Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Triggerhappy skrev:
2536869 Jo de har vunnit allt....Typ som Renault i Clio Cup...de f-n helt otroligt att de vann allt de där renault.

Nu tog du väl ändå i lite va...:D

Triggerhappy skrev:
2536869Kan ju bero på att reglementet var skrivet för att gynna en speciell hojkonfiguration, SP1´an uppfanns ju för att få vara med

Oavsett vad reglementet är skrivet för så måste man väl anpassa sig efter det för att kunna tävla..., Honda lyckade väl tom ett år med Ducce som 2:a...:va

Triggerhappy skrev:
2536869...alla visste ju att rad4´or 750cc inte hadde en chans under alla år. Det är ju först 2004 rad4ór fick en rimmlig chans...

Varför tar dom inte chansen då...:7peta

Last edited:
sandstream skrev:
2536802 Men en twin varvar ju inte så mycket som en radfyra som klarar sig utan desmodromiska ventiler :va

BTW: Eftersom Trög for life gärna drar in WSBK, MotoGP och Superstock 1000 (trots att han inte fattar att Suzuki vann Superstock 1000 och att inte en enda Ducati var med) så känns desmodromiska ventiler rätt trist när Suzuki kör med pneumatiska ventillyftare i MotoGP.
(Pneumatiska = de lyfts med tryckluft och används av F1-teamen för att kunna varva 18-19.000 varv)
Och att Ducati fick köra med 999 cc mot radfyrornas 749 cc under de flesta åren spelar såklart ingen roll :rolleyes:

Well whatever u say - regler är till för ALLA - sen kan man ju göra som man vill, vinna eller komma ständigt tvåa. Och vi vet ju ALLA vilken plats Ducati kommit på flest gånger i Superbike.... *gäsp*

Konstigt att Suzuki inte använder jetdrift i arslet i stället - skulle nog gått snabbare.... :tungan Kanske nått för dig Mr SandBean, en fet bebisblå jetmotor i arslet?

För den delen som jag skrev i mitt inlägg gällande Superfjång1000 så följer jag det ej, (fullständigt ointressant tävling för en massa amatörer) visste inte om listan var aktuell etc etc etc. MEN som vanligt MrSandbeem så väljer du att svara på...ingenting utan hittar på egna fantasier om hur saker står (s)till (som innanför din hjärnbalk).

Nä gott folk - nu bär det av till bankörning hela helgen (med bil - sorry). Ses på tisdag då denna tråd troligtvis blivit över 600 sidor. Det kommer bli en hel dags läsning som jag redan ser fram emot...

Ha en skön helg, oavsett märke, antal cylindrar, ventiler, effekt etc etc - ja t.om. Mr Bambeem :D

Fred på jorden :yoparty

Fakkverk skrev:
2536857 Menar du att tjejer är är sämre förare? Är du en sån som har svårt att hantera dylika situationer och gärna kör om på bakhjulet för att visa att du är en grym jävel?
Det är din personliga uppfattning som du beskriver, inte min :7peta

Många killar har ju lite svårt för att tjejer är snabbare än dom
och det är väl dig själv som du beskriver eftersom du skriver det så bra.. :pannkyss

Last edited:
*Superlight* skrev:
2536892 Nu tog du väl ändå i lite va...:D Jo lite

Oavsett vad reglementet ät skrivet för så måste man väl anpassa sig efter det för att kunna tävla..., Honda lyckade väl tom ett år med Ducce som 2:a...:va Jo men de sålde ju inte tillräckligt skiten till folket så det lönade sig inte.

Varför tar dom inte chansen då...:7petaTja...de är ju inte så långt efter va ??

Läs ovan....

Triggerhappy skrev:
2536723 Ja det gjorde jag...ser jag nu...du ville att jag skulle vara doktor...:cdevil

F-låt till den superlight som ...äh du hajjar !:D

Anade det :hihi ...Du är Förlåten!!!!:D

Bruzda skrev:
2536792 Hehe ja en får hoppas på det när jag skaffar hoj igen, tråkigt att köra själv ju:3freak

Äh, åk ner till mig i Skåneland och kör med oss istället. :D Här blir inte grabbarna sura när man åker ifrån dem iallafall!

Eller har jag fel?:va :rolleyes: :D

Last edited:
Fakkverk skrev:
2536808 Äh, inse att du blivit "alfahannad" och kryp in i garaget! :D
Sånt ska du passa dej för att säga till en gammal silverrygg :ajjabajja
Det kan straffa sig redigt på nästa bankörning :cdevil
1f7fa92e4c5eb2aae6aed67cb27e54f9.m.jpg

amullo skrev:
2536109 Gör om gör rätt..

Diskussionen handlade om Capirex hoj, inte Bayliss.
Läs igen ... denna trådsubrutin startade med den tröjförsedda Baylissen

emullo skrev:
2536329 Du kanske kan ändra till SuperTight o se om du får napp? :tummenupp
E inte det ett tjej-nick?

Last edited:
elwe skrev:
2537061
E inte det ett tjej-nick?

Finns ju gay trådar på SH också om man vill sitta i bastun å diskutera desmodriftens förträfflighet med likasinnade..blablabla... då kan det ju vara coolt att heta Supertight eller varför inte Hypertight :rolleyes:

Bruzda skrev:
2536745
Men tyvärr så får hela tråden mig att tänka på en körning, jag på min R6a, Xet på sin Ducce och fyra killar till som också körde Ducce.
Halva körning låg jag längst bak och gasade, små fina vägar och solen sken. Efter att ha stannat till för en fika for vi vidare på dom fina västsvenska sommar vägarna. Efter ett tag så kände jag att det var dags att börja gasa lite så jag växlade ner och drog alla 5 Duccisarna(som redan låg en bra bit över "tillåten" hastighet) och gasade vidare längs de kurviga vägarna:yoparty
När jag tillslut börjat lugna ner min hastighet lite så blir jag omkörd av mitt X som ser laaagom irriterad ut, så jag höll mig snällt bakom Xet. När vi väl var framme i Borås igen så var det dags att ta farväl av killarna, men deras snälla och glada miner jag sett när vi tidigare var och fika var som bortblåsta:va
Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.
Du kan få följa med oss på ännu mindre, ännu krokigare Skånska vägar. Och du får köra precis hur fort du vill utan att vi blir sura :)

*Superlight* skrev:
2536951 Klart dom inte sålde..., det var ju fortfarande ändå bara en Honda...:hihi

Nära skjuter ingen hare....:7peta

Jo de e ju det..
Men den e tung o saknar effekt, trots lättning o trimning..
Spöade iaf en 999 på start/målrakan på GR!:D

icko skrev:
2537114 Jo de e ju det..
Men den e tung o saknar effekt, trots lättning o trimning..

Tycker ändå det är synd att dom inte fortsatte med den slanka linjen...

Triggerhappy skrev:
2537081 Finns ju gay trådar på SH också om man vill sitta i bastun å diskutera desmodriftens förträfflighet med likasinnade..blablabla... då kan det ju vara coolt att heta Supertight eller varför inte Hypertight :rolleyes:

Du verkar kunnig i det ämnet..., vad var det nu Ducce betydde på ryska...:hihi

icko skrev:
2537229 Sägs ju vara en SP-3a på gång..:confused:

Gött att höra :tummenupp , hade hört annat från en som kör Honda...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back