DucaTIST :-D

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Shit alltså, jag har säkert missat nåt... Men råkade hamna på Ducati-klubbens SMC sporthojskurs i Gelleråsen förra veckan... och får då höra att Ducatiåkarna kallar sig DUCATISTER!!! Jeeeesus, jag fick lite gåshud i ryggslutet... ha ha ha! DUCATIST! Vem har hittat på DET?? :-)
Vad kan vi andra kalla oss då? ;-)

Jag ska börja kalla mig för popcornist!
popcorn-smiley.gif

Eller Trollist kanske..:glömdet

Last edited:
Vad är Nipponister för nåt? Ha ha!! Jag har inget emot att var och en väljer sig egen typ av hoj, Ducatis kanske är coolt men va faan DUCATIST!!

NUDIST då?

en Ducatist är en finförnäm hojåkare som gärna förklarar charmen med att äga ett fordon som pajjar mitt ute i skogen en regnig kväll över att äga något så mainstream som en väl fungerande dussinhoj :rolleyes:

Du är bara avundsjuk, innerst inne vill du ha en Ducati 848 och bli kallad DUCCATISTA som de andra donnorna i ducceklubben :krama

Fick du inte höra något glåpord angående att du kör Skramlaha? ;D

Vi ktm-piloter kanske kan kalla oss kåtisar då man brukar säga kåtte om ktmer..:gnissla

en Ducatist är en finförnäm hojåkare som gärna förklarar charmen med att äga ett fordon som pajjar mitt ute i skogen en regnig kväll över att äga något så mainstream som en väl fungerande dussinhoj :rolleyes:

Min 848 är farligt nära en fungerande dussinhoj...H-vete, man är ju nästan besviken när det bara är att tanka och gasa. Det enda som skiljer den åt från en riktig dussinhoj är att den är snygg, låter bra, och svänger exakt dit man styr :yoparty

:krama

visabild.php

Min 848 är farligt nära en fungerande dussinhoj...H-vete, man är ju nästan besviken när det bara är att tanka och gasa. Det enda som skiljer den åt från en riktig dussinhoj är att den är snygg, låter bra, och svänger exakt dit man styr :yoparty

:krama

visabild.php

Den där saken har juh våtkoppling! Vågar du kalla dig själv för ducatist?!? Hädare!!! :fatta!

Hehe :katt

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...