Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
niohundrasexton skrev:..... jag är lika såld på min Viffer.....
Vad är en Viffer ?
Själen i Duccen kallas ofta viffer och har inget med Honda VFR att göra.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
niohundrasexton skrev:..... jag är lika såld på min Viffer.....
Vad är en Viffer ?
elwe skrev:Kom igen nu ... alla vet att de upprörda känslorna beror på att det finns så många som inte vågar köra en Ducce!!![]()
Skönt att nån har koll.Zee skrev:Själen i Duccen kallas ofta viffer och har inget med Honda VFR att göra.![]()
Maverick_ou812 skrev:Skönt att nån har koll.
Fist Woman skrev:Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.
Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.
Zee skrev:Varför skulle man inte våga?
FJS skrev:Vill inte verka klyschig men prova en blade i somras och faen va den gick men faen INGEN KÄNSLA, ingen själ i hojen men en jävla massa prestanda, jag med många andra (twin & duccelovers) vill ju ha kul när vi kör och känna kärlek med det vi kör....
Pejo skrev:I stället för att det är beundrarna som kritisierar mest, så verkar det snarare vara så att ägarna är de som beundrar mest...
...men om det är en tröst att tro att alla som kritiserar egentligen beundrar, så fortsätt att tro det... , det är kanske därför ni så gärna "bjuder upp till dans" ?
Ducce-säljarna verkar ju mest vara intresserade av att snacka själ, trimrör osv så det kanske inte är så konstigt att så få testar Ducce.elwe skrev:Kom igen nu ... alla vet att de upprörda känslorna beror på att det finns så många som inte vågar köra en Ducce!!![]()
sandstream skrev:Tänk vad hemskt att komma till korvmojen men sin nya fina (och dyra) Ducati och se en likadan på parkeringen, då är det bara att fälla ner visiret och köra vidare![]()
sandstream skrev:Tänk vad hemskt att komma till korvmojen men sin nya fina (och dyra) Ducati och se en likadan på parkeringen, då är det bara att fälla ner visiret och köra vidare![]()
niohundrasexton skrev:Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige.
Märket kan förlora sin stjärnglans och status om det blir för många.
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.
Det skulle vara tråkigt att åka omkring på en dussinhoj i framtiden.
Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.
Maverick_ou812 skrev:Jag är helt såld på min Ducce. Fråga inte varför, jag vet inte själv. Det bara är så.
Gubbhoj, utan själMaverick_ou812 skrev:Problemet är.... jag är lika såld på min Viffer... kan inte förstå varför, det bara är så.
Ja, på alla tre frågorMaverick_ou812 skrev:Måste jag söka terapi? Är Dr.Phil min enda utväg? Är Dr. Bike min andra utväg?
Maverick_ou812 skrev:Hur länge ska blomkål koka?
Nä, då - bara lite understimulerad.Maverick_ou812 skrev:Är Fist Woman ett troll?
Innan du hinner få igång ditt åbäke.Maverick_ou812 skrev:När kommer våren?
Ska du köra? Med vadå?Maverick_ou812 skrev:Kommer det bli kul att köra på SRW i år?
Nej, JaMaverick_ou812 skrev:Kan en SH Pub rädda upp situationen? Är rödtjut onyttigt?
BigDog skrev:Att vara Duccatist är som att vara GAISare. .
Ja, det är coolt att åka med andra och känna sig lite speciell.elwe skrev:Den risken är minimal
Utom möjligen när Ducce-klubben är ute och kör och på så sätt har anrikat hojbeståndet ner till Ducati-essensen![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |