Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
stronzo skrev:
2532886 Seså, krascher är givetvis aldrig (det finns säkert undantag) roliga, oavsett om det sker på
en Ducce eller Japs. Dock i det här fallet så verkar Mr. Dan Sallis tagit det hela med viss fattning.
Han ser ju nästan ut som om han faktiskt tyckte det var ganska kul...

P1010104.thumb.jpg

Större bild:
http://www.teammorseracing.com/albums/051505_PPIR/P1010104.jpg

...ja du ser att han inte ens kunde gå därifrån, killen måste för f-n åka släp till och med :D

Skönt att du tar em passet sandis jag har haft och göra här..:tummenupp

duccen900ss skrev:
2533317 Skulle vara kul att veta vad folk idenna tråden jobbar med!? :D

DET vill du inte veta ..... haha ! Förresten jobba !! Hur ska man ha tid med det... det här är jue ett heltidsjobb..

Last edited:
Jag förstår inte det här med "pappa betalar". Jag kör Ducati för att det är BILLIGAST. Betalar en halv telefonräkning i försäkring. Service gör man ju det mesta själv, olje- och kamremsbyte och dyl. Ventiljusteringen är lite meckig men skulle man lämna in för den så skulle det gå på en tvåtusing. Reservdelarna kostar inget i princip. Varför skulle Ducce vara dyrt då? Hänger det fortfarande på inköpspriset? :va

Det enda farsan betalade var bensinen i bilen med släpet till och från platsen där jag körde av med min Mille.

Så. Nu har jag avreagerat mig. Nån får gärna förklara vad som är dyrt. Här i stan är det i alla fall dyrare att serva Suzuki än Ducati.

duccen900ss skrev:
2533317 Skulle vara kul att veta vad folk idenna tråden jobbar med!? :D

jobba? Jag har så gott om cash att jag inte behöver jobba och det är ju därför jag kör ducce :tungan för att slippa jobba alltså... eller nått :huvet

Ducati for life skrev:
2533179 ingen aning, vem är det? en komiker? - du kanske kan upplysa mig?
Aj fan, tänkte inte på att det var dig jag skulle förklara för.
Fatta musen på ditt skrivbord (eller be din assistent att göra det) med höger hand, det är den handen som förmodligen befinner sig en bra bit in där solen inte skiner), klicka sedan (det betyder att du ska trycka) på knappen till vänster på musen (musen är den där konstiga saken med en tråd som går mot datorn) när du håller muspekaren (den lilla lustiga pilen som får dig att skratta hysteriskt varje gång den rör sig över skärmen) öven länken (den där konstiga textraden som börjar med hhhhtttpppp-nånting och som har en annan färg) så kommer det upp en ny webbläsare (du vet den....äh vi skiter i det) och du kan se vilken sida du är på och kanske med lite tur gissa dig till vem han kan vara.
Lycka till :tummenupp
imaster skrev:
Så. Nu har jag avreagerat mig. Nån får gärna förklara vad som är dyrt. Här i stan är det i alla fall dyrare att serva Suzuki än Ducati.
Schhhhh.... Krossa nu för fan inte myten om att Ducati är exklusivt och bara förunnat de fåtal som har lite vett att förstå sig på italiensk ingenjörskonst på högsta nivå.

sandstream skrev:
2533434Schhhhh.... Krossa nu för fan inte myten om att Ducati är exklusivt och bara förunnat de fåtal som har lite vett att förstå sig på italiensk ingenjörskonst på högsta nivå.

Förlåt!

Jag glömde det... :rodnar

imaster skrev:
2533454 Förlåt!
Du lär aldrig bli förlåten av de riktiga förståsigpåarna, jag skulle vara jävligt rädd om jag vore som du, jävligt rädd :skrämd

imaster skrev:
2533454 Förlåt!

Oroa dig inte ... det står redan på Ducces URL att fr o m nästa år kommer servicekostnaden att halveras.
Fast, jag vet inte om det är så bra ....

"-" Vill ju inte att kreti och pleti ska brumma runt på en fin italienare. Det blir som att kasta pärlor för svinen.

"+" Kommer att bli mer delar i omlopp på mc-skrotarna om alla försöker sadla ett sådant fullblod. :D

elwe skrev:
2533695 Oroa dig inte ... det står redan på Ducces URL att fr o m nästa år kommer servicekostnaden att halveras.
Fast, jag vet inte om det är så bra ....

"-" Vill ju inte att kreti och pleti ska brumma runt på en fin italienare. Det blir som att kasta pärlor för svinen.

"+" Kommer att bli mer delar i omlopp på mc-skrotarna om alla försöker sadla ett sådant fullblod. :D

:corn :corn :corn :FU :FU :FU

Hmm östermalmsfjolla...

Kleti och pleti...

Bingo skrev:
2532921 Det är väl det du är och gör. Därför du är så sur och otrevlig. Men så är det, livet med Ducati. Vänj dig eller byt upp dig :arsele :mad: :pannkyss

klart det är så...:fakta:, men jag byter inte upp mig förrän du röker mig på SRW :D

sandstream skrev:
2533434Schhhhh.... Krossa nu för fan inte myten om att Ducati är exklusivt och bara förunnat de fåtal som har lite vett att förstå sig på italiensk ingenjörskonst på högsta nivå.

Nejdå..., vi ska inte krossa din lilla värld....., tänk om du fick reda på sanningen..., vad skulle du då ägna all din tid åt...:gnissla

Chronic skrev:
2533187 Men ändå har jag större fanclub, skumt va?

Har fått nya piller i veckan, kanske står ut med dig bättre när de kickar in...

Du tror på :tomten också va...:hihi

imaster skrev:
2533454 Förlåt!

För sent..., hästhuvud beställt!!!:D

Last edited:
*Superlight* skrev:
Nejdå..., vi ska inte krossa din lilla värld....., tänk om du fick reda på sanningen..., vad skulle du då ägna all din tid åt...:gnissla
Om jag mot förmodan skulle skåda ljuset så skulle det förmodligen innebär att jag tillbringade mer tid i garaget och framförallt mer tid med italienska modetidningar :brrrrr

Har precis kommit på varför det vart så få inlägg idag, en ducatiägare har ju inte möjligheten att lägga två dagar på raken på SH, varannan dag är det ju garaget och mekande som gäller :gnissla

sandstream skrev:
2534064 Om jag mot förmodan skulle skåda ljuset så skulle det förmodligen innebär att jag tillbringade mer tid i garaget...

Klart du skulle..., allid svårt att lämna en skönhet ensam...:tummenupp

sandstream skrev:
2534064Har precis kommit på varför det vart så få inlägg idag, en ducatiägare har ju inte möjligheten att lägga två dagar på raken på SH, varannan dag är det ju garaget och mekande som gäller :gnissla

Har bara renoverat min motor 2 gånger idag..., så de e väl inget med de... :va

Host host..., har du själv varit där ute o kollat ramen efter sprickor....:gnissla

*Superlight* skrev:
2534104 Klart du skulle..., allid svårt att lämna en skönhet ensam...:tummenupp

Har bara renoverat min motor 2 gånger idag..., så de e väl inget med de... :va

Host host..., har du själv varit där ute o kollat ramen efter sprickor....:gnissla

*SUPERLIGHT*

...du har väl inte behövt ut i garaget för du åker väl yamma nästa år va ??
Det här är väl du och ditt team om jag inte tar fel va ???? http://www.ssr.rules.it/
Om man går in under nyheter där http://www.formula.nu/nyheter.htm!!

Det här kan väl inte stämma va ? :va :)

Vågar ngn köra med er.. We will take you to the edge....

Last edited:
Nogger skrev:
2534588...du har väl inte behövt ut i garaget för du åker väl yamma nästa år va ??
Det här är väl du och ditt team om jag inte tar fel va ???? http://www.ssr.rules.it/
Vi får nog döpa om Jättelätt (alltså SuperLight för er som bara kan italienska) till kungen av dubbelmoral här på SH, grattis!!!!
Första talar han sig varm om Ducatis förträfflighet men när det behövs en hoj som håller och platsar i ERF så väljer han en Yamaha :confused:

Herregud vilken låååååång tråd. Faktum kvarstår, fick jag välja vilken hoj som helst skulle det bli en ducce. :yoparty Duccati gör de absolut snyggaste bågarna. Glöm alla r1:or, hornets(fy fan) och gxxxxxersss eller vad de nu heter! :arsele :arsele
:D :D

hmm..kanske ska nämna att jag har haft äran att äga en ducce...

Last edited:
Nogger skrev:
2534588 *SUPERLIGHT*

...du har väl inte behövt ut i garaget för du åker väl yamma nästa år va ??

Klart det stämmer :) , vi ska köra 2 R1:or som vi blir sponsrade med av SSR (Maffan) nästa år.., ett tjejteam som Ducati Girl ska hålla i och ett killteam som jag ska hålla i..., ska bli superkul :Rockbanan

Hehe, det är faktiskt en av Yammorna som har tagit upp garagetid..., den
stannade så fort den blev varm..., men det är löst nu :)

Kommer att köra privat med Duccen på de tävlingar som inte krockar :D

Klart nån vågar köra med någon som tar en till gränsen..., gäller bara att ha koll på var den går...:gnissla :D

sandstream skrev:
2534649 Vi får nog döpa om Jättelätt (alltså SuperLight för er som bara kan italienska) till kungen av dubbelmoral här på SH, grattis!!!!
Första talar han sig varm om Ducatis förträfflighet men när det behövs en hoj som håller och platsar i ERF så väljer han en Yamaha :confused:

Som sagt Kungen av dubbelmoral.....

*Superlight* skrev:
2534681 Klart det stämmer :) , vi ska köra 2 R1:or som vi blir sponsrade med av SSR (Maffan) nästa år.., ett tjejteam som Ducati Girl ska hålla i och ett killteam som jag ska hålla i..., ska bli superkul :Rockbanan

Hehe, det är faktiskt en av Yammorna som har tagit upp garagetid..., den
stannade så fort den blev varm..., men det är löst nu :)

Kommer att köra privat med Duccen på de tävlingar som inte krockar :D

Klart nån vågar köra med någon som tar en till gränsen..., gäller bara att ha koll på var den går...:gnissla :D

....åhh med ducatin gick det inte och köra till gränsen va, den höll inte så länge... Japp du hade koll på gränsen och bytte till yamma i tid så du kunde va med på ett HELT ERF...

Att du kommer och köra den Privat innebär på inhägnat område med ducceklubben så ni kan köra inbördes beundran bland alla 80-90 hk monster...

Last edited:
sandstream skrev:
2534649 Vi får nog döpa om Jättelätt (alltså SuperLight för er som bara kan italienska) till kungen av dubbelmoral här på SH, grattis!!!!

Muhahaha, som vanligt har iiiiingen aning vad du snackar om :hihi :hihi :hihi

Jag blir sponsrad med en R1:a, jag har inte lagt några pengar på den själv :D

Men du hade väl antagligen tackat nej om någon helsponsrat dig med en Ducce..., eller hur :rolleyes:

Edit: i vilket inlägg har jag talat mig varm om Ducatis förträfflighet???:va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT