Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Fakkverk skrev:
2530202 Det står Yamaha på tanken, det gör att folk inte vill betala så mycket för den.
Så resonerar en riktig märkessnobb!
Han vill inte ha det bästa utan det som andra tycker är "finast".

sandstream skrev:
2530143 Eftersom Ducatin har ett bra andrahandsvärde?

...har inte du gett upp ännu :va Varför köra Ferrari när du kan köra Toyota?
Eller Porsche när du kan köra Audi - osv osv - att du oooorkar bry dig såååå mkt. Hur du än vrider och vänder på det kommer det finnas folk som är villiga att betala det lilla extra för att få känna det lilla extra.

En Ducati byggs tex när den beställs - så andrahandsvärde kommer naturligtvis vara något högre eftersom det finns färre hojjar på marknaden.

Allt är inte prestanda, det är så jävla mkt mer än det. Som sagt varför ha en Rolex när du kan köpa en Swatch, det är ju i princip samma urverk.

Ge dig, lägg ner, kör din mängdhoj le och va gla så är vi som kör ett smalare märke glada på vårt håll.

Ja just det - det går bra för Suzuki i MOTO GP och i Superbike vinner bara japsen....

NOT! :arsele

Affe_R1 skrev:
2530179....Av R1:an så finns det ju en modell med Öhlins kittet ...men den är ändå inte i närheten i Duccens pris
YZF R1 -SP kostar väl 180-190-tusen om jag inte minns fel så då är den i närheten av 999S och klart dyrare än RSV1000 Factory.

imaster skrev:
2530207 Håller med. Bättre att kolla på månadskostnaden, det är ju där - runt den 25:e - som pengarna kommer och går. En dyrare hoj med lägre försäkring kan ju om man tar lån bli billigare per månad.
Visst, men jag har svårt att övertala båda hjärnhalvorna om att jag ska lägga ca 90.000:- på min nya hoj oavsett vad månadskostnaden blir.
Tur för Ducati att alla inte är som jag :)

Triggerhappy skrev:
2529836 I WSBK så hejar jag på JAPAN...eller på...nä du, lite mer specifik är jag i mitt gillande och förväntar mig detsamma av Ducatister..:confused:

Jag förlorade nog mest pengar när jag kraschade den lite....:näsblod

TL1000 och SP1 kostade f-n inte 280´000:-

ajdå - ledsen för kraschen, hoppas du klarade dig bra i alla fall!

Och nä - det kostade inte 280 000 papp, ingen vill ju betala de summorna för en sådan hoj. Förutom korkade Ducatister...:tungan

2002 köpte jag en beggad 900SSIE för 60,000 medans polaren köpte en ny 150hk (av annat märke) för 100,000. Jag får ca 50,000 för min idag medanns han får typ 55,000...
Han har fan inte haft lika roligt för sina 45,000 som jag haft för mina 10,000! :arsele

Säger kanske en del om hur nöjd jag är med mitt Ducce köp! :tuttar :yoparty

Bingo skrev:
2530176

Heter hans brorsa Anders :confused:

Säljaren bor i skåneland ! vems bror som heter Anders vet jag dock inte, snackar vi hojen, säljaren eller köparen...eller mig. Jag har då ingen bror som heter Anders..(vad jag vet)

sandstream skrev:
2530213 Så resonerar en riktig märkessnobb!

Eller det jag själv tycker är finast.
Vad har du helst, en vässad, kittad & hottad Toyota Celica med 500 hk. som runt en bana är 0,04 sek snabbare än en helt original Ferrari F40 med "bara" 478 hk?

Inlägget var ren provokation från min sida och du högg direkt.
Ville bara kolla din reflexer, dem är utomordentliga.

Last edited:
Ducati for life skrev:
2530216 ...har inte du gett upp ännu :va ...
Jag skulle gärna svara men att argumentera med dig är som att diskutera med en 5-åring som inte vill lyssna :rolleyes:
Kolla Bolliboma som din mamma spelade in i går så kan vi vuxna fortsätta att diskutera på en civiliserad nivå :tummenupp

sandstream skrev:
2530199 Suzukis andrahandsvärde har iaf jag uppfattat vara likvärdigt med de andra jappsarna (Ducatis har jag ingen koll på).
Nä, det är lika illa ställt med Yamaha och Kawasaki. Hondas verkar vara lite bättre. Sen må jag vara snett på det, men ser man på begpriserna på Ducati så verkar man få bättre betalt för dem än för japsarna. Men det kan iofs vara en synvilla eftersom jag inte har en aning om vad de kostar nya.

Hursom, man skall skilja på utgifter och kostnader. Har man degen eller kan skaffa den är det bara kostnaden som räknas.

duccen900ss skrev:
2530224 2002 köpte jag en beggad 900SSIE för 60,000 medans polaren köpte en ny 150hk (av annat märke) för 100,000. Jag får ca 50,000 för min idag medanns han får typ 55,000...
Han har fan inte haft lika roligt för sina 45,000 som jag haft för mina 10,000! :arsele

Säger kanske en del om hur nöjd jag är med mitt Ducce köp! :tuttar :yoparty

....eller jävligt låga krav....

sandstream skrev:
2530213 Så resonerar en riktig märkessnobb!
Snacka inte skit nu, Sandstream. Innerst inne tycker alla att Suzuki är finast och det är därför jag kör en sån. Erkänn att det är samma sak med dig :D

Ducati for life skrev:
2530223 ajdå - ledsen för kraschen, hoppas du klarade dig bra i alla fall!

Och nä - det kostade inte 280 000 papp, ingen vill ju betala de summorna för en sådan hoj. Förutom korkade Ducatister...:tungan

App app, torka gråten nu, vad jag var ute efter är: vad skulle inte kawasukihondayama kunna prestera för sjuhelvetes maskiner för 280´000:-

Tänk er Nya rettan fullt Öhlinskittad med Akra helsystem(lev separat), värsting fälgar, racebakram, kolfiberkåpor (och stänka, viktigt).
Lite extra preppad motor med vassare kammar,högre komp mm.

Nått som väger 180Kg fulltankat med värstingfjädring och 200 bakhjulshästar och väghållning som f-n !!

Fakkverk skrev:
2530230 Vad har du helst, en vässad, kittad & hottad Toyota Celica med 500 hk. som runt en bana är 0,04 sek snabbare än en helt original Ferrari F40 med "bara" 478 hk?
Inlägget var ren provokation från min sida och du högg direkt.
Ville bara kolla din reflexer, dem är utomordentliga.
Klart jag hugger, hur fan skulle vi annars kunna hålla liv i en sån här tråd :D

För att svara på din fråga skulle jag gärna äga en F40 (köpte en liten F40 modell på deras museum i Bologna (tror jag det var) när jag var där i början av 90-talet, grymt snygg bil!
Men med tanke på vad den kostar så hade de självklart blivit en Celica.

Men att jämföra Toyota och Ferrari för att påtala skillnaderna mellan en japs och en Ducati får iaf mig att fundera på vad det är för hojar ni tror att ni kör :va
Att jämföra Lamborghini och Ferrari vore mer rättvist.

sandstream skrev:
2530231 Jag skulle gärna svara men att argumentera med dig är som att diskutera med en 5-åring som inte vill lyssna :rolleyes:
Kolla Bolliboma som din mamma spelade in i går så kan vi vuxna fortsätta att diskutera på en civiliserad nivå :tummenupp

jamen DET var ju bra argumentation mr sand.... hahahaha....

jorå såatte de e kul att vara civiliserad.... :tummenupp

Bingo skrev:
2530240 Snacka inte skit nu, Sandstream. Innerst inne tycker alla att Suzuki är finast och det är därför jag kör en sån. Erkänn att det är samma sak med dig :D
Ja, såklart :rodnar

Ducati for life skrev:
2530254 jamen DET var ju bra argumentation mr sand.... hahahaha....
jorå såatte de e kul att vara civiliserad.... :tummenupp
Men allvarligt, du läser ju inte vad jag skriver (eller så förstår du inte tillskillnad från många andra i tråden) och fortsätter dravla om WSBK och MotoGP som att det skulle ha något med den här visserligen något urspårade diskussionen att göra, hur ska jag då kunna ta dig på allvar?

sandstream skrev:
2530249 Klart jag hugger, hur fan skulle vi annars kunna hålla liv i en sån här tråd :D

För att svara på din fråga skulle jag gärna äga en F40 (köpte en liten F40 modell på deras museum i Bologna (tror jag det var) när jag var där i början av 90-talet, grymt snygg bil!
Men med tanke på vad den kostar så hade de självklart blivit en Celica.

Men att jämföra Toyota och Ferrari för att påtala skillnaderna mellan en japs och en Ducati får iaf mig att fundera på vad det är för hojar ni tror att ni kör :va
Att jämföra Lamborghini och Ferrari vore mer rättvist.

åter igen - varför är det fel att jämföra det - det är preeecis samma sak...

Men du fattar inte det att vissa är mer villiga att betala för något än andra

Status
Ej öppen för fler svar.
Back