Ducati Girl
We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
elwe skrev:2537088Du kan få följa med oss på ännu mindre, ännu krokigare Skånska vägar. Och du får köra precis hur fort du vill utan att vi blir sura![]()
Där ser du!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
elwe skrev:2537088Du kan få följa med oss på ännu mindre, ännu krokigare Skånska vägar. Och du får köra precis hur fort du vill utan att vi blir sura![]()
*Superlight* skrev:2537231Du verkar kunnig i det ämnet..., vad var det nu Ducce betydde på ryska...
Han e en allvetare!! Rispäcckt för honom!!![]()
Gött att höra, hade hört annat från en som kör Honda...
Triggerhappy skrev:2536869Jo de har vunnit allt....Typ som Renault i Clio Cup...de f-n helt otroligt att de vann allt de där renault.
Kan ju bero på att reglementet var skrivet för att gynna en speciell hojkonfiguration, SP1´an uppfanns ju för att få vara med ...alla visste ju att rad4´or 750cc inte hadde en chans under alla år. Det är ju först 2004 rad4ór fick en rimmlig chans...
Ät kunskap innan du.......
Om det är 4 eller 5 eller flera stycken som aldrig kört ihop, så borde första stoppet ge en hint om var i gruppen man ska lägga sig?Bruzda skrev:2536745
Men tyvärr så får hela tråden mig att tänka på en körning, jag på min R6a, Xet på sin Ducce och fyra killar till som också körde Ducce.
Halva körning låg jag längst bak och gasade, små fina vägar och solen sken. Efter att ha stannat till för en fika for vi vidare på dom fina västsvenska sommar vägarna. Efter ett tag så kände jag att det var dags att börja gasa lite så jag växlade ner och drog alla 5 Duccisarna(som redan låg en bra bit över "tillåten" hastighet) och gasade vidare längs de kurviga vägarna![]()
När jag tillslut börjat lugna ner min hastighet lite så blir jag omkörd av mitt X som ser laaagom irriterad ut, så jag höll mig snällt bakom Xet. När vi väl var framme i Borås igen så var det dags att ta farväl av killarna, men deras snälla och glada miner jag sett när vi tidigare var och fika var som bortblåsta![]()
Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.
sandstream skrev:2534064Om jag mot förmodan skulle skåda ljuset så skulle det förmodligen innebär att jag tillbringade mer tid i garaget och framförallt mer tid med italienska modetidningar :brrrrr
Har precis kommit på varför det vart så få inlägg idag, en ducatiägare har ju inte möjligheten att lägga två dagar på raken på SH, varannan dag är det ju garaget och mekande som gäller![]()
Bj.O.rn skrev:2537738Desmodromisk ventilstyrning är ju egentligen en myt, frågan är bara hur länge man orkar lura icke-ducatisterna att det överhuvudtaget existerar bara..
/B
Ducati Girl skrev:2537536Inte?![]()
![]()
![]()
Triggerhappy skrev:2536877Skall du klutta konstiga texter på foten medans du kör så är du nog en sämmre förare...Och givetvis för att du är tjej.....
Ducati Girl skrev:2536924
Äh, åk ner till mig i Skåneland och kör med oss istället.Här blir inte grabbarna sura när man åker ifrån dem iallafall!
Eller har jag fel?![]()
![]()
![]()
SuperSport skrev:2538002inte säga så, tänk på MYTEN!
Vi Duccepojkar är hårda![]()
zeo skrev:2537359![]()
Om det är 4 eller 5 eller flera stycken som aldrig kört ihop, så borde första stoppet ge en hint om var i gruppen man ska lägga sig?
Du verkar ha potential att ligga först (alt. 2:a om du inte vet vägen), men man kör inte om i gruppen när man väl kommit iväg!!!!11
Bruzda skrev:2538238Vaffö inte![]()
Om vi legat och kört i mysiga 150 enda fram tills vi fikat för att sedan fisa vidare i 110 på 90 väg, så måste jag ju köra om i hopp om att få upp killarna i hastighet igen, kan ju inte gärna gasa upp i baken på killen framför mig för det resulterar ju knappast i att hela högen ökar hastighet.. eller?!![]()
Ducati Girl skrev:2538246Det verkar som om du skulle behöva köra lite bana.Har du testat?
Bruzda skrev:2538267Nej jag har aldrig gjort det men skulle såå himmlans gärna vilja testa![]()
Nä, jag vågar inteDucati Girl skrev:2537536Inte?![]()
![]()
![]()
Ok jag trodde du körde om på insidan i kurva på en 70-väg. Jag missuppfattadeBruzda skrev:2538238Vaffö inte![]()
Om vi legat och kört i mysiga 150 enda fram tills vi fikat för att sedan fisa vidare i 110 på 90 väg, så måste jag ju köra om i hopp om att få upp killarna i hastighet igen, kan ju inte gärna gasa upp i baken på killen framför mig för det resulterar ju knappast i att hela högen ökar hastighet.. eller?!![]()
Om din nästa hoj blir en Ducce så kör du bankörningar för 200 spänn för en heldagBruzda skrev:2538267Nej jag har aldrig gjort det men skulle såå himmlans gärna vilja testa![]()
Fast då måste du ju umgås med de där hemska ur SDK som ju hela tråden handlade om från början.elwe skrev:2538439Om din nästa hoj blir en Ducce så kör du bankörningar för 200 spänn för en heldag![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |