Ducce som inte vill varva upp/dör vid belastning

Hur långt har den gått?
Apslappa kamremmar?

edit:långskott, men det är ju tidigt :rolleyes:

Last edited:
Ducati Stockholm öppnar i morgon kl 08.00.
Ring dom 08-4589444

Dränera ur bottenskruvarna i förgasarna, dem är väl rätt så lätt att komma åt. Är du noga att samla upp bränslet som du tappar ur så ser du om det är vatten i förgasarna.

Vinnaren :)
Dränerade fuggarna idag och ut kom bensin och ett par centiliter vatten, därefter verkar hojen gå som den ska.
Shit vad man har lärt sig om tänd- & bränslesystem nu som man aldrig hade orkat annars :D

Men är du säker på att det inte sitter ett bränslefilter i tanken, på pumparmaturen? Det gör det på hyper-Ducatisarna och det händer att det "sätts igen" med vatten med dina problem som följd. Så byt det också om det finns.

Vinnaren :)
Dränerade fuggarna idag och ut kom bensin och ett par centiliter vatten, därefter verkar hojen gå som den ska.
Shit vad man har lärt sig om tänd- & bränslesystem nu som man aldrig hade orkat annars :D

Å vad sånt här är kul! Inga verkstadskostnader, folk som hjälper varandra för den goda viljans skull, åsså kommer ett tips som fixar problemet! ME LIKE ALOT!:tummenupp:) (Även fast det inte var min hoj, utan själva grejjen!)

Å vad sånt här är kul! Inga verkstadskostnader, folk som hjälper varandra för den goda viljans skull, åsså kommer ett tips som fixar problemet! ME LIKE ALOT!:tummenupp:) (Även fast det inte var min hoj, utan själva grejjen!)

Sporthoj.coms rätta sida.

Vet inte om "gammel-SS:en" har filtret i tanken men SSie har det iaf.

Last edited:
Jag tankar bara OKQ8:s 98 oktan :)
Det är grymt kul att man kan få hjälp och tips på var man ska börja, det är ovärderligt!

Filtret sitter i tanken även på gamm-Duccen. Ska nog byta det ändå eftersom jag ändå köpt ett nytt.

Så här i efterhand känns vattnet på nåt vis logiskt. Hojen började bråka dagen efter vi hade årets regnväder här i Tjockholm när det kom 55mm på en timme, riktigt slagregn. Luftfiltret/luftburken sticker fram ett par centimeter framför/under tanken och jag gissar att det slog in en hel del vatten den vägen. Får bygga ett tak till hojarna :)

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back