duketråden?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
jesseboy skrev:
2496898 Hej alla Duke-fans!
Jag kunde inte hjälpa att lägga mig i, då jag själv haft en Duke II -01 och saknar henne fortfarande, kanske byter tillbaka till en sån snart.
Jag har kört på Pirelli Diablo och Dunlop 207, båda tyckte jag funkade skitbra.
Ang. hur man får mer effekt ur motorn; min kompis hade för tillfället en 640, de ska ju gå i stort sett lika, men han hade en TM 40 och portad topp.
Även innan bytet av knasaren var det en stor skillnad mellan hojarna.
Mao så tror jag på att porta toppen som ett av de första stegen i strävande efter mera mos. Dels ger det märkbar effekt, dessutom kostar det inte alls särskilt mkt.
Det + TM 40 + avgassystem och rätt bestyckning kommer man en bit på.
Det kan kosta lite att bänka hojen, men allvarligt, har man lagt ut säg, 6-7 papp på grejer och sen går hojen dåligt så kunde man ju lika gärna lagt pengarna på annat. Bänka den och testa er fram till rätt bestyckning!

Duke III, är det någon som har bilder/länkar till den? Eller är det Superduken vi talar om?

Porta toppen är bara att glömma eftersom det är en Hi-Flow topp det gäller.
Jag skickade iväg min för portning, men fick tillbaka den helt orörd. Enligt topp-gurun Anders Brink så har Hi-Flow toppen en regelrätt grottis-portning direkt från gjutformen.
Det som däremot går att göra med toppen är att fixa större ventiler som jag tidigare påpekat. Detta kostar dock en slant...
Din gamla 01:a däremot hade mått bra av en portning.
 

tattoo

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
sthlm
Hoj
crashad buell xb9s
Vad tycker ni??
Kan man ställa hojjen under tak men utomhus (carport) i vinter?
Vad ska man göra innan isåfall?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tattoo skrev:
2509372 Vad tycker ni??
Kan man ställa hojjen under tak men utomhus (carport) i vinter?
Vad ska man göra innan isåfall?

Jag skulle undvika att ha den ståendes ute även om du kommer ha något över den. Många grejer kommer ha rostat fint när du tar fram den på våren. Om du nu vill göra det så se till att kolla fryspunkten på kylarvätskan, byt olja, ta bort batteriet, ha den ståendes på ett depåstöd, om du vill så kan du spruta på spray såsom 5-56 eller nåt för att undvika vissa saker att oxidera. Kan du inte försöka hyra in dig i nåt hörn i någons garage?

Synd att låta pärlan stå ute!
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jag har goda erfarenheter av carport. Tror det är det näst bästa förutom garage då.. Bil i carport blir i stort sett aldrig fuktig. Ingen is på rutor m.m. Stabil temperatur m.m. Dvs ingen kondens. Jämförde en gammal bil jag har som stod över vintern i carport med en liknande bil som stod utanför. Min hade inte ens bromsskivorna rostat på, men den andra som stod ute gick knappt att få rull på igen. Så jag säger kör på.

Men att täcka över hojen vet jag inte om jag skulle vilja göra. Den fukt som kommer underifrån kommer aldrig ut, det droppar ner på hojen igen bara.
 

Nilsson_a80

nilsson
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Duke 640 -03
Duke 03:a

Hej

Har ett problem med att neutrallampan lyser hela tiden även när en växel ligger i, någon som har haft samma problem eller har någon bra lösning på det ?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top