Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
SuperSport
Triggerhappy skrev:
2536350
Får jag föreslå en R1-02 och lite wheelieträning....eller bli bonde...då jällar !
Köp min hoj, färdigskrapad, billig och passar bra för en vilsekommen Pizzaförare :7peta

eller du/ni kanske ska satsa på att bli bönder istället... :D:D

Triggerhappy skrev:
2536399 App app, jag har alla plåster jag kan hantera....
Bonnen på gammel duccen vill ju ha brutta ....ring din syrra !

Hm, tror att du missuppfattade vad jag menade. :confused: Men det e lugnt!:tummenupp :)

Det finns vissa grundprinciper för att göra den ultimata sporthojen och ducce har visat det genom att totalt dominera WSB de sista 20 åren.

Rörram ger en otroligt lätt och stark motorcykel, desmo gör att ventilerna hänger med trots höga varvtal, twin ger en smal och lätthanterlig hoj.

Det höga inköpspriset jämnas ut av ett otroligt bra andrahandsvärde.

Men trots alla dessa fördelar är det ändå den där speciella känslan av att åka en handbyggd mc som gör att just jag kör ducce.

Visst finns det dussinmaskiner från japan som kanske kan konkurrera på rakorna, men för mig är det ingenting jämfört med det goa ljudet från en twin.

På ducce sitter det riktiga mc åkare och designar hojar för riktiga hojåkare. Inga styrelserum med penningstinna amerikaner som bara tänker på vinster.

ähh...nu kommer jag inte på något mer....:tungan :rolleyes:

Japsåkare, fyll på med dina argument om varför ducce är bäst :D :yoparty

Ducati Girl skrev:
2536340 Byt till Superlight no:4 så har jag en tjejkompis som är intresserad!:tummenupp :D

Lägg av nu, jag HAR en Superlight och är din vän lika
söt som du så är det mig hon ska träffa! :tummenupp

Affe_R1 skrev:
2536536 SuperSport
Köp min hoj, färdigskrapad, billig och passar bra för en vilsekommen Pizzaförare :7peta
Nä, nä varken skrapad eller oskrapad så önskas nån R1:a Jag tillhör ju kategorin som gillar myter och kör med två ventilet och luftkylning :yoparty
Affe_R1 skrev:
2536536 SuperSport
eller du/ni kanske ska satsa på att bli bönder istället... :D:D
Jo det är ju ett förslag som tål att tänkas på :tummenupp

SuperSport skrev:
2536574Jag tillhör ju kategorin som gillar myter och kör med två ventilet och luftkylning :yoparty
Jo det är ju ett förslag som tål att tänkas på :tummenupp

Vaaaa..., har du gått på myten...:va

Vilken av dem...., den sanna..., eller den som Sanddröm skapat...:hihi

Fakkverk skrev:
2536566 Lägg av nu, jag HAR en Superlight och är din vän lika
söt som du så är det mig hon ska träffa! :tummenupp

Peace of cake! Det kan jag ordna. :tummenupp Bara du inte säljer Duccen! :) ;)

Last edited:
Bonnie skrev:
Rörram ger en otroligt lätt och stark motorcykel, desmo gör att ventilerna hänger med trots höga varvtal...
Tre självmål i direkt följd :rofl

Bonnie skrev:
På ducce sitter det riktiga mc åkare och designar hojar för riktiga hojåkare. Inga styrelserum med penningstinna amerikaner som bara tänker på vinster.
Ducati är USA-ägt numera. Ställningen är 0-4 :rofl

Last edited:
Bingo skrev:
2536646 Tre självmål i direkt följd :rofl

Ducati är USA-ägt numera. Ställningen är 0-4 :rofl

Nja, vad han menade angående ventilerna var att man kan ha en mycket mer agressiv kamvinkel än på konventionella motorer vid högre varvtal utan att ventilerna flyter...:pannkyss

Jasså..., har jänkarna köpt tillbaka Ducati igen...:va

SuperSport skrev:
2536597 Den om Volvon :rolleyes:

VOLVO!

Ny regel.. Använder man volvo så måste man sätta in en bild..
Johan240.jpg

Bonnie skrev:
2536558 Det finns vissa grundprinciper för att göra den ultimata sporthojen och ducce har visat det genom att totalt dominera WSB de sista 20 åren.

Rörram ger en otroligt lätt och stark motorcykel, desmo gör att ventilerna hänger med trots höga varvtal, twin ger en smal och lätthanterlig hoj.

Det höga inköpspriset jämnas ut av ett otroligt bra andrahandsvärde.

Men trots alla dessa fördelar är det ändå den där speciella känslan av att åka en handbyggd mc som gör att just jag kör ducce.

Visst finns det dussinmaskiner från japan som kanske kan konkurrera på rakorna, men för mig är det ingenting jämfört med det goa ljudet från en twin.

kan bara hålla med - men du "talar för döva öron"...

:corn

Bonnie skrev:
2536558 Det finns vissa grundprinciper för att göra den ultimata sporthojen och ducce har visat det genom att totalt dominera WSB de sista 20 åren.
De har lobbat bra för att ha ett regelverk de kunnat dra bästa fördelarna ur !![/COLOR]

Det höga inköpspriset jämnas ut av ett otroligt bra andrahandsvärde. Ja eller hur....som 3é ägare är det kanske bra men att betala 280´000:- för en 999R å sen sälja den 3 år senare för 180´000 är ju jätte bra!!

På ducce sitter det riktiga mc åkare och designar hojar för riktiga hojåkare. Inga styrelserum med penningstinna amerikaner som bara tänker på vinster. Ja Italienarna ger ju bort sina grejer....jisses mannen!!

Se text ovan....

Bingo skrev:
2536646 Tre självmål i direkt följd :rofl

Eftersom duccemotorn har mycket mer avancerad teknologi än motsvarande japs rad4 är det naturligt med högre servicekostnad. Fast när det gäller 2007 och framåt är det halva priset på service, det beror på att ducce både är överlägsna och lyckats komma på hur man ska göra service billigt!

Ducce har mycket bättre kvalitet än japs, minns att två gixxer fick lämnas in 2002 för de hade missfärgade hållare till regplåten!:tungan

*Superlight* skrev:
2536661 Nja, vad han menade angående ventilerna var att man kan ha en mycket mer agressiv kamvinkel än på konventionella motorer vid högre varvtal utan att ventilerna flyter...:pannkyss

Jaha, varför skrev han inte det då :mad:

Va, har amerikanerna sålt skiten vidare? Vem är den större idioten :confused: :D

Triggerhappy skrev:
2536675 De har lobbat bra för att ha ett regelverk de kunnat dra bästa fördelarna ur !!....
Det står iofs alla fritt att bygga hojar enligt reglementet vilket ju också Honda gjorde med SP1/SP2 men de fick ju stryk ändå, eller det kanske var speciella Ducatiregler då också? Vad är det förs peciella Ducatiregler i år?

*Superlight* skrev:
2536661

Italienska intressen har tagit över igen enligt guiden på fabriken, det är säkert jättebra.

*Superlight* skrev:
2536661Jasså..., har jänkarna köpt tillbaka Ducati igen...:va
Jag är självklart aktie ägare i Ducati Motor S.p.A :yoparty
Att jänkarna skulle köpt tillbaka det va ju en nyhet :va

Ducati Girl skrev:
2536613 Peace of cake! Det kan jag ordna. :tummenupp Bara du inte säljer Duccen! :) ;)

Bravissimo!
Vi kan väl börja med att skicka bilder norrut, ska ut och "enduranceåka" (!) med SL:en imorgon och då ser jag till att posera framför kameran.
Vill ju ha så nya bilder som möjligt då jag faktiskt blir snyggare för varje dag som går! Med bilderna är det bra om någon form av objektsbeskrivning* medföljer, spännande kvällslektyr!

*försök till humor enbart på grund av det fordonsrelaterade forumet.
Jag ser inte tjejer som objekt!

/ Johan

Status
Ej öppen för fler svar.
Back