Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Det är dags att lägga ner den här tråden för nu har initierade källor efter intensiva studier kommit fram till att de riktigt hårda grabbarna kör V-twin med hisnande effekt, svindlande topphastighet, vrid som rätar armarna och en försumbar vikt.
Hojen, ja den görs i Japan....
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,900252,00.html

För att understryka att den inte är något för räddhågsna så har man plockat ner bromseffekten till ett minimum också :Bugar

zhandra skrev:
2537301 Trigger!! Ta inte det här som ett personangrepp eller så.jag tycker du är skoj.
men Hur känns det att åka ett riktigt losermärke.
Kawasaki har ju inte vunnit ngt whatsoever så långt jag kan minnas.
Inget snack om att det är en av de snabbaste gathojarna men på banan....!!
Jag hade ju inte kraxat för mkt goja om duccar om jag hade en "ninja".

Tänker inte ens försöka vara "intopic" för ingen plockar upp tråden ändå.
Ha det så bra alla.Dags korka upp en bardolino till parmigiano reggioano`n.

Tackar för din kloka tillrättaviselse, det är klart att om rejsingresultat är alenarådande för vad vi borde köra så är ju Ducce det självklara valet för den är ju bäst och vinner ju allt..det är ju bara att titta på varenda rejsingserie i hela världen....jamen va f-n de sista åren är ju SBK det ENDA de lyckats vinna och dessutom är det BARA Ducce fabriksteam som lyckats...inget annat Ducce team har vart i närheten!!:whip

Så ducce är det självklara valet.:va

Mitt val av kawwa är ju solklart, jag har inte råd och tid att få en Ducce att gå lika bra som min kawa:rock

Funta på den flikka ;)

Bonnie skrev:
2536558 Det finns vissa grundprinciper för att göra den ultimata sporthojen och ducce har visat det genom att totalt dominera WSB de sista 20 åren.

Rörram ger en otroligt lätt och stark motorcykel, desmo gör att ventilerna hänger med trots höga varvtal, twin ger en smal och lätthanterlig hoj.

Det höga inköpspriset jämnas ut av ett otroligt bra andrahandsvärde.

Men trots alla dessa fördelar är det ändå den där speciella känslan av att åka en handbyggd mc som gör att just jag kör ducce.

Visst finns det dussinmaskiner från japan som kanske kan konkurrera på rakorna, men för mig är det ingenting jämfört med det goa ljudet från en twin.

På ducce sitter det riktiga mc åkare och designar hojar för riktiga hojåkare. Inga styrelserum med penningstinna amerikaner som bara tänker på vinster.

ähh...nu kommer jag inte på något mer....:tungan :rolleyes:

Japsåkare, fyll på med dina argument om varför ducce är bäst :D :yoparty

jag har nog en HELT annan erfarenhet av andrahandsvärdet....

zhandra skrev:
2537301 Kawasaki har ju inte vunnit ngt whatsoever så långt jag kan minnas.

-93 vann Scott Russel WSBK på en Muzzy Kawa... (ok det var rätt länge sedan).

Det som jag gillar mest med Ducati (och kanske Italien i allmänhet) är att det verkar vara hjärtat och själen som styr utvecklingen och inte bara ekonomin. Japanerna jobbar frenetiskt med att haka på alla trender för att sälja så mycket hojar som möjligt (vem minns inte deras första taffliga försök att göra customhojar på 80-talet) medans i Italien går man sin egen väg och skapar trender istället. Även BMW går ju sin egen väg men där verkar ingen annan haka på. Hojvärlden skulle vara bra mycket tråkigare utan de Europeiska märkena (sen varför båda mina hojar är japanska får någon annan förklara :D )

44 sidor! :skrämd

Appropå själ hit och små serier dit:
I den gamla markandsföringsbibeln Kotler "The principles of marketing", så står det en kul sak.
-Ett företag som inte kan ta hem de stora volymerna bör satsa på mindre och mer nichade marknader.

Dvs: Om du kan så sälj t.ex snickers till hela jordklotet.
Om du inte klarar konkurrensen satsa på att göra handgjorda punchpraliner som säljs lokalt.

:7peta

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2538531 Tackar för din kloka tillrättaviselse, det är klart att om rejsingresultat är alenarådande för vad vi borde köra så är ju Ducce det självklara valet för den är ju bäst och vinner ju allt..det är ju bara att titta på varenda rejsingserie i hela världen....jamen va f-n de sista åren är ju SBK det ENDA de lyckats vinna och dessutom är det BARA Ducce fabriksteam som lyckats...inget annat Ducce team har vart i närheten!!:whip

Så ducce är det självklara valet.:va

Mitt val av kawwa är ju solklart, jag har inte råd och tid att få en Ducce att gå lika bra som min kawa:rock

Funta på den flikka ;)
Sorry, men du skriver för indoktrinerade italien-wannabes och de flesta av dem tror på fullt allvar att WSBK är en serie för gathojar, speciellt Trög for life, och att tillverkaren som vinner är den med bäst hojar.

Vi får väl försöka få med grabbarna på en riktig bankörning nästa sommar och se vad deras standardhojar har att hämta.
Gissar att det kan bli rätt pinsamt för Ducati-gänget, om de ens får fram en hoj som håller mer än två varv, så de kommer nog att ha någon dålig ursäkt för att inte komma. :D

Bruzda skrev:
2538780 Hehe japp men det gör ju inget;)
Bara dom inte blir gnälliga för att man kör ifrån dom:yoparty
Gå nu inte runt och oroa dig för det :)
Skaffa en hoj och kom hit så ser vi till att ta ut dig på vägar där du kan köra så du blir nöjd. Utan att vi gnäller efteråt :tummenupp

elwe skrev:
2538792 Gå nu inte runt och oroa dig för det :)
Skaffa en hoj och kom hit så ser vi till att ta ut dig på vägar där du kan köra så du blir nöjd. Utan att vi gnäller efteråt :tummenupp

Exactamundo... ;)

sandstream skrev:
2536346 Vad skulle du göra om du fick trettiburtonelva miljarderstriljoner?
Svaret på den frågan är ungefär lika intressant som svaret på om jag skulle köra en sponsrad Ducati.

nä, det är det inte...., seså svara nu på frågan...:D :D :D :pannkyss

zeo skrev:
2538419 Nä, jag vågar inte :D

Fina hojar du har tjejen :yoparty .

Våra duccegrabbar är tuffast. Men japsåkarna i denna tråden, de verkar ju riktigt farliga så man ryser. brrr:D (Ironi då alltså!)

Tack så mycket!:) Såg din 748a. Superfin. Vad blir det till nästa år?

sandstream skrev:
2538705 Vi får väl försöka få med grabbarna på en riktig bankörning nästa sommar och se vad deras standardhojar har att hämta.
Gissar att det kan bli rätt pinsamt för Ducati-gänget, om de ens får fram en hoj som håller mer än två varv, så de kommer nog att ha någon dålig ursäkt för att inte komma. :D
Detta är snart en repris på V-Gurra vs. Oscar... :rolleyes:
Tror inte du förstår att det finns en hel del "rätt" snabba hojförare som gränslar Duccar. Men du lär vakna upp... :pannkyss

Bruzda skrev:
2538780 Hehe japp men det gör ju inget;)
Bara dom inte blir gnälliga för att man kör ifrån dom:yoparty
Du behöver inte vara orolig, vi har inga såna problem här nere, det viktiga är att trivas ihop. Och det gör vi, i hundratal ibland :D

sandstream skrev:
2538705 Sorry, men du skriver för indoktrinerade italien-wannabes och de flesta av dem tror på fullt allvar att WSBK är en serie för gathojar, speciellt Trög for life, och att tillverkaren som vinner är den med bäst hojar.

Vi får väl försöka få med grabbarna på en riktig bankörning nästa sommar och se vad deras standardhojar har att hämta.
:D :D

Gustav O skrev:
2538442 Fast då måste du ju umgås med de där hemska ur SDK som ju hela tråden handlade om från början. ;)

Men glöm inte ta på tröjan isåfall!
De va den de handlade om från början!:D

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2538809 Detta är snart en repris på V-Gurra vs. Oscar... :rolleyes:
Tror inte du förstår att det finns en hel del "rätt" snabba hojförare som gränslar Duccar. Men du lär vakna upp... :pannkyss

Vi får bjuda ner honom till SRW nästa sommar...

sandstream skrev:
2536346 Vad skulle du göra om du fick trettiburtonelva miljarderstriljoner?
Svaret på den frågan är ungefär lika intressant som svaret på om jag skulle köra en sponsrad Ducati.

nä, det är det inte...., seså svara nu på frågan...:D :D :D :pannkyss

*Superlight* skrev:
2538845 Vi får bjuda ner honom till SRW nästa sommar...
Apapapapap... :mattias SRW är ingen "riktig" bana, den har ju inga låååånga raksträckor där man kan få upp gixxrar, rettor och blejdar i 250++ km/h så då blir det ju inte ett rättvist rejs...

P.S. Imorgon tittar jag på en 916 D.S. :)

Ducati Girl skrev:
2538805
Tack så mycket!:) Såg din 748a. Superfin. Vad blir det till nästa år?

Tack du också :) . Jag vet inte vad det blir nästa gång. Väntar på Ducatis efterföljare till 999/749 (ducati 1188?).
Hoppas det blir nåt som väcker habegär, annars får jag övertala min kompis att sälja sin pedantskötta 996 till mej :gnissla

Status
Ej öppen för fler svar.
Back