Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Bingo skrev:
2536646Ducati är USA-ägt numera. Ställningen är 0-4 :rofl

FEL!
Största ägaren är DMH spa. Italiensk investment konglomerat.. Tyvärr vet jag inte mer än så.. Det är möjligt att Amerikanerna har en del ägarintressen kvar, men de är inte huvudägare.

amullo skrev:
2536663 VOLVO!

Ny regel.. Använder man volvo så måste man sätta in en bild..
oki!
Här kommer en retroaktiv volvo :tummenupp

svartfra.gif

Gustav O skrev:
2536691 Det står iofs alla fritt att bygga hojar enligt reglementet vilket ju också Honda gjorde med SP1/SP2 men de fick ju stryk ändå, eller det kanske var speciella Ducatiregler då också? Vad är det förs peciella Ducatiregler i år?

Reglerna ändrades väl till R4:ornas fördel för något år sedan... och alla sa att det skulle vara slut med Ducatis dominans...:D

Fakkverk skrev:
2536704 Bravissimo!
Vi kan väl börja med att skicka bilder norrut, ska ut och "enduranceåka" (!) med SL:en imorgon och då ser jag till att posera framför kameran.
Vill ju ha så nya bilder som möjligt då jag faktiskt blir snyggare för varje dag som går! Med bilderna är det bra om någon form av objektsbeskrivning* medföljer, spännande kvällslektyr!

*försök till humor enbart på grund av det fordonsrelaterade forumet.
Jag ser inte tjejer som objekt!

/ Johan
HALLÅDÄR... nu va ju jag först i kön, å du ska ju sälja din SL så den gills inte :mad:

Fast det kanske är lika så bra för eftersom jag ska ha min SB kvar måste ju jag bo i garaget hela vintern för att kunna åka nästa åt :gnissla

LÄNGE LEVE MYTEN :yoparty

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2536675 bla bla bla, förneka förneka föneka, fusk fusk fusk....

HUR SOM HELST så tävlar ALLA under SAMMA regler - det är upp till var och en att anpassa sig. Om sen inte radfyrorna kan hålla måttet och VINNA tävlingar kanske det är dags att tänka om.

Det går inte förneka att Ducati vunnit as många fler superbike vinster än någon annan.

Priset har ingen betydelse om du vill ha det bästa = Ducati. Du kan fortsätta babbla på hur mycket du vill om ditten och datten. Ducati kommer alltid förbli ett exlusivare märke än de flesta andra (Japaner) Och vad det beror på har du säkert läst om på den här tråden...

:corn

Hmm, förstår inte denna hysterin, hade sj gärna ägt en gul 748 om det inte vore för att tankjäveln ska borra sig upp i magen på mig:huvet
Men det betyder inte att jag inte vill ha en japs för det, det bästa hade ju vart om man kunde ha båda två:tuttar

Men tyvärr så får hela tråden mig att tänka på en körning, jag på min R6a, Xet på sin Ducce och fyra killar till som också körde Ducce.
Halva körning låg jag längst bak och gasade, små fina vägar och solen sken. Efter att ha stannat till för en fika for vi vidare på dom fina västsvenska sommar vägarna. Efter ett tag så kände jag att det var dags att börja gasa lite så jag växlade ner och drog alla 5 Duccisarna(som redan låg en bra bit över "tillåten" hastighet) och gasade vidare längs de kurviga vägarna:yoparty
När jag tillslut börjat lugna ner min hastighet lite så blir jag omkörd av mitt X som ser laaagom irriterad ut, så jag höll mig snällt bakom Xet. När vi väl var framme i Borås igen så var det dags att ta farväl av killarna, men deras snälla och glada miner jag sett när vi tidigare var och fika var som bortblåsta:va
Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.

Likabra att böja sig och köpa en risraket!
Perfekt att det känns som att sitta på en upprätt mjuk gynekologstol och man inte är riktigt säker på om motorn är på eller inte...

------------------------------

Fråga mig inte hur jag vet :va

Bruzda skrev:
2536745Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.

Lika bra det..., det finns säkert trevligare killar/tjejer att köra ihop med...:tummenupp

TomTom skrev:
2536747 Likabra att böja sig och köpa en risraket!
Perfekt att det känns som att sitta på en upprätt mjuk gynekologstol och man inte är riktigt säker på om motorn är på eller inte...

------------------------------

Fråga mig inte hur jag vet :va

Ha ha...kan hålla med om att du inte lär HÖRA om den är igång...men visst lär du KÄNNA att den är igång...på draget då alltså !!

Bruzda skrev:
2536745 Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.

Muhahaha.... killar med dyra hojar vill inte bli uppläxade av snärtan på riskokarn.

Jag gissar att de åkte hem å beställde varsin kolfiberskärm och torkade ångesten ur pannan.

Bonnie skrev:
Rörram ger en otroligt lätt och stark motorcykel, ...desmo gör att ventilerna hänger med trots höga varvtal...
Men en twin varvar ju inte så mycket som en radfyra som klarar sig utan desmodromiska ventiler :va

BTW: Eftersom Trög for life gärna drar in WSBK, MotoGP och Superstock 1000 (trots att han inte fattar att Suzuki vann Superstock 1000 och att inte en enda Ducati var med) så känns desmodromiska ventiler rätt trist när Suzuki kör med pneumatiska ventillyftare i MotoGP.
(Pneumatiska = de lyfts med tryckluft och används av F1-teamen för att kunna varva 18-19.000 varv)
Ducati for life skrev:
2536739 HUR SOM HELST så tävlar ALLA under SAMMA regler - det är upp till var och en att anpassa sig. Om sen inte radfyrorna kan hålla måttet och VINNA tävlingar kanske det är dags att tänka om.
Det går inte förneka att Ducati vunnit as många fler superbike vinster än någon annan.
Och att Ducati fick köra med 999 cc mot radfyrornas 749 cc under de flesta åren spelar såklart ingen roll :rolleyes:

Bruzda skrev:
2536745
Men tyvärr så får hela tråden mig att tänka på en körning, jag på min R6a, Xet på sin Ducce och fyra killar till som också körde Ducce.
Halva körning låg jag längst bak och gasade, små fina vägar och solen sken. Efter att ha stannat till för en fika for vi vidare på dom fina västsvenska sommar vägarna. Efter ett tag så kände jag att det var dags att börja gasa lite så jag växlade ner och drog alla 5 Duccisarna(som redan låg en bra bit över "tillåten" hastighet) och gasade vidare längs de kurviga vägarna:yoparty
När jag tillslut börjat lugna ner min hastighet lite så blir jag omkörd av mitt X som ser laaagom irriterad ut, så jag höll mig snällt bakom Xet. När vi väl var framme i Borås igen så var det dags att ta farväl av killarna, men deras snälla och glada miner jag sett när vi tidigare var och fika var som bortblåsta:va
Jag förstod inte vad jag gjort fel, men jag fick aldrig mer hänga på dom när de var ute och körde igen.
AAAAAAAAAHA HA HA HA HA !!!
FY FAN VAD KUL !! :rofl :rofl :rofl

Förstå vad förnedrande för dom små pojkarna.
En japanare som bara försvinner framför dom små Pizzaraijserna
och dessutom så är det en tjej bakom styret. :rofl

Last edited:
sandstream skrev:
2536802 Men en twin varvar ju inte så mycket som en radfyra som klarar sig utan desmodromiska ventiler :va

Men den kan ha agresssivare kammar än en R4:a

sandstream skrev:
2536802BTW: Eftersom Trög for life gärna drar in WSBK, MotoGP och Superstock 1000 (trots att han inte fattar att Suzuki vann Superstock 1000 och att inte en enda Ducati var med) så känns desmodromiska ventiler rätt trist när Suzuki kör med pneumatiska ventillyftare i MotoGP.

och i MotoGp vinner dom ju jämt....:rofl

sandstream skrev:
2536802Och att Ducati fick köra med 999 cc mot radfyrornas 749 cc under de flesta åren spelar såklart ingen roll :rolleyes:

Självklart inte eftersom det kunde Japsarna också gjort om dom byggt twinnar = reglementet gäller för alla...., eller står det någonstans att det endast gäller Ducati...:va

Triggerhappy skrev:
2536794 Muhahaha.... killar med dyra hojar vill inte bli uppläxade av snärtan på riskokarn.

Jag gissar att de åkte hem å beställde varsin kolfiberskärm och torkade ångesten ur pannan.

Hehe kan vara så:tungan
Men Xet var lagom irriterad också, fast det kvitta vilken hoj han hade för han var alltid lika irriterad när han fick köra ikapp mig för att bromsa ner mig.
Men det viktiga är ju att jag hade kul iaf :D

sandstream skrev:
2536346 Vad skulle du göra om du fick trettiburtonelva miljarderstriljoner?
Svaret på den frågan är ungefär lika intressant som svaret på om jag skulle köra en sponsrad Ducati.

nä, det är det inte...., seså svara nu på frågan...:D :D :D

Affe_R1 skrev:
Förstå vad förnedrande för dom små pojkarna.
En japanare som bara försvinner framför dom små Pizzaraijserna
och dessutom så är det en tjej bakom styret. :rofl

Menar du att tjejer är är sämre förare? Är du en sån som har svårt att hantera dylika situationer och gärna kör om på bakhjulet för att visa att du är en grym jävel?

Ducati for life skrev:
2536739 HUR SOM HELST så tävlar ALLA under SAMMA regler - det är upp till var och en att fuska å jävlas...
:corn

Jo de har vunnit allt....Typ som Renault i Clio Cup...de f-n helt otroligt att de vann allt de där renault.

Kan ju bero på att reglementet var skrivet för att gynna en speciell hojkonfiguration, SP1´an uppfanns ju för att få vara med ...alla visste ju att rad4´or 750cc inte hadde en chans under alla år. Det är ju först 2004 rad4ór fick en rimmlig chans...

Ät kunskap innan du.......

Status
Ej öppen för fler svar.
Back