Ducatister! Här kommer en nyfrälst! (med lite frågor)

Halloj det var på AVA mc men jag lämnade hojen under vinter då dom ebjuder lite billigare tim debitering så under hög säsong så är det säkert lite dyrare, kan annars tipsa om PRO Service i Riala Norrtälje som är grymt duktigt på ducati och har även bänk och kan mappa om det skulle finnas behov :)

Vad tar dom för stor service???
 
Fler frågor:
Gubben hittade inte handboken, men skulle fixa en ny till mig, jag fattar inte hur man ska ställa klockan eller nollställa trippmätaren:va!

Kan bläddra i menyerna så jag får laptimer och trippmätare osv, men hur i hell ställer jag dem?
 
Bara ladda ner instruktionsmanualen http://www.ducati.com/services/maintenance/index.do
Nere till höger under "Owners Manual"
:)

När det gäller Service kan jag rekommendera Italia Bike Center i Alingsås.. Riktigt bra att ha och göra med.
Ducati Stockholm brukar också vara bra, men jag är lite skeptisk på AVA´s nivå avseende italienarna.. 1098:an kanske de klarar, men de äldre? Njae..
 
Italia Bike Center har ju det där med avhämtning / avlämning av hojarna, riktigt smidigt...
 
När det gäller Service kan jag rekommendera Italia Bike Center i Alingsås.. Riktigt bra att ha och göra med.

Det är inte Biscaya du menar? Var skulle Italia Bike Center ligga annars? Google-sökningar säger Arboga och det är en ganska bra bit bort från Alingsås :hihi
 
Han menar inte Biscaya i Hol, han har nyss köpt sig en Multi där så det är väl det som ringer i hans huve...IBC ligger i Arböga och är grymt bra att ha att göra med.
 
Last edited:
Härligt med en till Ducatista. Så klart du ska gå med i Ducatiklubben. Ett härligt gäng. Forumet innehåller massor av kunnigt folk. Banåkning är nästan en religion och klubben ordnar en hel del bandagar. Inget slår ljudet av en V twin. ;-)
 
Jag gjorde nyss 1200mils servicen pa Biscaya... :banana
Trevligt folk. :tummenupp
Sluta pa 8000 :- :brinnerup
 
Yo Duccatister!
Har ett annat litet problem nu har jag märkt när jag kört den lite, den "tjuvstannar" för mig ibland. Sitter en PC3:a + att den är mappad i ECU:n, kan det ha med det att göra? Hade en R1:a med pc3, som gjorde likadant. Det kan t.ex vara när man åkt aktivt, kommer in mot stan och kopplar ur i bilköer eller inför en skarp böj, känns så där om den skulle lägga av mitt i utgången på en kurva. Den startar direkt när sen, och batteriet är helt nytt....

Någon som vet vad det kan vara:va
 
Yo Duccatister!
Har ett annat litet problem nu har jag märkt när jag kört den lite, den "tjuvstannar" för mig ibland. Sitter en PC3:a + att den är mappad i ECU:n, kan det ha med det att göra? Hade en R1:a med pc3, som gjorde likadant. Det kan t.ex vara när man åkt aktivt, kommer in mot stan och kopplar ur i bilköer eller inför en skarp böj, känns så där om den skulle lägga av mitt i utgången på en kurva. Den startar direkt när sen, och batteriet är helt nytt....

Någon som vet vad det kan vara:va

får du upp nått i displayen ? släng in den här frågan på SDK , du lär få svar rätt omgående...jag hade likadant på min 998 efter att jag fixat till nya blås och filter.
 
Icke, den bara stänger av motorn, sen startar den direkt när jag provar...Inte med i SDK än, men borde väl.:rolleyes:

Japp, där finns det folk som kan sånt riktigt bra. Min stallade när jag slog av på gasen lite väl snabtt, alltså körde rätt snabbt och upp och ner innan och sen skulle hem och typ släppte rullen helt, det var nått fel i den mapp som var i PC´n...Därför använder jag inte PC utan låter Tom på Hypertrick fixa det.

Varför har du PC ??? På 1098s är det väl termi pipor med tillhöradne ECU...
 
Yo Duccatister!
Har ett annat litet problem nu har jag märkt när jag kört den lite, den "tjuvstannar" för mig ibland. Sitter en PC3:a + att den är mappad i ECU:n, kan det ha med det att göra? Hade en R1:a med pc3, som gjorde likadant. Det kan t.ex vara när man åkt aktivt, kommer in mot stan och kopplar ur i bilköer eller inför en skarp böj, känns så där om den skulle lägga av mitt i utgången på en kurva. Den startar direkt när sen, och batteriet är helt nytt....

Någon som vet vad det kan vara:va


Om den är mappad i ECUn varför har du då PC3? Slit bort den och kolla om problemet försvinner.
Sen ber du ItaliaBikeCenter (Tom) mappa ECUn (om det nu inte var gjort).
 
De där ECU´erna som kommer me piporna är mappade typ som kompromiss, så den blir hackig i låga hastigheter, därför monterar folk PC också, men en kass mappad PC kan ställa till med lite skit. Koppla ur PC´n och testa köra utan. Är den sen jobbig kan du kolla med Tom och få den mappad rätt i ECU´n direkt...och få en fin uppstarts text i displayen om du vill..typ JackDanielsRulez..OXÅ.
 
De där ECU´erna som kommer me piporna är mappade typ som kompromiss, så den blir hackig i låga hastigheter, därför monterar folk PC också, men en kass mappad PC kan ställa till med lite skit. Koppla ur PC´n och testa köra utan. Är den sen jobbig kan du kolla med Tom och få den mappad rätt i ECU´n direkt...och få en fin uppstarts text i displayen om du vill..typ JackDanielsRulez..OXÅ.

Javisst.. Men det kallar inte jag mappad. Mappad är mappad, dvs i bänk! ;)
 
i en parkbänk ?! :tungan
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top