sandstream
Guest
Så resonerar en riktig märkessnobb!Fakkverk skrev:2530202Det står Yamaha på tanken, det gör att folk inte vill betala så mycket för den.
Han vill inte ha det bästa utan det som andra tycker är "finast".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så resonerar en riktig märkessnobb!Fakkverk skrev:2530202Det står Yamaha på tanken, det gör att folk inte vill betala så mycket för den.
sandstream skrev:2530143Eftersom Ducatin har ett bra andrahandsvärde?
YZF R1 -SP kostar väl 180-190-tusen om jag inte minns fel så då är den i närheten av 999S och klart dyrare än RSV1000 Factory.Affe_R1 skrev:2530179....Av R1:an så finns det ju en modell med Öhlins kittet ...men den är ändå inte i närheten i Duccens pris
Visst, men jag har svårt att övertala båda hjärnhalvorna om att jag ska lägga ca 90.000:- på min nya hoj oavsett vad månadskostnaden blir.imaster skrev:2530207Håller med. Bättre att kolla på månadskostnaden, det är ju där - runt den 25:e - som pengarna kommer och går. En dyrare hoj med lägre försäkring kan ju om man tar lån bli billigare per månad.
Triggerhappy skrev:2529836I WSBK så hejar jag på JAPAN...eller på...nä du, lite mer specifik är jag i mitt gillande och förväntar mig detsamma av Ducatister..![]()
Jag förlorade nog mest pengar när jag kraschade den lite....![]()
TL1000 och SP1 kostade f-n inte 280´000:-
Bingo skrev:2530176
Heter hans brorsa Anders![]()
sandstream skrev:2530213Så resonerar en riktig märkessnobb!
Jag skulle gärna svara men att argumentera med dig är som att diskutera med en 5-åring som inte vill lyssnaDucati for life skrev:2530216...har inte du gett upp ännu...
Nä, det är lika illa ställt med Yamaha och Kawasaki. Hondas verkar vara lite bättre. Sen må jag vara snett på det, men ser man på begpriserna på Ducati så verkar man få bättre betalt för dem än för japsarna. Men det kan iofs vara en synvilla eftersom jag inte har en aning om vad de kostar nya.sandstream skrev:2530199Suzukis andrahandsvärde har iaf jag uppfattat vara likvärdigt med de andra jappsarna (Ducatis har jag ingen koll på).
duccen900ss skrev:25302242002 köpte jag en beggad 900SSIE för 60,000 medans polaren köpte en ny 150hk (av annat märke) för 100,000. Jag får ca 50,000 för min idag medanns han får typ 55,000...
Han har fan inte haft lika roligt för sina 45,000 som jag haft för mina 10,000!![]()
Säger kanske en del om hur nöjd jag är med mitt Ducce köp!![]()
![]()
Snacka inte skit nu, Sandstream. Innerst inne tycker alla att Suzuki är finast och det är därför jag kör en sån. Erkänn att det är samma sak med digsandstream skrev:2530213Så resonerar en riktig märkessnobb!
Ducati for life skrev:2530223ajdå - ledsen för kraschen, hoppas du klarade dig bra i alla fall!
Och nä - det kostade inte 280 000 papp, ingen vill ju betala de summorna för en sådan hoj. Förutom korkade Ducatister...![]()
Klart jag hugger, hur fan skulle vi annars kunna hålla liv i en sån här trådFakkverk skrev:2530230Vad har du helst, en vässad, kittad & hottad Toyota Celica med 500 hk. som runt en bana är 0,04 sek snabbare än en helt original Ferrari F40 med "bara" 478 hk?
Inlägget var ren provokation från min sida och du högg direkt.
Ville bara kolla din reflexer, dem är utomordentliga.
MUHAHAHAHAHANogger skrev:2530235....eller jävligt låga krav....
sandstream skrev:2530231Jag skulle gärna svara men att argumentera med dig är som att diskutera med en 5-åring som inte vill lyssna
Kolla Bolliboma som din mamma spelade in i går så kan vi vuxna fortsätta att diskutera på en civiliserad nivå![]()
Ja, såklartBingo skrev:2530240Snacka inte skit nu, Sandstream. Innerst inne tycker alla att Suzuki är finast och det är därför jag kör en sån. Erkänn att det är samma sak med dig![]()
...vet inte va ni pratar om...sandstream skrev:2530262Ja, såklart![]()
Men allvarligt, du läser ju inte vad jag skriver (eller så förstår du inte tillskillnad från många andra i tråden) och fortsätter dravla om WSBK och MotoGP som att det skulle ha något med den här visserligen något urspårade diskussionen att göra, hur ska jag då kunna ta dig på allvar?Ducati for life skrev:2530254jamen DET var ju bra argumentation mr sand.... hahahaha....
jorå såatte de e kul att vara civiliserad....![]()
sandstream skrev:2530249Klart jag hugger, hur fan skulle vi annars kunna hålla liv i en sån här tråd
För att svara på din fråga skulle jag gärna äga en F40 (köpte en liten F40 modell på deras museum i Bologna (tror jag det var) när jag var där i början av 90-talet, grymt snygg bil!
Men med tanke på vad den kostar så hade de självklart blivit en Celica.
Men att jämföra Toyota och Ferrari för att påtala skillnaderna mellan en japs och en Ducati får iaf mig att fundera på vad det är för hojar ni tror att ni kör![]()
Att jämföra Lamborghini och Ferrari vore mer rättvist.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |