Ducce som inte vill varva upp/dör vid belastning

Hur långt har den gått?
Apslappa kamremmar?

edit:långskott, men det är ju tidigt :rolleyes:

Last edited:
Ducati Stockholm öppnar i morgon kl 08.00.
Ring dom 08-4589444

Dränera ur bottenskruvarna i förgasarna, dem är väl rätt så lätt att komma åt. Är du noga att samla upp bränslet som du tappar ur så ser du om det är vatten i förgasarna.

Vinnaren :)
Dränerade fuggarna idag och ut kom bensin och ett par centiliter vatten, därefter verkar hojen gå som den ska.
Shit vad man har lärt sig om tänd- & bränslesystem nu som man aldrig hade orkat annars :D

Men är du säker på att det inte sitter ett bränslefilter i tanken, på pumparmaturen? Det gör det på hyper-Ducatisarna och det händer att det "sätts igen" med vatten med dina problem som följd. Så byt det också om det finns.

Vinnaren :)
Dränerade fuggarna idag och ut kom bensin och ett par centiliter vatten, därefter verkar hojen gå som den ska.
Shit vad man har lärt sig om tänd- & bränslesystem nu som man aldrig hade orkat annars :D

Å vad sånt här är kul! Inga verkstadskostnader, folk som hjälper varandra för den goda viljans skull, åsså kommer ett tips som fixar problemet! ME LIKE ALOT!:tummenupp:) (Även fast det inte var min hoj, utan själva grejjen!)

Å vad sånt här är kul! Inga verkstadskostnader, folk som hjälper varandra för den goda viljans skull, åsså kommer ett tips som fixar problemet! ME LIKE ALOT!:tummenupp:) (Även fast det inte var min hoj, utan själva grejjen!)

Sporthoj.coms rätta sida.

Vet inte om "gammel-SS:en" har filtret i tanken men SSie har det iaf.

Last edited:
Jag tankar bara OKQ8:s 98 oktan :)
Det är grymt kul att man kan få hjälp och tips på var man ska börja, det är ovärderligt!

Filtret sitter i tanken även på gamm-Duccen. Ska nog byta det ändå eftersom jag ändå köpt ett nytt.

Så här i efterhand känns vattnet på nåt vis logiskt. Hojen började bråka dagen efter vi hade årets regnväder här i Tjockholm när det kom 55mm på en timme, riktigt slagregn. Luftfiltret/luftburken sticker fram ett par centimeter framför/under tanken och jag gissar att det slog in en hel del vatten den vägen. Får bygga ett tak till hojarna :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti