då. nickeluring du hade väl bytt? är du nöjd? vad är skillnaden? vidare så har jag fått lite tips angående drevning. så vi får väl se hur det har blivigt till våren (än börjar jag inte skruva). är tacksam för tips och lyckönskningar.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
jimpo skrev:
2444788 tjena, nu har jag bestämt mig, nu i vinter blir det skruva av. vill ha mer effekt och mer vrid. vi får se vart det landar kostar ju pengar som bekant, men får väl ta en sak i taget. det här e vad jag tänkt, håll i ert minne att jag knappt mekat sen jag hade moppe och är inte kunnig om motorer, men det kommer väl. vad jag kan/ska göra med fuggen har jag redan fått berättat för mig. vidare har jag funderat att byta kam eller snarare kammar då. nickeluring du hade väl bytt? är du nöjd? vad är skillnaden? vidare så har jag fått lite tips angående drevning. så vi får väl se hur det har blivigt till våren (än börjar jag inte skruva). är tacksam för tips och lyckönskningar.

Kul att skruva! :tummenupp
Kam - kammar, visst är det 2 kammar, men det är ju bara en kamaxel. Så beställ inte 2 st. nu bara.:rolleyes:
Jag stoppade i en G1 kam. Den kostar ca 2700:-. Jag är jäkligt nöjd. Bättre drag genom hela registret. Det finns lite billigare kammar oxå, Race och Rallye. Race ger mer på toppen och Rallye ger mer i botten. Tror de ligger på ca 1400:-. Om du köper en G1 kam så ska du se till så att du får en med auto-decomp. De finns både med och utan.
En reparationshandbok rekommenderas starkt.
Lycka till!
 

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
ok, tack ska du ha. jo det va ju det här med rep.handbok. vart hittar jag det har letat lite. hittar inte på ktm inte haynes å inte på clymers.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
jimpo skrev:
2444962 ok, tack ska du ha. jo det va ju det här med rep.handbok. vart hittar jag det har letat lite. hittar inte på ktm inte haynes å inte på clymers.

Kolla med KTM på Sveavägen, eller Lelles.
 

stignor

Stignor
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
ktm duke 2
:yoparty ngn som har skyssta tips om hur man lär sig slanga på bästa sätt.... köpte min duke för 1 vecka sedan efter ha haft en massa customs. Anar att det handlar om att hitta balansen men är det bästa att börja på 1:an eller skall man köra på 2:an lågt när man börjar?
 

tattoo

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
sthlm
Hoj
crashad buell xb9s
Nickeluring skrev:
2491194 Kul, grattis!
Vad blev det för någon? Färg? Årsmodell? Utrustning?
Det vart en -04 svart/orange.
Den har acrapovic, ombestyckad förgasare samt öppnad luft...
Finns det mera grejer man lätt kan göra för bättre fart?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
tattoo skrev:
2495023 Det vart en -04 svart/orange.
Den har acrapovic, ombestyckad förgasare samt öppnad luft...
Finns det mera grejer man lätt kan göra för bättre fart?

Det här kommer jag på nu (sorterat ungefärligt på kostnad):
Koppla ur EPC, dreva om, K/N filter, byte av kam, Y-pipa, byte av förgasare, större ventiler, helsystem, big bore kit.
 

tattoo

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
sthlm
Hoj
crashad buell xb9s
Nickeluring skrev:
2495061 Det här kommer jag på nu (sorterat ungefärligt på kostnad):
Koppla ur EPC, dreva om, K/N filter, byte av kam, Y-pipa, byte av förgasare, större ventiler, helsystem, big bore kit.
Den är nerdrevad 1 tand fram, samt att så är EPC urkopplad.
vad kostar det att byta kam.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
tattoo skrev:
2495643 Den är nerdrevad 1 tand fram, samt att så är EPC urkopplad.
vad kostar det att byta kam.

En Race eller Rallye kam kostar ca 1400:-, en G1 kam kostar ca 2700:-.
Sedan tillkommer lite småpengar för nya packningar o brickor.
Lämnar du in den så kanske du får betala en tusing eller så för jobbet.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Hej alla Duke-fans!
Jag kunde inte hjälpa att lägga mig i, då jag själv haft en Duke II -01 och saknar henne fortfarande, kanske byter tillbaka till en sån snart.
Jag har kört på Pirelli Diablo och Dunlop 207, båda tyckte jag funkade skitbra.
Ang. hur man får mer effekt ur motorn; min kompis hade för tillfället en 640, de ska ju gå i stort sett lika, men han hade en TM 40 och portad topp.
Även innan bytet av knasaren var det en stor skillnad mellan hojarna.
Mao så tror jag på att porta toppen som ett av de första stegen i strävande efter mera mos. Dels ger det märkbar effekt, dessutom kostar det inte alls särskilt mkt.
Det + TM 40 + avgassystem och rätt bestyckning kommer man en bit på.
Det kan kosta lite att bänka hojen, men allvarligt, har man lagt ut säg, 6-7 papp på grejer och sen går hojen dåligt så kunde man ju lika gärna lagt pengarna på annat. Bänka den och testa er fram till rätt bestyckning!

Duke III, är det någon som har bilder/länkar till den? Eller är det Superduken vi talar om?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top