duketråden?

jimpo skrev:
2424575 hallå ni dukes å dukettes, jag har en fråga: det sitter en mikuni fugge på min duke, brukar det göra det?

Japp, Mikuni BST40 original (vaccum fugge). Är det en flat slide fugge så är den inte original.
 
jaha ok, tack för hjälpen. fan, i morgon blir det bränna av. e barnfri å hela dan kommer att spenderas på hojen.
 
jimpo skrev:
2424575 hallå ni dukes å dukettes, jag har en fråga: det sitter en mikuni fugge på min duke, brukar det göra det?

Som innan svarat,ja.

Enklaste sättet är att kolla om den har en svart ovandel/topp då är det en orginal vaccumförgasare.
 
Nickeluring skrev:
2413603 Byter du till 17 fram så blir det mer som 16/40 som du hade innan. Vill du ha upp den på 4an så kanske du skulle prova med ett 45 bak istället. Eller ett big bore kit...
Vad är ett big bore kit förnåge rolig grejj??
 
tjena, nu har jag bestämt mig, nu i vinter blir det skruva av. vill ha mer effekt och mer vrid. vi får se vart det landar kostar ju pengar som bekant, men får väl ta en sak i taget. det här e vad jag tänkt, håll i ert minne att jag knappt mekat sen jag hade moppe och är inte kunnig om motorer, men det kommer väl. vad jag kan/ska göra med fuggen har jag redan fått berättat för mig. vidare har jag funderat att byta kam eller snarare kammar då. nickeluring du hade väl bytt? är du nöjd? vad är skillnaden? vidare så har jag fått lite tips angående drevning. så vi får väl se hur det har blivigt till våren (än börjar jag inte skruva). är tacksam för tips och lyckönskningar.
 
jimpo skrev:
2444788 tjena, nu har jag bestämt mig, nu i vinter blir det skruva av. vill ha mer effekt och mer vrid. vi får se vart det landar kostar ju pengar som bekant, men får väl ta en sak i taget. det här e vad jag tänkt, håll i ert minne att jag knappt mekat sen jag hade moppe och är inte kunnig om motorer, men det kommer väl. vad jag kan/ska göra med fuggen har jag redan fått berättat för mig. vidare har jag funderat att byta kam eller snarare kammar då. nickeluring du hade väl bytt? är du nöjd? vad är skillnaden? vidare så har jag fått lite tips angående drevning. så vi får väl se hur det har blivigt till våren (än börjar jag inte skruva). är tacksam för tips och lyckönskningar.

Kul att skruva! :tummenupp
Kam - kammar, visst är det 2 kammar, men det är ju bara en kamaxel. Så beställ inte 2 st. nu bara.:rolleyes:
Jag stoppade i en G1 kam. Den kostar ca 2700:-. Jag är jäkligt nöjd. Bättre drag genom hela registret. Det finns lite billigare kammar oxå, Race och Rallye. Race ger mer på toppen och Rallye ger mer i botten. Tror de ligger på ca 1400:-. Om du köper en G1 kam så ska du se till så att du får en med auto-decomp. De finns både med och utan.
En reparationshandbok rekommenderas starkt.
Lycka till!
 
ok, tack ska du ha. jo det va ju det här med rep.handbok. vart hittar jag det har letat lite. hittar inte på ktm inte haynes å inte på clymers.
 
jimpo skrev:
2444962 ok, tack ska du ha. jo det va ju det här med rep.handbok. vart hittar jag det har letat lite. hittar inte på ktm inte haynes å inte på clymers.

Kolla med KTM på Sveavägen, eller Lelles.
 
:yoparty ngn som har skyssta tips om hur man lär sig slanga på bästa sätt.... köpte min duke för 1 vecka sedan efter ha haft en massa customs. Anar att det handlar om att hitta balansen men är det bästa att börja på 1:an eller skall man köra på 2:an lågt när man börjar?
 
Nickeluring skrev:
2491194 Kul, grattis!
Vad blev det för någon? Färg? Årsmodell? Utrustning?
Det vart en -04 svart/orange.
Den har acrapovic, ombestyckad förgasare samt öppnad luft...
Finns det mera grejer man lätt kan göra för bättre fart?
 
tattoo skrev:
2495023 Det vart en -04 svart/orange.
Den har acrapovic, ombestyckad förgasare samt öppnad luft...
Finns det mera grejer man lätt kan göra för bättre fart?

Det här kommer jag på nu (sorterat ungefärligt på kostnad):
Koppla ur EPC, dreva om, K/N filter, byte av kam, Y-pipa, byte av förgasare, större ventiler, helsystem, big bore kit.
 
Nickeluring skrev:
2495061 Det här kommer jag på nu (sorterat ungefärligt på kostnad):
Koppla ur EPC, dreva om, K/N filter, byte av kam, Y-pipa, byte av förgasare, större ventiler, helsystem, big bore kit.
Den är nerdrevad 1 tand fram, samt att så är EPC urkopplad.
vad kostar det att byta kam.
 
tattoo skrev:
2495643 Den är nerdrevad 1 tand fram, samt att så är EPC urkopplad.
vad kostar det att byta kam.

En Race eller Rallye kam kostar ca 1400:-, en G1 kam kostar ca 2700:-.
Sedan tillkommer lite småpengar för nya packningar o brickor.
Lämnar du in den så kanske du får betala en tusing eller så för jobbet.
 
Hej alla Duke-fans!
Jag kunde inte hjälpa att lägga mig i, då jag själv haft en Duke II -01 och saknar henne fortfarande, kanske byter tillbaka till en sån snart.
Jag har kört på Pirelli Diablo och Dunlop 207, båda tyckte jag funkade skitbra.
Ang. hur man får mer effekt ur motorn; min kompis hade för tillfället en 640, de ska ju gå i stort sett lika, men han hade en TM 40 och portad topp.
Även innan bytet av knasaren var det en stor skillnad mellan hojarna.
Mao så tror jag på att porta toppen som ett av de första stegen i strävande efter mera mos. Dels ger det märkbar effekt, dessutom kostar det inte alls särskilt mkt.
Det + TM 40 + avgassystem och rätt bestyckning kommer man en bit på.
Det kan kosta lite att bänka hojen, men allvarligt, har man lagt ut säg, 6-7 papp på grejer och sen går hojen dåligt så kunde man ju lika gärna lagt pengarna på annat. Bänka den och testa er fram till rätt bestyckning!

Duke III, är det någon som har bilder/länkar till den? Eller är det Superduken vi talar om?
 
Back
Top