Ducatister! Här kommer en nyfrälst! (med lite frågor)

Maxans

Trivs bäst på två hjul...
Gick med
3 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
vad tror du...
Vad kostar säj en service med byte av remmar då? Skickat in förfrågningar till Ducati stockholm och AVA, men inte fått svar än...:va

Du kan räckna med runt 10 papp för en stor service hos en ducati verkstad plus 1 papp för ölinsdemparna...
Men allt sådan är ju olika vad du skall göra...
Då jag bor i skåne finns en lite skuttare som gör det biligare..
http://www.lolitech.se/prislista.html
exempel.
Desmoquattro 4V: Olja/Oljefilter, broms/kopplingsvätska, Luftfilter, Kamremmar, Ventiljustering,
0-ställning av TPS: 4700kr + Material/Delar

jag anlitar honom om det är nått sedan försöker jag göra så mycket som möjligt själv som olja och sådant...
remmar och ventiler lämnar jag bort till proffs...
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Aha ,,,fast Italia Bike Center hämtar hojen, servar till humant pris och lämnar tbx...det kallar jag för servcie...
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kolfiber ska d va ju ...på en Ducati och inte svart plast ;). Luftintagen, paneler och sånt..men då har du ju lite mer att lägga pengar på ;)...
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
räcker det inte med röd ram? :rodnar
tänkte inte så mycket på det när jag köpte den tyckte de skulle vara coolt med en svart istället för en röd. :kär
nu när man haft och kört med den så ser man aldrig några svarta bara röda och det är inte ofta det häller.
folk har frågat varför jag byttat plasten och färg, men den är helt orginal (kommer behålla den så)
för mycket pengar att lägga på att bytta kulör..
tillverkades nog inte hälften såå många svarta som röda tycker det är lite skoj att inte vara som alla andra.

Tänkte mer på ...kålfiber ;)....

http://www.facebook.com/photo.php?f...1074823708638.11885.1167557075&type=3&theater

http://www.facebook.com/photo.php?f...1074823708638.11885.1167557075&type=3&theater
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

Maxans

Trivs bäst på två hjul...
Gick med
3 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
vad tror du...
Kolfiber ska d va ju ...på en Ducati och inte svart plast ;). Luftintagen, paneler och sånt..men då har du ju lite mer att lägga pengar på ;)...

Alskar kolfiler ar sa satans dyrt bara. :huvet
har lite pa hojen men man kan ju inte ha for mycket. :tuttar
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Alskar kolfiler ar sa satans dyrt bara. :huvet
har lite pa hojen men man kan ju inte ha for mycket. :tuttar

Nä, går aldrig att ha för mycket...sen det där med dyrt...Dyra är köksluckor...dyra kan va cheyens onödiga skor (20e par i raden)...dyra kan vara möbler och dyr kan vara buketten på nån jävla alla hjärtans dag...Kolfiber till Ducatin är VÄRDEFULLT !
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis! Snygg som ta-mig-satan! :kär
Husse ser rätt nöjd ut... :D
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Näe det är inte alls dyrare än en japs.... dom flesta som uttalar sig har ingen aning eftersom dom inte ägt någon. För det första så har ju Ducati 1098 och nyare 1200 mils intervall och inte 600 som japs plus att remmarna är 2400 mil eller 2år. Jag lämnade min på auktoriserad firma för rembyte nya stift samt ventil justering olja o filter rengörning av luftfilter kostade 5600:- inkl. allt så dyrare än japs e det inte enligt min erfarenhet. :yoparty lycka till med en underbar hoj .
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Näe det är inte alls dyrare än en japs.... dom flesta som uttalar sig har ingen aning eftersom dom inte ägt någon. För det första så har ju Ducati 1098 och nyare 1200 mils intervall och inte 600 som japs plus att remmarna är 2400 mil eller 2år. Jag lämnade min på auktoriserad firma för rembyte nya stift samt ventil justering olja o filter rengörning av luftfilter kostade 5600:- inkl. allt så dyrare än japs e det inte enligt min erfarenhet. :yoparty lycka till med en underbar hoj .

Har aldrig bytt remmar på min japs så då borde ju rimligen det vara dyrare på en Ducati hur du än vrider och vänder på det!
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Som Hayabusaking säger. I längden inte dyrare än japanare. Bara tätare serviceintervall (om ens det numera). Det är lättare att ställa ventiler på en twin än en rad 4 till exempel, och rembyte är inte så dyrt, har för mig att jag betala runt 1500:- för det i höstas. Fick offert av AVA för storservice på 748an på strax över 6000:- det va remmar, ventilkoll+eventuell justering, byte av alla vätskor,stift, filter, rengöring av det ena och det andra inklusive ALLT material.
Ducati stockholm skräddarsyr servicen efter behov som dom säger. Ring dom eller dra dit och säg vad du vill ha gjort på hojen så får du en prisidé.

PS: Grattis


edit: kollade kvittot, byte drivremmar: 990:- ex. moms
toothed belt: 566,25:- ex. moms
 
Last edited:

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Näe det är inte alls dyrare än en japs.... dom flesta som uttalar sig har ingen aning eftersom dom inte ägt någon. För det första så har ju Ducati 1098 och nyare 1200 mils intervall och inte 600 som japs plus att remmarna är 2400 mil eller 2år. Jag lämnade min på auktoriserad firma för rembyte nya stift samt ventil justering olja o filter rengörning av luftfilter kostade 5600:- inkl. allt så dyrare än japs e det inte enligt min erfarenhet. :yoparty lycka till med en underbar hoj .

Och nästan alla nya japs har 1000mil men det spelar ingen roll när snittet kör Max 500mil/år. Det blirs årsservice som kostar och då ska du byta remmar vart annat år. Klart det blir dyrare, tänk....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Näe det är inte alls dyrare än en japs.... dom flesta som uttalar sig har ingen aning eftersom dom inte ägt någon. För det första så har ju Ducati 1098 och nyare 1200 mils intervall och inte 600 som japs plus att remmarna är 2400 mil eller 2år. Jag lämnade min på auktoriserad firma för rembyte nya stift samt ventil justering olja o filter rengörning av luftfilter kostade 5600:- inkl. allt så dyrare än japs e det inte enligt min erfarenhet. :yoparty lycka till med en underbar hoj .

Vilken verkstad var det ? Remmarn går ju loss på typ 2500 spänn el nått för 2st...så 5600 inkl ventiler låter jävligt bra..
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Giller inte dig! Eller den hojen:( Jefla skithoj! Ingen kvalité alls). Den kommer att rasa innan du startat den.
Men jag kan offra mig och ta över dina bekymmer
för en symbolisk summa. Du behöver inte betala mig många tusenlappar!

Jag gillar inte dig, du vågar inte skriva vad du kör eller var du bor & så har du fräckheten att angripa en som har det mod du saknar, skäms på dig. Någon humor verkar du inte ha förutsättningarna för att ha....
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Och nästan alla nya japs har 1000mil men det spelar ingen roll när snittet kör Max 500mil/år. Det blirs årsservice som kostar och då ska du byta remmar vart annat år. Klart det blir dyrare, tänk....

ja vad ska man säga .....själv så körde jag 2000 mil med duccen föra säsongen...
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Vilken verkstad var det ? Remmarn går ju loss på typ 2500 spänn el nått för 2st...så 5600 inkl ventiler låter jävligt bra..

Halloj det var på AVA mc men jag lämnade hojen under vinter då dom ebjuder lite billigare tim debitering så under hög säsong så är det säkert lite dyrare, kan annars tipsa om PRO Service i Riala Norrtälje som är grymt duktigt på ducati och har även bänk och kan mappa om det skulle finnas behov :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top