Ducati

skövde_pöjk skrev:
...men chargongen bland andra(japps) är ju att det inte finns nån kvalité i italienska åk..

Nej. Helt fel igen. Jargongen gäller möjligtvis vissa märken. Aprilia är en Italiensk motorcyckel och är känd för bl a extremt bra kvalitet. OK? Nu blandar du in oss igen :7peta
 
#Olsson# skrev:
Nej. Helt fel igen. Jargongen gäller möjligtvis vissa märken. Aprilia är en Italiensk motorcyckel och är känd för bl a extremt bra kvalitet. OK? Nu blandar du in oss igen :7peta

haha verkar som jag gjort bort mig lite.. var iaf inget illa menat till någon..

det bästa jag kan göra nu är att gå å lägga mig.. ska upp imorgon å producera svenska kvalitets motorer ala volvo! :) den disskutionen kan vi ju ta imorgon.. :) :yoparty
 
skövde_pöjk skrev:
haha verkar som jag gjort bort mig lite.. var iaf inget illa menat till någon..

det bästa jag kan göra nu är att gå å lägga mig.. ska upp imorgon å producera svenska kvalitets motorer ala volvo! :) den disskutionen kan vi ju ta imorgon.. :) :yoparty

:lol :tummenupp

Sov gott broder..

/h
 
Är det 916 som har 50-60 kW (på pappret)?
Blev väl misstag när importören tog in dom för en massa år sedan....
Hur fungerar det försäkringsmässigt?

Är det bara massa skruva och inget åka på en gammal 916?
 
Last edited:
TomTom skrev:
Om nån av er vill skaffa en Ducce så kolla med Svenska Ducati klubben...de svarar på alla frågor ni kan tänka er! http://www.ducceklubben.org/

Björn P, är väl en av klubbens mest insatta med...http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&userid=216

Och annars kan jag svara med .../TomTom

Köp inte nå skit bara :huvet

PS.
Min gamla 996 SPS 00:a(org) sparkar baken på alla Mille;)
Bjud gärna in mig på dynotest...
DS.
Hur många hp/rpm och Nm/rpm på bakhjulet har din 996:a?

En annan sak.
Det är inte snällt att ni drar ned Japps-tvinnarna i smutsen,
genom att säga att Ducati har samma kvalité :-)

Skall du köpa en Ducce, så titta på 748 och 916 -98 eller äldre = billig försäkring.

/Lycka till
 
Att Duccen kostar lite mer är jag beredd att ta så länge det inte rör sig om astronomiska fantasisummor.
Så kom gärna med tips på vad jag skall titta lite extra efter när jag kolla på hoj. Man vill ju inte att det skall bli dyrare än nödvändigt.
 
Roger_SWE skrev:
Hur många hp/rpm och Nm/rpm på bakhjulet har din 996:a?
/Lycka till

Tomtom's knarr har väl sisådär 121-123 pållar där bak..

Här är en bänkning på min (likadan knota, moderat vässad)

powercurve.jpg
 
Jag vet inte vad du letar efter, men om du vill ha en prisvärd ducati kan du köpa en äldre (98 eller äldre). Dom är reggade från fabrik på typ 30-40kw) Min 916 är reggad på 35kw. Jag betalar 5000 hel/helår, då med de lägsta självriskerna på allt!! Jag är 22år Dom står väldigt högt i pris, men har du pengar så kan du ju köpa en, hojen sjunker inte mycke i värde på ett år. SKa eventuellt sälja min, kan höra av dig om du är sugen på ett väldigt fint exemplar.
 
pidda skrev:
Att Duccen kostar lite mer är jag beredd att ta så länge det inte rör sig om astronomiska fantasisummor.
Så kom gärna med tips på vad jag skall titta lite extra efter när jag kolla på hoj. Man vill ju inte att det skall bli dyrare än nödvändigt.

Det behöver inte bli några fantasisummor, beror lite på om du kan meka själv.
Jag lämnar bara in min för ventiljustering och det brukar inte bli så dyrt. Sista ventiljusteringen jag gorde kostade mellan 2500-3000kr men då bytte jag remmar oxo.

Angående försäkringar så ska du leta efter dom lite äldre duccarna 1998 och neråt, då kan du få en med riktigt billig försäkring. Jag betalar 6100 hel/hel för min 888 -93 och polarn som har en 916 -98 betalar ännu mindre (runt 5000) ändå bor vi båda i Göteborg.

Vet tyvärr inte så mycket om svagheter på 748 och 916-998.

Lyck till :tummenupp
 
Ang sprickor i ramen. Var det int e nåt om att 748 typ 97-98 kunde ha hårfina sprickor i baksvingen men att Ducati drog tibax berörda hojar eller fixade dom (hade för mig när ja forskade om 996:or)

Har inte kört 748 men 996 är just som sagts är den värdelös att köra sakta (<100 km/h) med.

Min läkte dessutom från expansionskärlet, vilket man märkte först när den blev ordentligt varm. Sen har jag haft rätt mycket el-relaterat problem då den inte velat starta men det var kanske mest batteriets fel vad vet jag men kolla så att alla givare fungerar.

Men annars är iaf 996 jättehärlig när det svänger.
 
TomTom skrev:
PS.
Min gamla 996 SPS 00:a(org) sparkar baken på alla Mille;)
Bjud gärna in mig på dynotest...
DS.

...och min gamla 996R 01:-(org) sparkar baken på alla SPS:er... :hihi
Bjud gärna in mig med...
 
Svane skrev:
När dyker Amullo upp... :va

Duger inte emullo då? :D

Kvalitén på min ducce är det inget att klaga över.

Har kört mång mil på bana och landsväg och inte haft några problem. :tummenupp

Någon skurv som skakat loss kanske, men det beror mer på mitt meckande än något annat..
 
TomTom skrev:
*bliiink*
Kolla mellanregtistret :hihi

(MC-varuhusets bänk)
http://www.sporthoj.com/gallery/uploaded/3699/[/QUOTE]
Det där mellanregistret gillar jag.

Jag har moddat luftburken och satt på slip-on på min Hynda SP-2.
Tyvärr så är det en liten svacka vid 5000rpm, men det är inte kännbart
när man kör. Kanske att det ordnar sig när luftburken blir trycksatt? Vad
vet jag, nöjd är jag i alla fall :-)
 

Bifogat

  • Honda SP-2.jpg
    Honda SP-2.jpg
    97.9 KB · Visningar: 197
748r

pidda skrev:
Tack för svaret!
Jag blev lite klokare och eftersom jag inte är en racerförare tror jag nog att en "E" är den som passar mig bäst.

Jag har själv en 916SPS -97 (sps:et = 996 motor och öhlinare plus värre däck mer hästar, alltså värre en R:en mm. mm..).

748 R har värre fjädring mer hästar och lite mer godis:) alltso oftas mer för pengarna...

PS: Min har det VÄLDIGT olagliga Termingioni Racesystemet hojen har ju bara gått 243mil så den är i toppskick!!! :drool Mmm...
 
Last edited:
Back
Top