Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
elwe skrev:
2537088 Du kan få följa med oss på ännu mindre, ännu krokigare Skånska vägar. Och du får köra precis hur fort du vill utan att vi blir sura :)

Där ser du!:tummenupp :hej

*Superlight* skrev:
2537231 Du verkar kunnig i det ämnet..., vad var det nu Ducce betydde på ryska...:hihi

Han e en allvetare!! Rispäcckt för honom!!:tummenupp

Gött att höra :tummenupp , hade hört annat från en som kör Honda...

Jag kör Honda..:tungan

Triggerhappy skrev:
2536869 Jo de har vunnit allt....Typ som Renault i Clio Cup...de f-n helt otroligt att de vann allt de där renault.

Kan ju bero på att reglementet var skrivet för att gynna en speciell hojkonfiguration, SP1´an uppfanns ju för att få vara med ...alla visste ju att rad4´or 750cc inte hadde en chans under alla år. Det är ju först 2004 rad4ór fick en rimmlig chans...

Ät kunskap innan du.......

Trigger!! Ta inte det här som ett personangrepp eller så.jag tycker du är skoj.
men Hur känns det att åka ett riktigt losermärke.
Kawasaki har ju inte vunnit ngt whatsoever så långt jag kan minnas.
Inget snack om att det är en av de snabbaste gathojarna men på banan....!!
Jag hade ju inte kraxat för mkt goja om duccar om jag hade en "ninja".

Tänker inte ens försöka vara "intopic" för ingen plockar upp tråden ändå.
Ha det så bra alla.Dags korka upp en bardolino till parmigiano reggioano`n.

:3freak
Bruzda skrev:
2536745

Men tyvärr så får hela tråden mig att tänka på en körning, jag på min R6a, Xet på sin Ducce och fyra killar till som också körde Ducce.
Halva körning låg jag längst bak och gasade, små fina vägar och solen sken. Efter att ha stannat till för en fika for vi vidare på dom fina västsvenska sommar vägarna. Efter ett tag så kände jag att det var dags att börja gasa lite så jag växlade ner och drog alla 5 Duccisarna(som redan låg en bra bit över "tillåten" hastighet) och gasade vidare längs de kurviga vägarna:yoparty
När jag tillslut börjat lugna ner min hastighet lite så blir jag omkörd av mitt X som ser laaagom irriterad ut, så jag höll mig snällt bakom Xet. När vi väl var framme i Borås igen så var det dags att ta farväl av killarna, men deras snälla och glada miner jag sett när vi tidigare var och fika var som bortblåsta:va
Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.
Om det är 4 eller 5 eller flera stycken som aldrig kört ihop, så borde första stoppet ge en hint om var i gruppen man ska lägga sig?

Du verkar ha potential att ligga först (alt. 2:a om du inte vet vägen), men man kör inte om i gruppen när man väl kommit iväg!!!!11

Jag har både sovit på tanken (nästan) och gasat mer än jag vågat bara för att hänga med...

Ducce-racing grabbarna skojar man inte med :näsblod .

Last edited:
sandstream skrev:
2534064 Om jag mot förmodan skulle skåda ljuset så skulle det förmodligen innebär att jag tillbringade mer tid i garaget och framförallt mer tid med italienska modetidningar :brrrrr

Har precis kommit på varför det vart så få inlägg idag, en ducatiägare har ju inte möjligheten att lägga två dagar på raken på SH, varannan dag är det ju garaget och mekande som gäller :gnissla

Glöm inte grappan!

Desmodromisk ventilstyrning är ju egentligen en myt, frågan är bara hur länge man orkar lura icke-ducatisterna att det överhuvudtaget existerar bara..

/B

Bj.O.rn skrev:
2537738 Desmodromisk ventilstyrning är ju egentligen en myt, frågan är bara hur länge man orkar lura icke-ducatisterna att det överhuvudtaget existerar bara..

/B

Neeeeeeeeeeej..., inser du vad har du gjort...:eek: :eek: :eek:

Triggerhappy skrev:
2536877 Skall du klutta konstiga texter på foten medans du kör så är du nog en sämmre förare...:D Och givetvis för att du är tjej.....

Hihi du är bara avis för att du inte har något smart skrivet på foten:tungan

Ducati Girl skrev:
2536924
Äh, åk ner till mig i Skåneland och kör med oss istället. :D Här blir inte grabbarna sura när man åker ifrån dem iallafall!

Eller har jag fel?:va :rolleyes: :D

Bra då vet jag vart jag ska åka:tummenupp

Last edited:
zeo skrev:
2537359 :3freak
Om det är 4 eller 5 eller flera stycken som aldrig kört ihop, så borde första stoppet ge en hint om var i gruppen man ska lägga sig?

Du verkar ha potential att ligga först (alt. 2:a om du inte vet vägen), men man kör inte om i gruppen när man väl kommit iväg!!!!11

Vaffö inte:va
Om vi legat och kört i mysiga 150 enda fram tills vi fikat för att sedan fisa vidare i 110 på 90 väg, så måste jag ju köra om i hopp om att få upp killarna i hastighet igen, kan ju inte gärna gasa upp i baken på killen framför mig för det resulterar ju knappast i att hela högen ökar hastighet.. eller?!:confused:

Bruzda skrev:
2538238 Vaffö inte:va
Om vi legat och kört i mysiga 150 enda fram tills vi fikat för att sedan fisa vidare i 110 på 90 väg, så måste jag ju köra om i hopp om att få upp killarna i hastighet igen, kan ju inte gärna gasa upp i baken på killen framför mig för det resulterar ju knappast i att hela högen ökar hastighet.. eller?!:confused:

Det verkar som om du skulle behöva köra lite bana. :D Har du testat?

Bruzda skrev:
2538267 Nej jag har aldrig gjort det men skulle såå himmlans gärna vilja testa:yoparty

Vill du testa till våren kan du t.e.x gå in på SMCs hemsida & kolla när det finns bankörningar i närheten där du bor. Då lär man sig köra på bana under kontrollerade former & med sporthojsinstruktörer till hjälp som visar rätt spårval, teknik, snabbstyrning,bromsning o.s.v

Man kör i olika grupper så att man får ut så mycket som möjligt. Vi brukar köra 4 grupper.

Vi har kurser på knutstorp varje sommar, men det är lite långt för dig. Tror att Falkenberg blir närmast för dig eller Anderstorp. Det är himla bra sätt att köra på bana för första gången. Du är självklart även välkommen till knutstorp. :)

Ducati Girl skrev:
Nä, jag vågar inte :D

Fina hojar du har tjejen :yoparty .

Bruzda skrev:
2538238 Vaffö inte:va
Ok jag trodde du körde om på insidan i kurva på en 70-väg. Jag missuppfattade :pannkyss .
Hade du gjort det så förstår jag att de blivit sura :tummenupp

Ibland finns det anledning att inte köra fortare än så på 90-väg. Fabror blå brukar stå där och skjuta laser.
Sällan står de på kurviga 70-vägar.

Bruzda skrev:
2538267 Nej jag har aldrig gjort det men skulle såå himmlans gärna vilja testa:yoparty
Om din nästa hoj blir en Ducce så kör du bankörningar för 200 spänn för en heldag :)

elwe skrev:
2538439 Om din nästa hoj blir en Ducce så kör du bankörningar för 200 spänn för en heldag :)
Fast då måste du ju umgås med de där hemska ur SDK som ju hela tråden handlade om från början. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Back