Ducati

niohundrasexton skrev:
..... jag är lika såld på min Viffer.....

Vad är en Viffer ?

Själen i Duccen kallas ofta viffer och har inget med Honda VFR att göra. :nicka

Jag gillar Ducati och grillad fläskfilé, jag har aldrig orkat ta reda på varför, det bara är så.

Kom igen nu ... alla vet att de upprörda känslorna beror på att det finns så många som inte vågar köra en Ducce!! :D

elwe skrev:
Kom igen nu ... alla vet att de upprörda känslorna beror på att det finns så många som inte vågar köra en Ducce!! :D

Varför skulle man inte våga?

/F.d. Ducatist

Fist Woman skrev:
Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.

Har inte din mamma sagt att det inte är bra att äta dom där prickiga röda svamparna.......

Zee skrev:
Varför skulle man inte våga?

Ja det vet ju inte jag ... det är ju bara det att det är den enda rimliga förklaringen :)

FJS skrev:
Vill inte verka klyschig men prova en blade i somras och faen va den gick men faen INGEN KÄNSLA, ingen själ i hojen men en jävla massa prestanda, jag med många andra (twin & duccelovers) vill ju ha kul när vi kör och känna kärlek med det vi kör....

Du får inte glömma att Bladen är bland det mer könlösa utav de japanska hojarna också... Honda gör förbannat bra men förbannat slätstrukna hojar, tyvärr.

Pejo skrev:
I stället för att det är beundrarna som kritisierar mest, så verkar det snarare vara så att ägarna är de som beundrar mest...
...men om det är en tröst att tro att alla som kritiserar egentligen beundrar, så fortsätt att tro det... , det är kanske därför ni så gärna "bjuder upp till dans" ?
:hihi :lol :tummenupp
elwe skrev:
Ducce-säljarna verkar ju mest vara intresserade av att snacka själ, trimrör osv så det kanske inte är så konstigt att så få testar Ducce.
Vilket iofs är helt i linje med de flesta ducce-ägarnas intresse, dvs att så få som möjligt ska köra Ducati.
Tänk vad hemskt att komma till korvmojen men sin nya fina (och dyra) Ducati och se en likadan på parkeringen, då är det bara att fälla ner visiret och köra vidare :rolleyes:

sandstream skrev:
Tänk vad hemskt att komma till korvmojen men sin nya fina (och dyra) Ducati och se en likadan på parkeringen, då är det bara att fälla ner visiret och köra vidare :rolleyes:

- Ja, vicken rysare :död

sandstream skrev:

Den risken är minimal :)

Utom möjligen när Ducce-klubben är ute och kör och på så sätt har anrikat hojbeståndet ner till Ducati-essensen :)

niohundrasexton skrev:
Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige.
Märket kan förlora sin stjärnglans och status om det blir för många.
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.
Det skulle vara tråkigt att åka omkring på en dussinhoj i framtiden.

Men RFLOL, troll :)

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.

Fisted Woman. Du slog spiken på skallen med en gång!

Ducati är så JÄVLA mycket mer. Dessutom är det sketkul att åka ifrån radfyror på småvägar där vägen svänger ordentligt.
Fast i den vanliga världen handlar det inte så mycket om varvtider på ens egna favoritvägar som allt det man faktiskt får ut av sin älskling, inklusive det som är runtomkring.
Att vara Duccatist är som att vara GAISare. Man är sketglad när man vinner. Och när man förlorar vet man att man ändå är bäst.

Maverick_ou812 skrev:
Jag är helt såld på min Ducce. Fråga inte varför, jag vet inte själv. Det bara är så.

Tjejhoj, utan själ :D

Maverick_ou812 skrev:
Problemet är.... jag är lika såld på min Viffer... kan inte förstå varför, det bara är så.
Gubbhoj, utan själ :D

Maverick_ou812 skrev:
Måste jag söka terapi? Är Dr.Phil min enda utväg? Är Dr. Bike min andra utväg?
Ja, på alla tre frågor

Maverick_ou812 skrev:
Hur länge ska blomkål koka?

Längre än vad en Ducati håller på fullgas :D

Maverick_ou812 skrev:
Är Fist Woman ett troll?
Nä, då - bara lite understimulerad.

Maverick_ou812 skrev:
När kommer våren?
Innan du hinner få igång ditt åbäke.

Maverick_ou812 skrev:
Kommer det bli kul att köra på SRW i år?
Ska du köra? Med vadå?

Maverick_ou812 skrev:
Kan en SH Pub rädda upp situationen? Är rödtjut onyttigt?
Nej, Ja

BigDog skrev:
Att vara Duccatist är som att vara GAISare. .

Ducatist stavas med ett c.

Förlåt en enkel människa, men vari består likheten med att äga en Ducati och att gilla ett fotbollslag? (eller spelar de därGAIs bandy?)

Om det finns en koppling så vill i alla fall inte jag kännas vid den.

Fotboll suger fett med snor i tycker jag!!

elwe skrev:
Den risken är minimal :)
Utom möjligen när Ducce-klubben är ute och kör och på så sätt har anrikat hojbeståndet ner till Ducati-essensen :)
Ja, det är coolt att åka med andra och känna sig lite speciell.
Tycker det är så pinsamt när man ser två killar på varsin R1, vad tänkte de egentligen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT