emullo
#2027
Lill-Sivert skrev:Nu börjar jag nästan tro att ni driver med mig???
Jag är faktsikt jäkligt rädd om min Virago, och när ni pratar om ducce så reagerar man ju för det är ju samma typ av motor, V-twin. Jag är ju inte så bra på att mecka än, det är ju därför jag är på forumet för att lära mig!
Dont worry be happy.
Kör på du, service varje 1000 mil funkar bra om du inte kör bana och inte toktrimmat duccen.
de där som säger "jag har hört" hit o dit är ju bara saker de "hört"..
Men de e klart, ett bra ögonmått är aldrig fel, själv kallibrerar jag mitt ögonmått 2ggr per år med hjälp av plast shims..
, tråden handlade om Ducatimotorer, så svaren har ju naturligtvis rört Ducatimotorer. På din fransmoppe så har du en V-twin, därmed ingen horisontal/vertikal-cylinder. Duccarna har typ "L-twin", vilket ger horisontal/vertikalcylinder med tanke på hur den är monterad i ramen.
. Titta en gång till på länken till Sigmaperformance som jag postade tidigare i denna tråd... Ok, visst går det med 1000-mil mellan serviceintervallerna... Men det går tydligen att åka Virago oxå

... Fast du åker ju tydligen Virago... så jag förstår om du blandar ihop de begreppen
