Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
2530220 Visst, men jag har svårt att övertala båda hjärnhalvorna om att jag ska lägga ca 90.000:- på min nya hoj oavsett vad månadskostnaden blir.
Tur för Ducati att alla inte är som jag :)

Men om du ska ta lån för det så är det väl klart att du slår ut månadskostnaden, eller hur?

Jämförelse på mig:

Ducati Monster 900, 48 000 kr. Lån på fem år ger 1300 kr i månaden. Halvförsäkringen kostar 400 kr i månaden. Totalt 1700 kr / mån.

Kawasaki GPX 600 R, 29 000 kr. Lån på 5 år ger ungefär 500 kr / månad. Halvförsäkringen kostar 1300 kr / mån. Summa 1800 kr i månaden.

Så räknar jag i alla fall... :)

Triggerhappy skrev:
2530133 Italiensk precisionskommentar alltså....det är sånna snubbar fast lågavlönade som bygger era hojar !!

Han (Falappa) var ju rejsförare inte lingvist. Huruvida de som bygger har samma språkkunskaper vet jag inte. Men du har tydligen varit på fabriken. Berätta lite mera om det besöket :D

sandstream skrev:
2530267 Men allvarligt, du läser ju inte vad jag skriver (eller så förstår du inte tillskillnad från många andra i tråden) och fortsätter dravla om WSBK och MotoGP som att det skulle ha något med den här visserligen något urspårade diskussionen att göra, hur ska jag då kunna ta dig på allvar?

för att du liksom många andra inte inser just det jag skrev nyss.

Jag upprepar:

Vissa människor är villiga att betala mer för att uppnå en inre känsla än andra. ALLT är INTE motor effekt etc etc etc.

Och angående varför jag fortsätter ta upp det med vinsterna är ju uppenbart. Ni/du klankar ner p ducati som om det vore dåliga motorcyklar och att teknikerna i Bologna inte vet vad dom gör... ÄNDÅ vinner Ducati fler segrar i superbike självt än alla andra tillsammans och allt de gör är att följa de regler som alla får följa...

....."bara" uppe i 26 sidor efter några dagar, verkar som folk har åsikter om dom häringa spaggehojarna och folket runt ikring...:)

Ha ha ! Där kom det här med känslan sandis !! Go get them...:yoparty

sandstream skrev:
2530249 Klart jag hugger, hur fan skulle vi annars kunna hålla liv i en sån här tråd :D

För att svara på din fråga skulle jag gärna äga en F40 (köpte en liten F40 modell på deras museum i Bologna (tror jag det var) när jag var där i början av 90-talet, grymt snygg bil!
Men med tanke på vad den kostar så hade de självklart blivit en Celica.

Men att jämföra Toyota och Ferrari för att påtala skillnaderna mellan en japs och en Ducati får iaf mig att fundera på vad det är för hojar ni tror att ni kör :va
Att jämföra Lamborghini och Ferrari vore mer rättvist.

Glöm inte att den massproducerade Celican i mitt exempel är kittad, vässad och stylad! Lika mycket pengar kan vara nerplöjt i den bilen som andrahandsvärdet på en fin F40 är idag. Dessutom är den snabbare runt banan i mitt exempel. Kom igen då Sandstream, vilken tar du? :D

Du föreslår att vi ska relatera till Ferrari och Lamborghini men glöm för bövelen inte bort att detta också är en landskamp.:mattias Pasta eller ris, saké eller ett gott vin från någon pittoresk bergsby i södra Italien, espresso eller grönt thé, Nagasaki eller Rom, sitta på golvet eller på stolar, Ferrari eller Mazda...

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2530246 App app, torka gråten nu, vad jag var ute efter är: vad skulle inte kawasukihondayama kunna prestera för sjuhelvetes maskiner för 280´000:-

Tänk er Nya rettan fullt Öhlinskittad med Akra helsystem(lev separat), värsting fälgar, racebakram, kolfiberkåpor (och stänka, viktigt).
Lite extra preppad motor med vassare kammar,högre komp mm.

Nått som väger 180Kg fulltankat med värstingfjädring och 200 bakhjulshästar och väghållning som f-n !!

hmmm... ja jag tänker... :va

:tungan

nä - det händer inget

elwe skrev:
2529619 Saxat från ducati.com:

THE ROAD AHEAD: 50% LESS MAINTENANCE COST
We are proud to announce that all 2007 Ducati models require less frequent service, less parts and labour during each service and, as a result, greatly reduced scheduled maintenance costs – by as much as 50%.

Trist bara för de som köpt ducce innan 2007 års modell och får dras med svindyra servicekostnader.

Men vad händer nu med alla ducceägare som i flera år blint försvarat ducces servicepriser?

Vi lär få höra argument av typen

"ducce är så unika och överlägsna japsen att de helt enkelt blir lite dyrare service, nu menar jag såklart pre 2007 års modell, därefter har ducce lyckats få hojarna ännu mer överlägsna och därför är det helt naturligt att servicepriserna är halverade, nu menar jag förstås 2007 års modeller och framåt"

eller varför inte

"ducce gör bara riktiga tävlingsmaskiner där vikten prioriteras framför hållbarheten, det kan leda till något högre servicekostnad, före 2007, därefter satsar ducce främst på finsmakarna inom mc världen och då är det naturligt att anpassa servicen till vad marknaden anses klara av"

är det inte så enkelt att en fallande försäljning tvingat ducce att anpassa sin prissättning på service till japsnivå. Det går inte att tvinga monsterägare att betala dubbelt upp längre för servicen?

Nogger skrev:
2530296 ...behöver man ens trigga på den, du lägger upp och jag smashar.....
(Du är representativ för andra ducceåkare va`?

hahahaha - måste ju bjuda på något :tummenupp

Bonnie skrev:
2530304 Trist bara för de som köpt ducce innan 2007 års modell och får dras med svindyra servicekostnader.

Men vad händer nu med alla ducceägare som i flera år blint försvarat ducces servicepriser?

Vi lär få höra argument av typen

"ducce är så unika och överlägsna japsen att de helt enkelt blir lite dyrare service, nu menar jag såklart pre 2007 års modell, därefter har ducce lyckats få hojarna ännu mer överlägsna och därför är det helt naturligt att servicepriserna är halverade, nu menar jag förstås 2007 års modeller och framåt"

eller varför inte

"ducce gör bara riktiga tävlingsmaskiner där vikten prioriteras framför hållbarheten, det kan leda till något högre servicekostnad, före 2007, därefter satsar ducce främst på finsmakarna inom mc världen och då är det naturligt att anpassa servicen till vad marknaden anses klara av"

är det inte så enkelt att en fallande försäljning tvingat ducce att anpassa sin prissättning på service till japsnivå. Det går inte att tvinga monsterägare att betala dubbelt upp längre för servicen?

Har duccar högre servicekostnader? Det har jag fan inte märkt... :va

Då måste man ha hittat helt fel verkstad va?

Superlight skrev:
2530082 Jag har träffat Falappa. Han kollade på det snedslitna framdäcket och sa: "no good". Han kände på min framfjädring och sa: "eeeh its tooo eeeh, its tooo eeeh". Sen gick han. :näsblod

/Ssss

*Ohhhahahahahhahahahhahaaahhahahaa*
*ROTFLMFAO*

KLOCKREN!

För Er som inte känner till Fallapa så menas alltså Iancarlo Falappa, före detta fabriksförare åt Ducati i WSBK på 851-888 tiden. Han var även utvecklingsförare på 916 och kraschade svårt under ett test av den förlängda svingen som satt på F-94 916RS. Han låg i koma i 3 veckor varför han inte pratar så bra längre, men Ducati har honom kvar som rundresande representant och han syntes senast göra tummen upp på Eurosport i Ducati´s box efter seger i heat 2.

Han är också en välkommen gäst som varje år kräver av Ducati att få närvara på SDK´s årsmöten. Och en skönare kille är svår att träffa.

amullo skrev:
2530314 *Ohhhahahahahhahahahhahaaahhahahaa*
*ROTFLMFAO*

KLOCKREN!

För Er som inte känner till Fallapa så menas alltså Iancarlo Falappa, före detta fabriksförare åt Ducati i WSBK på 851-888 tiden. Han var även utvecklingsförare på 916 och kraschade svårt under ett test av den förlängda svingen som satt på F-94 916RS. Han låg i koma i 3 veckor varför han inte pratar så bra längre, men Ducati har honom kvar som rundresande representant och han syntes senast göra tummen upp på Eurosport i Ducati´s box efter seger i heat 2.

Han är också en välkommen gäst som varje år kräver av Ducati att få närvara på SDK´s årsmöten. Och en skönare kille är svår att träffa.

Krascha på en ducati :confused: :va Går det ??? Dom som är så bra och svänga osv....:tungan

amullo skrev:
2530314

Håller helt med! Men inte nog med det, han innehar banrekordet med husbil på Gotland Ring oxå!

Amullo, jag tror att många kommer skratta åt att Ducati representeras av en, före detta, snabb förare som trots sina komaerfarenheter, representerar märket. Detta kan mycket väl vändas mot "vårt lag" i den här tråden.
:cool: Vs. :martialar
Jag urlakar värdet lite i det genom att föregå ninjorna.
Falappa är en skön lirare! :kryckor

Last edited:
Nogger skrev:
2530319 Krascha på en ducati :confused: :va Går det ??? Dom som är så bra och svänga osv....:tungan

Jo.. Med nyutveckling på testbana så..

Se det såhär! I sista ERF racet (Anderstorp) så tog sig 100% av alla deltagande Ducati i mål!

(IOFS var de bara 2 stycken med.. men iallafall..:D )

Ducati for life skrev:
2530280 Jag upprepar:

Vissa människor är villiga att betala mer för att uppnå en inre känsla än andra. ALLT är INTE motor effekt etc etc etc.

Jag tycker ducce gör helt rätt som distanserar sig från SH kollektivet och satsar sina slantar på retro och monster. När vi var på fabriken förra året stod 999/748 och de andra helkåpa hojarna för bara 10-15 procent av tillverkat antal. Monster stod för över hälften av försäljningen och resten ST/Multistrada.

Retrohojarna från ducce är skitsnygga och helrätt, monster s2r kanske den snyggaste hojen på marknaden.

Ducce har redan insett att de inte har någon chans mot japsen när det gäller riktiga sporthojar. Nu har de hittat andra nischer att satsa på, helrätt tycker jag.

Se på Triumph, de har stretat i flera år för att få fram en hoj som kan kriga med japsen. Nu har de fått fram Daytona 675, vad har ducce som ens är i närheten.

Det skulle se lite löjligt ut om det fanns folk på SH som hävdade att gamla Daytona 955 var överlägsen japsen, det gör inte ens Triumph själva.

amullo skrev:
2530332 Jo.. Med nyutveckling på testbana så..

Se det såhär! I sista ERF racet (Anderstorp) så tog sig 100% av alla deltagande Ducati i mål!

(IOFS var de bara 2 stycken med.. men iallafall..:D )

:va Undrar varför det bara var två som åkte ducce trots det överlägsna vridet och känslan, glöm inte känslan....:tummenupp

Fakkverk skrev:
2530327 Amullo, jag tror att många kommer skratta åt att Ducati representeras av en, före detta, snabb förare som trots sina komaerfarenheter, representerar märket. Detta kan mycket väl vändas mot "vårt lag" i den här tråden.

Glöm inte att Falappa är en jävel både på brudar å grappa.
Alltså är han mycket representabel för Ducatisterna.:tummenupp

imaster skrev:
2530311 Har duccar högre servicekostnader? Det har jag fan inte märkt... :va

Då måste man ha hittat helt fel verkstad va?

Eller köp en -07 så blir det halva priset! :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Back