Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Zee skrev:
2530592 Vad har det med denna diskussionen att göra?
Eller du menar att Duccar är bättre hojar för att Ducati har framgångar i MotoGP?
Ja, han tror det och ge dig inte in på att försöka förklara, han har svalt Ducati-myten med pappret på.

TomTom skrev:
2530601 Ducati handlar bara om attityd!
Om jag inte var så lat med crollen skulle jag ha en Ducati Scrambler istället, och det skulle se ut så här, fattar ni skillnaden riskokarmiffon?!? Det är attityd!

Med sh tröja och luva såklart.

DucatiScrambler.jpg

Vafan har du mustasch nu tom :va

Zee skrev:
2530592 Vad har det med denna diskussionen att göra?

Eller du menar att Duccar är bättre hojar för att Ducati har framgångar i MotoGP?

ABSOLUT!!!! :arsele :yoparty :D :tungan

PS glömde ju att Kawasaki också är med.... nånstans där bak DS

:huvet

*Superlight* skrev:
2530583 Inse att vi som kör Ducati fåååår inte vara nöjda med vårt val..., utan måste påtvingat förklara varför vi valt just den hojen:fakta

Inget nytt med det..

Man blir van.
Till slut så suckar man bara och går.

Märk väl att jag försöker att ALDRIG tala skit om japshojar. Jag försöker verkligen. Jag kan misslyckas och en flosskel ramlar ur mig, men för det mesta håller jag dem för mig själv. Anledningen är att jag enbart provat några av japsarna och har därför varken erfarenheten eller ägandekunskapen att avgöra att de skulle vara bättre eller sämre än min egen Ducati.

Men valet Ducati HAR inte med varken pris eller effekt att göra för min egen del. Alltså så behöver jag inte heller lyssna på pris/effekt diskussionen med samma typ av öra som en R1 förare som ju HAR en hoj som ligger i exakt samma klass som konkurrenterna.

Jag förnöjs och förundras regelbundet av de höga effektuttagen som japsarna har på sina litersmaskiner. Jag blir varje bankörning frånkörd på rakorna av en sådan. Spelar ingen roll.. Körglädjen i 748:an väger upp det för min egen del.

Men som sagt.. man får alltid försvara sitt eget val, men det är en Ducatists lott i MC-livet antar jag.

amullo skrev:
2530622 Inget nytt med det..

Man blir van.

Märk väl att jag försöker att ALDRIG tala skit om japshojar. Jag försöker verkligen. Jag kan misslyckas och en flosskel ramlar ur mig, men för det mesta håller jag dem för mig själv. Anledningen är att jag enbart provat några av japsarna och har därför varken erfarenheten eller ägandekunskapen att avgöra att de skulle vara bättre eller sämre än min egen Ducati.

Men valet Ducati HAR inte med varken pris eller effekt att göra för min egen del. Alltså så behöver jag inte heller lyssna på pris/effekt diskussionen med samma typ av öra som en R1 förare som ju HAR en hoj som ligger i exakt samma klass som konkurrenterna.

Jag förnöjs och förundras regelbundet av de höga effektuttagen som japsarna har på sina litersmaskiner. Jag blir varje bankörning frånkörd på rakorna av en sådan. Spelar ingen roll.. Körglädjen i 748:an väger upp det för min egen del.

Men som sagt.. man får alltid försvara sitt eget val, men det är en Ducatists lott i MC-livet antar jag.

:yoparty

Ducati for life skrev:
2530618 ABSOLUT!!!! :arsele :yoparty :D :tungan

PS glömde ju att Kawasaki också är med.... nånstans där bak DS

:huvet

Syntax Error on Line 1, 3, 5. Array out of bounds. Inconsistent code. Check for software failures. Possible boot-ROM error or pasta cookup.

C>:

Zee skrev:
2530641 Syntax Error on Line 1, 3, 5. Array out of bounds. Inconsistent code. Check for software failures. Possible boot-ROM error or pasta cookup.

C>:

hahahaha - :tummenupp det var kul! Nu har jag fan haft roligt hela dagen med den här tråden...

Mera mera - ge mig mera idiotiska svar om effekt etc etc etc... :yoparty

sandstream skrev:
2530550 Fan, nu är ni två stycken som fått allt om bakfoten, för mycket grappa?

Vad tror ni om den här tråden?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137806

Har aldrig druckit grappa..., så det måste nog vara något annat...:ätapiller

Faktum kvarstår..., vad är det som du fortfarande försöker bevisa...:va

och nej..., jag är inte intresserad av ännu en pajkastartråd då jag tycker alla ska få köra den hoj dem vill... (även om den som din har design som ett kylsåp från tidigt 80-tal):pannkyss

amullo skrev:

Man blir van.

Ungefär som att gifta sig med en 13åring då..... ingen förstår varför du gjorde det när det finns så mycket lämpligare alternativ.

Triggerhappy skrev:
2530670 Ungefär som att gifta sig med en 13åring då..... ingen förstår varför du gjorde det när det finns så mycket lämpligare alternativ.

slag under bältet!!!! buuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!! :näsblod

:kulspruta

kunde ju åtminstone sagt att hon var myndig :tungan

Det här var en mycket lång tråd, att ni orkar!

För övrigt suktar jag efter en lancia 8.32, motorn byggdes tydligen i Borgo Panigale...

amullo skrev:

Man blir van.

Så e de nog...,

har själv testat många av Japsarnas värstingar både på bana o gata (eftersom ägarna av dom har något behov av att överbevisa mig om att jag gjort fel val...) och det känns alltid lika skönt att hoppa på sin egen smidiga lilla hoj igen :D

Så länge jag själv betalar för hojen så bestämmer JAG vad som köps!!!

Ducati for life skrev:
2530679 slag under bältet!!!! buuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!! :näsblod

:kulspruta

kunde ju åtminstone sagt att hon var myndig :tungan

Han kan väl inte ljuga heller ! Att säga att hon va myndig (i sammanhanget) vore som att säga att en twin har mer vrid än en literhoj från japan... :yoparty *BRANDFACKLA* here we go again...

Triggerhappy skrev:
2530670 Ungefär som att gifta sig med en 13åring då..... ingen förstår varför du gjorde det när det finns så mycket lämpligare alternativ.

Tror alla förstår dig, (pga dina inlägg) varför du gjorde det...

Frågan är bara hur du lyckades trots svensk lagstiftning :va

.

Last edited:
Nogger skrev:
2530699 Han kan väl inte ljuga heller ! Att säga att hon va myndig (i sammanhanget) vore som att säga att en twin har mer vrid än en literhoj från japan... :yoparty *BRANDFACKLA* here we go again...

Du är helt underbar! Mera! Mera! :yoparty :D :rofl

Det vet ju alla att alla Ducatis har mer vrid än vilken japs som helst... :5sure

Tyckte jag såg en volvo... :va

Triggerhappy skrev:
2530246 App app, torka gråten nu, vad jag var ute efter är: vad skulle inte kawasukihondayama kunna prestera för sjuhelvetes maskiner för 280´000:-

Tänk er Nya rettan fullt Öhlinskittad med Akra helsystem(lev separat), värsting fälgar, racebakram, kolfiberkåpor (och stänka, viktigt).
Lite extra preppad motor med vassare kammar,högre komp mm.

Nått som väger 180Kg fulltankat med värstingfjädring och 200 bakhjulshästar och väghållning som f-n !!

Hur mycket du än sminkar en gris är det fortfarande en gris....

...eller en Volvo....:va
:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Back