Nu har jag uttömt mina mekkunskaper som ändå inte är så extremt stora...
Har en Ducce 900SS -97 med Keihin flatslideförgasare och öppet luftfilter (k/n). För ett par veckor sen märkte jag att den bluddrade lite när man låg i motorvägsfart men inget som störde nåt vidare. För nån vecka sen tvärdog den dock i en rondell, fick igång den på tomgång och lyckades "hetsa" upp varvtalet och slira iväg på kopplingen. Bluddrade en del men gick sen hyfsat.
I dag kom jag inte mer än 300 meter så hände samma sak men denna gång ville den inte varva upp alls, tvärdog så fort man rörde på rullen. Stod 5 minuter avstängd, drog igång den och kunde komma iväg på kopplingen ett hun dratal meter innan den dog igen.
Har kollat bensinflödet/pumpen, det ser bra ut, inga stopp. Har rengjort och oljat in luftfiltret, ser inget anmärkningsvärt i förgasarna (man ser rakt ner i dem under luftiltret) utan det kommer ordentligt med bensin när man drar på rullen. Fick igång den igen, står bra på tomgång, gick att varva bra med den men så fort man släpper upp kopplingen och skall iväg (belastar motorn) = tvärdör, sen får man vänta en bra stund så kan man få upp varvet igen för att kunna komma iväg 20-30 meter sen dör den igen.
Har kört i k-sprit då jag trodde det ev var vatten i bensinen, verkar inte hjälpa. Har nu slut på idéer
Självklart kom frugans lämp och mitt handledartillstånd i förrgår så det hade ju varit extra trevliget om härket hade funkat nu...
Tacksam för hjälp!
mvh
Micke
Har en Ducce 900SS -97 med Keihin flatslideförgasare och öppet luftfilter (k/n). För ett par veckor sen märkte jag att den bluddrade lite när man låg i motorvägsfart men inget som störde nåt vidare. För nån vecka sen tvärdog den dock i en rondell, fick igång den på tomgång och lyckades "hetsa" upp varvtalet och slira iväg på kopplingen. Bluddrade en del men gick sen hyfsat.
I dag kom jag inte mer än 300 meter så hände samma sak men denna gång ville den inte varva upp alls, tvärdog så fort man rörde på rullen. Stod 5 minuter avstängd, drog igång den och kunde komma iväg på kopplingen ett hun dratal meter innan den dog igen.
Har kollat bensinflödet/pumpen, det ser bra ut, inga stopp. Har rengjort och oljat in luftfiltret, ser inget anmärkningsvärt i förgasarna (man ser rakt ner i dem under luftiltret) utan det kommer ordentligt med bensin när man drar på rullen. Fick igång den igen, står bra på tomgång, gick att varva bra med den men så fort man släpper upp kopplingen och skall iväg (belastar motorn) = tvärdör, sen får man vänta en bra stund så kan man få upp varvet igen för att kunna komma iväg 20-30 meter sen dör den igen.
Har kört i k-sprit då jag trodde det ev var vatten i bensinen, verkar inte hjälpa. Har nu slut på idéer
Självklart kom frugans lämp och mitt handledartillstånd i förrgår så det hade ju varit extra trevliget om härket hade funkat nu...
Tacksam för hjälp!
mvh
Micke